Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Yellow Submarine

21 jul 2016 16:42

Hallo, diegene onder jullie die wel eens op Porsche Forum Belgie belanden weten wie ik ben. Voor de anderen: sedert 11/2014 rijd ik dagelijks met een Racinggelb 981 Cayman 2.7 met PDK van 9/2013 die ik zelf invoerde vanuit het moederland. Omdat ik daarnaast ook een muziekliefhebber ben heb ik mijn nickname passend gekozen...

Het zou zomaar kunnen dat wij er vroeg of laat nog een 964 Carrera 2 coupé of targa met manuele bak bij adopteren, dus als iemand er een goeie weet, laat maar weten!

Re: Yellow Submarine

21 jul 2016 17:36

Welkom :!:

Beatles fan - neem ik aan :?:

Re: Yellow Submarine

21 jul 2016 17:48

Staat een gele 964 te koop in Belgie :thumleft:

Re: Yellow Submarine

21 jul 2016 22:31

Welkom! Goeie muziekkeuze :thumleft:

Re: Yellow Submarine

21 jul 2016 23:34

Olaf schreef:Beatles fan - neem ik aan :?:

911 is toch een soort van flat beaten Beatle ? :lol:

Re: Yellow Submarine

22 jul 2016 11:57

Cazzo Super Veloce schreef:Staat een gele 964 te koop in Belgie :thumleft:


O ja? :ba:
Waar dan?

Re: Yellow Submarine

22 jul 2016 11:59

Olaf schreef:Welkom :!:

Beatles fan - neem ik aan :?:


Mijn muzikale voorkeur is extreem breed... Maar The Beatles waren toch baanbrekend geniaal!

Re: Yellow Submarine

22 jul 2016 12:01

Yellow Submarine schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Staat een gele 964 te koop in Belgie :thumleft:


O ja? :ba:
Waar dan?


http://hermens.be/alle-wagens/911/porsc ... clone.aspx

Wel een straffe vraagprijs...

Re: Yellow Submarine

22 jul 2016 12:24

Ah ja, die had inderdaad al gezien. Het is inderdaad duur, maar er zijn nu eenmaal een flink pak dure onderdelen nodig voor dit resultaat en de vele werkuren moeten ook betaald worden. Het motorcompartiment ziet er lekker uit.

Maar eigenlijk is die al iets te ver doorgeslagen naar het RS concept. Te veel boy-racer... Wij willen meer de gentleman-racer toer op! Alle luxe moet behouden blijven: airco, elektrische ramen, een classic radio-navi... Aankleding van binnen mag gerust flink de Singer toer opgaan: liever leder dan bloot metaal!

Re: Yellow Submarine

22 jul 2016 17:57

Yellow Submarine schreef:maar er zijn nu eenmaal een flink pak dure onderdelen nodig voor dit resultaat en de vele werkuren moeten ook betaald worden.


Het lijkt mij dat je alleen voor de vele uren betaald als je opdrachtgever bent - om die wagen zo te laten bouwen :idea:

Als dat niet zo is - begrijp ik in eens de markt :popcorn: .. hoe ouder, hoe duurder .. want er is veel meer aan gewerkt :roll:

Re: Yellow Submarine

31 dec 2017 19:06

Update: we hebben gezocht naar een betaalbare maar degelijke 964 voor erbij maar de conclusie is dat we er binnen ons budget geen hebben gevonden die ons beviel. Lekkende motoren, vermoeide suspensie en een koetswerk met ofwel indicatie van onderhuids roest en/of slordig spuitwerk, afgeleefd interieur waar mijn halve trouwboek voor geen geld zou willen in plaats nemen... Neen bedankt!

Daarom overgegaan naar plan B: als jonge chauffeur was de 968 (CS) de Porsche die ik lekker vond maar (ook toen al) niet kon betalen. Ik kocht in 1997 dan maar een Z3. Maar tegenwoordig heb je een mooie 968 voor de helft van een ditto 964. En ook die rijdt lekker analoog en old school. En de modellen van 1992 zijn nu ook 25 jaar in omloop, wat betekent dat je er in België voor een schijntje kan mee rijden (44€ BIV en dan jaarlijks 36€ wegenbelasting)

Na een korte zoektocht kwamen we bij Wack Automobile in Haguenau (Straatsburg) bij een zeer nette Amazon groene 968 Coupé met waanzinnig lekker zwart lederen interieur. De testrit onthulde echter dat de versnellingsbak lawaaierig was. Een gekend probleem bij de 968 blijkt een foutief aangebracht roulement te zijn dat het lawaai veroorzaakt. Aangezien mijn garagist 500 km verwijderd was kon die enkel gissen dat dat het probleem kon zijn, of anders een versleten pion-as (pion d'attaque in zijn jargon). Navraag bij Tonnie Vos (bakken specialist) leert dat dit dan een herstelling / deelrevisie is van ongeveer 2500€. We kwamen dan met de verkoper een prijs overeen waarin we ons konden vinden. Ondertussen 2000 km in een 10-tal weken gereden (zonder radio!) en het lawaai begint zowaar te wennen! Volgens mijn garagist kan je de zaak niet erger maken door er mee te rijden, dus voorlopig laten we het nog even zo.

Er zijn wel een aantal zaken die ik wil aanpakken om de auto nog beter te maken: installatie van een modern multimedia systeem, herstel van het digitaal klokje (LCD schermpje is wazig), opvullen van de stoel bestuurder (zakt door). Eerste "echt" werk zou dan vervangen van de schokdempers zijn (ik denk Koni sport, zonder verlaging) en nazicht van de rubbers van de besturing en suspensie. Remschijven vooraan zijn ook maar zo-zo dus nieuwe schijven en betere remblokken (behoud van bestaande klauwen) lijken een no-brainer.

En een onverlaat heeft de originele 17 inch Cup 1 velgen vervangen door de de kleinere 16 inch. Dus dat moet ook ooit worden rechtgezet. De wagen heeft trouwens M220, het sperdifferentieel.

Maar ondertussen toch al flink wat gereden want ik neem één dag per week sowieso de 968 als antidotum voor de (al te perfecte) Cayman! En ik moet zeggen dat het een duivels genoegen is om de auto de sporen te geven. En het mooiste is dat ik de Cayman nu ook terug meer naar waarde schat, voor wat die allemaal doet. :thumleft:

BTW: ik heb de wagen ook formeel laten keuren voor Euro 2. Dus nu kan de 968 nog tot einde 2024 probleemloos in de LEZ van Antwerpen en Brussel. Beroepsmatig kom ik daar namelijk regelmatig!

Re: Yellow Submarine

31 dec 2017 21:48

Mooi verhaal Yellow Submarine :thumleft: .
Prachtig om te lezen hoe je geniet van je nieuwe aanwinst.

Ik begrijp uit je verhaal dat je nog niet wijzer bent geworden wat nu de oorzaak is van het lawaai uit de versnellingsbak?
Ben je niet benieuwd wat de bron daarvan is?

Re: Yellow Submarine

02 jan 2018 4:34

Wel, mijn vertrouwde garagist heeft er mee gereden en hij is formeel: het betreft in dit geval de pion-as (pion d'attaque) en niet het meer voorkomende roulement. Maar het kan weinig kwaad er nog mee verder te rijden voorlopig. Ik heb trouwens een dagje met een GT4 rondgereden en die maakte meer lawaai...

Het betreft een peperduur onderdeel (3200€), maar Tonnie Vos zou wel een gebruikt maar prima onderdeel kunnen traceren waardoor de revisie ongeveer een 2500 zou gaan kosten excl uitbouw+inbouw.

Ik weet ook een tweedehandse bak voor 3500 te koop. Maar hoe weet je dat die niet binnen de kortste keren ook problemen geeft?
Plaats een reactie