Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 19:37



Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Van Cayenne naar Macan 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Ook dat kan ik me ergens nog wel voorstellen in een land waar je doodgegooid wordt met saaie gesubsidieerde eco''s. Dan springt zo'n Cayman er zeker tussenuit. Maar ben het wel met Horn eens. Ik ervaar dat ook zo.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


20 sep 2016 8:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Hier idem, Porsche is verkwanselt en die Lagaay heeft er een puinhoop van gemaakt.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 sep 2016 9:32
Profiel
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
horn schreef:
... Ik zie het aan mijn zoons van 10 en 11. Zijn gek van Lambo's eb Ferrari's en kijken iet of nauwelijks omnaar een Porsche. Dat was bij mij echt anders op die leeftijd.

Duhhh.... Hoeveel Porsche's hebben jouw ouders gehad? Die van mij hadden in het begin zelfs helemaal geen auto. Alleen de dokter en de notaris hadden er een :mrgreen: Dan is een tweezitter al snel heel erg byzonder.


20 sep 2016 9:35
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
De Porschemarkt is inmiddels zo verzadigd dat je voor een habbekrats een 911, Boxster of KJN kunt kopen. Dat maakt het merk niet meer zo exclusief natuurlijk.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


20 sep 2016 13:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Marquez93 schreef:
horn schreef:
... Ik zie het aan mijn zoons van 10 en 11. Zijn gek van Lambo's eb Ferrari's en kijken iet of nauwelijks omnaar een Porsche. Dat was bij mij echt anders op die leeftijd.

Duhhh.... Hoeveel Porsche's hebben jouw ouders gehad?

Mijn zoons zijn 10 en 11. Ik heb sinds 2010 geen Porsche meer... (De laatste ging eruit toen ze 4 en 5 waren).
Dat is dus niet de reden.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 sep 2016 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Ik vind Porsche ook niet echt exclusief meer en de magie is een beetje verdwenen idd. Niet meer te vergelijken met Ferrari of Lamborghini, die je bijna nooit ziet, terwijl Porsche bij wijze van spreken op elke hoek van de straat te vinden is. Mijn zoontje van 9 vond het vreemd dat de Cayenne een Porsche is. Ook de 996 vindt hij maar gewoontjes, en dat ben ik met hem eens.


20 sep 2016 16:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
:thumleft: Bedankt he,

Afbeelding


20 sep 2016 18:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Jij heet Piet. Gewoner wordt het niet :lol: gelukkig ben je zo lekker gewoon gebleven :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 sep 2016 19:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
:mrgreen: :mrgreen:


20 sep 2016 19:26
Profiel
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
horn schreef:
Marquez93 schreef:
horn schreef:
... Ik zie het aan mijn zoons van 10 en 11. Zijn gek van Lambo's eb Ferrari's en kijken iet of nauwelijks omnaar een Porsche. Dat was bij mij echt anders op die leeftijd.

Duhhh.... Hoeveel Porsche's hebben jouw ouders gehad?

Mijn zoons zijn 10 en 11. Ik heb sinds 2010 geen Porsche meer... (De laatste ging eruit toen ze 4 en 5 waren).
Dat is dus niet de reden.

Pardon?.. Jij ademt Porsche en dat is net als "meeroken" Je kindjes roken mee :mrgreen: Die 2 jongens van mij zijn 22 en 24 en die vinden het nog steeds prachtig :-) Wat is je referentiekader? Is wat onbereikbaar is ook beter? Doutzen of Dafne? De laatste is echt sneller :mrgreen:. Trouwens wat hebben Lambo, Maserati,AM, Audi in vergelijking met P ooit gepresteerd?


21 sep 2016 0:49
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
PTT schreef:
:thumleft: Bedankt he,

Afbeelding

Ik leef met je mee stakker :sad:


21 sep 2016 2:52
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Prima joh. Ik constateer gewoon dat mijn zoons niks om Porsche geven. Als het een extreem model (GT3 RS oid) is willen ze omkijken. Als je ziet wat een Lambo of Ferrari losmaakt, is het niet vergelijkbaar. Ik heb nooit een AM gereden, maar daar geven ze ook niks om.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 sep 2016 6:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Dan heb je gewoon gefaald in je opvoeding, lijkt me duidelijk. :mrgreen:


21 sep 2016 7:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Ik probeer bij mij thuis niet te overvoeren mbt Porsche. Toch heeft hij het wel in de smiezen en bij elke Porsche die hij ziet zegt hij: "kijk een Porsche!"
Ferrari en Lambo zeggen hem dan weer niet zoveel, dat zijn geen Porsches :mrgreen:

Je neemt dat enthousiasme toch over van je ouders denk ik. Voor kinderen waarvan de ouders geen P hebben ligt dat wellicht anders, als er een Ferrari met veel gebulder voorbij komt dan zal dat vast iets doen. Ik weet niet of de exclusiviteit daar op jonge leeftijd iets mee te maken heeft.
Ik vond vroeger een Lambo of Ferrari gaaf maar nog steeds als ik er 1 zie dan kijk ik er naar en bewonder ze maar mijn liefde is altijd voor P geweest. Ik zou om diverse redenen nooit een Ferrari willen hebben. Een AM daarentegen staat dan weer wel op mijn verlanglijstje :wink:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


21 sep 2016 9:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Sinds twee maanden hebben we naast de SL, de 911, ook een Ferrari .. een F430. Uiteraard rood.

Laatst zijn we met het gezin een rondje gaan rijden. Vrouwlief in de 911 met dochterlief. Ik met onze zoon in de F430. Jullie mogen raden waar de blikken naartoe gingen (dit keer niet naar de dames :lol: ). Ik moet ook zeggen dat de 911 prachtig is. Maar zo'n Ferrari is toch meer magie. Het is toch exclusiever. Bij elk verkeerslicht wordt je met blije gezichten aangekeken. Van tijd tot tijd komen de duimen omhoog (tot nu toe nog geen negatieve reacties gehad).

Maar de Porsche heeft een groot voordeel: voor relatief weinig geld heb je een fantastisch rijdende en goed uitziende auto. Dus voor mij blijft de Porsche ook fantastisch. Met de Ferrari is alleen een jongensdroom tot uitvoering gebracht.


21 sep 2016 23:09
Profiel
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Jij hebt zo te lezen een zeer benijdenswaardig autopark :kwijl: Welke Ferrari je ook hebt, het zal altijd een "head turner" zijn. Porsche is "anders" althans voor mij.En gelukkig maar. Meer down to earth, eerst presteren en dan pas mooi gaan zitten wezen of niet. Niet Andersom. Beauty is in the eye of the beholder. :-) Net zoals dat horlogemerk geleuter.Doe mij maar een Seiko of Casio anytime It does the job more than adequate :mrgreen:


22 sep 2016 1:37
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Ik heb het idee dat als je een auto wrapt tegenwoordig en hem op mooie velgen zet je meer bekijks hebt dan een Porsche.

Zo kwam ik er bijvoorbeeld ook niet op bij Cars and Coffee terwijl een stoer gewrapte DS3 wel door mocht rijden.

Wrap je een Boxster fluoriserend geel dan ben je de man.

Zonder de 924,944,928 familie was er misschien geen Porsche meer geweest. Dus ik ben blij toe.

Ja minder exclusief maar wil je wat exclusiefs, dan koop je een Ultima GTR, wil je een goede sportieve chique auto, dan koop je Porsche.

Aus Prinzip nicht aus Prestige :wink:
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


22 sep 2016 22:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Ok, maar waarom is het belangrijk om exclusief te zijn? En waarom is een exclusieve Ferrari dan beter dan een 13-in-een-dozijn Porsche?

Klinkt misschien gek, maar ik ben steeds nogal verbaasd over de super enthousiaste reacties van de mensen over mijn Porsche want, het is "maar" een 996. (De meest verguisde 911 hier op het forum?).

Nou dacht ik dat de 993/964 de enige echte autos waren die ertoe deden maar blijkbaar doe je pas echt mee als je Ferrari rijd, of een P van 2ton+, want anders kijken de mensen niet om als je over de boulevard rijd... Je koopt immers zo'n auto niet voor jezelf, maar voor je imago! Ik snap 'm. Dom van mij.


22 sep 2016 23:23
Profiel
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Toeterboy schreef:
.. maar waarom is het belangrijk om exclusief te zijn? En waarom is een exclusieve Ferrari dan beter dan een 13-in-een-dozijn Porsche?.....


Niet. Je moet rijden in wat je beweegt :mrgreen: en wat je kan en/of wilt betalen. Ben je een would be Breitling, Gucci, Blancpain,Louis Vuitton etc. slachtoffer, trieste types, dan weer wel. :wink:
En.... een Porsche is NOOIT :evil: 13 in één dozijn.


23 sep 2016 4:24
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Marquez93 schreef:
En.... een Porsche is NOOIT :evil: 13 in één dozijn.

Afbeelding

:^:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 sep 2016 7:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Stelling klopt dus, dit zijn er vééél meer :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


23 sep 2016 8:24
Profiel
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
:mrgreen:.... :wink:


23 sep 2016 12:47
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Een Ferrari koop je om in gezien te worden.....
Een Porsche om mee te rijden.













:popcorn:


25 sep 2016 4:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Boxy&Boraman schreef:
Een Ferrari koop je om in gezien te worden.....
Een Porsche om mee te rijden. :popcorn:


Je vergeet nog een reden: een Ferrari kun je ook kopen uit beleggingsoogpunt ...


25 sep 2016 10:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Van Cayenne naar Macan
Een Porsche ook :!: :idea:


25 sep 2016 20:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Trekhaak


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.