Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:44



Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Na minstens een half jaar zoeken en bekend met dit forum zal ik me, met auto, eens voorstellen. Ik had de keuze gemaakt voor een 996 maar wel het faceliftmodel. Heb nog even naar een 997 gekeken maar vond dat ik dan te weinig budget overhield voor onderhoud en/of modificaties. Op het lijstje stond een auto met handbak, wel een open dak, geen 4-wielaandrijving en ook niet de brede 4s. Verder was ik bij toeval voor het eerst tegen een Targa aangelopen en dat was wel een mooie. Helaas had deze de cilinderschade na inspectie met een endoscoop. De eigenaar schrok ook van de bevindingen maar wilde niet met de prijs omlaag. Ik heb toen nog bij Wolbert in een erg mooie coupe gereden maar die was weg voor ik een weloverwogen beslissing kon nemen. Want inmiddels was mijn lijstje gegroeid: leren dashboard, witte dashboard wijzerplaten, sportstoelen met harde schaal, kmstand onder 125k en een volledige OHhistorie, grote voorkeur voor een sportauspuff maar geen harde eis. Je kunt hieruit opmaken dat ik al over de grens aan het kijken was en ik had William Koen bezocht en vernomen dat hij de AKK ook op locatie voor me wil uitvoeren. 2 weken geleden zag ik de ad op mobile.de. Juiste specs, goeie tekst, zelfs de dikte van de eerste lak werd daarin genoemd, eyecatcher! Vorige week de eerste vlucht naar München samen met William Koen, bedoeling was electronisch betalen maar dat zou 2 werkdagen duren. Dat vond ik teveel risico naar een particulier. Afgelopen dinsdag weer naar München gevlogen en nu met contant geld en resultaat, terug met de porsche op 5 dagen kenteken en dat was een waar genoegen! Ik hoop hier veel te weten te komen over de 996 en het onderhoud. Mocht het kenteken op tijd binnenkomen dan zal ik kijken of de herfstmeeting in mijn agenda past.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding


23 sep 2016 10:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Gefeliciteerd met je aankoop.
Zo te lezen heb je het grondig aangepakt !


23 sep 2016 10:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Welkom :!:


23 sep 2016 12:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Welkom!

Goed geregeld en een mooie auto! Zal wel ff een apart gevoel geweest zijn om met zo'n bedrag cash op stap te gaan naar München :mrgreen:

Veel mooie KM gewenst en wellicht tot op de herfstmeeting! :drive:


23 sep 2016 13:06
Profiel
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Inderdaad! Geen half werk. Welkom. Geniet ervan :drive:


23 sep 2016 13:08
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Goede en bewuste keuze voor de C2 :thumleft:

Veel plezier!!!!


23 sep 2016 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Dank jullie wel allemaal. @ Toeterboy, ik was nr 2 in de wachtkamer voor jouw Targa, zo dichtbij... maar toch zo ver weg! :mrgreen:
De keuze voor cash geld was inderdaad niet eenvoudig. Spoedbetalingen buitenland kunnen alleen met een zakelijke rekening bij de ING en die heb ik niet. Als je bedenkt dat je max 10.000 euro per dag mag opnemen van je rekening ben je 3 werkdagen aan het geld verzamelen voor je aan de afgesproken prijs komt. En nog meer dagen als er een weekend tussen zit. Geen prettig gevoel, zoveel contanten.


23 sep 2016 13:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
goed gedaan. gefeliciteerd. :drive:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 sep 2016 13:58
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Mooie wagen, gefeliciteerd! :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


23 sep 2016 14:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Welkom.
Veel plezier gewenst met je prachtige 996.


23 sep 2016 19:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Kijk zó koop je een Porsche! Veel plezier gewenst!


23 sep 2016 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'97 996 mk1 Carrera 2 M030 '81 928S
Noord-Limburg
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Leuk verhaal en mooie auto! Veel plezier er mee!


23 sep 2016 22:07
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Gefeliciteerd :drive:


23 sep 2016 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Welkom,

Inderdaad mooi verhaal.
Je eerste km's heb je zo al meteen kunnen maken. :thumleft:
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


23 sep 2016 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Afgelopen woensdag heb ik de 996 gehaald in Heteren. Daar hebben ze de import volledig op zich genomen. Ondertussen is de IMS-lager vernieuwd en de krukaskeerring, ook preventief. Koppelingsplaten en drukgroep waren in orde alsook het vliegwiel. Een nieuwe waterpomp samen met een nieuwe thermostaat ivm verbeterde/lagere koelwatertemp. Verder het carterontluchtingstankje, beurt inclusief bobines en bougies en twee nieuwe achterbanden, ruitenwissers voor en achter en er ligt een nieuwe dubbeldin nav te wachten op montage. Ook de schijven + blokken rondom vervangen. Daarmee heb ik denk ik de meeste risico's verkleind en nu kan het grote genieten beginnen! :drive:

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door onderblok op 15 okt 2016 19:53, in totaal 1 keer bewerkt.



14 okt 2016 15:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Zo! Het grote genieten kan beginnen na zo'n grondige aanpak :thumleft:


14 okt 2016 15:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Gelijk na aanschaf er aardig wat ct-jes achteraan gegooid.
Grondig aangepakt en idd nu maar zorgeloos rijden :thumleft:


14 okt 2016 19:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Ps. Mooie foto's in je album van de updates


14 okt 2016 20:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Gefeliciteerd met jouw aankoop. Mooie bolide!
Kan jij toelichten hoe je dat met het 5-daags kenteken gedaan hebt? En doen zich verschillende verhalen voor. In Duitsland beweren ze dat je met een tijdelijk exportkenteken door heel Europa mag rijden. In NL beweert de fiscus dat zodra je de grens oversteekt je een probleem hebt: want, je hebt nog geen bpm afgedragen. Er wordt zelfs beweerd dat de camera's deze kentekens eruit pikken bij de grensposten, en je binnen een paar km's nadat je de grens overbent, door de douane aangehouden wordt voor een fikse boete. Dus ik ben benieuwd hoe dit volgens jou zit. In de toekomst sluit ik namelijk niet uit dat ik vaker een auto zal gaan importeren.


14 okt 2016 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Thanks!
5daags kenteken was zo geregeld met de vorige eigenaar erbij. Online regel je een eVB voor 50 euro die overal geldig is behalve in NL. Daarvoor hadden we de handelsplaten van William Koen bij ons. Op de grens gemonteerd. Die 5dagen-platen mogen inderdaad niet. Of je gepakt kan worden via kenteken herkenning weet ik niet.


14 okt 2016 21:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Is al vaker wat over geschreven hier. Op de groene kaart van het 5-daags kenteken staat gewoon dat je met die platen in NL mag rijden. Echter, het is verboden om als Nederlands ingezetene in een auto met buitenlandse platen te rijden. Vandaar dat je strafbaar bent. Echter, als je kunt laten zien dat je een afspraak hebt bij de RDW voor een importkeuring wordt dit gedoogd en krijg je geen bekeuring. Is een zeer grijs gebied. Als je met de politie belt, zeggen ze dat het verkeerstechnisch geen probleem is. Als je met de RDW belt zeggen ze dat het mag. Als je met de fiscus belt, zeggen ze dat je strafbaar bent.

Heb het een keer of zes gedaan. Risico zit in het stuk van de grens naar je huis. Groene platen helpt. Trailer/ambulance helpt (let op dat hij dan ook verzekerd is!), gewoon naar huis rijden werkt prima (bij mij tot op heden dan).
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 okt 2016 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSE
Gemert
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Volgens mij is dat een broodje aap verhaal. In theorie kan je een bekeuring krijgen, maar praktijk wordt het gedoogd.
Ik heb zelf met mijn M135i zonder problemen in Nederland gereden en zelfs ermee naar de RDW, waar ik niet de enige was met 5-daagse kenteken


14 okt 2016 22:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
In theorie ben je strafbaar. In de praktijk ook. Ik ken uit mijn eigen kennissenkring iemand die aangehouden is, aangeslagen is door de fiscus, bezwaar aangetekend heeft en in het gelijk gesteld is. De pakkans is uiteraard sowiezo laag. Maar ik ga in ieder geval niet het risico lopen als ik 's ochtends naar de RDW rij en met een gratis online aan te vragen eendags kenteken geen risico loop. Dat jij dat wel doet moet jij weten uiteraard.

Guy schreef:
Ik heb zelf met mijn M135i zonder problemen in Nederland gereden

"In Nederland wordt niet bekeurd voor te hard rijden. Ik heb met mijn Jaguar het hele stuk van Eindhoven naar Utrecht 145 km/u gereden en ben geen enkele keer bekeurd...." :twisted: :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 okt 2016 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSE
Gemert
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
Wacht even jij kent iemand die aangehouden is, bekeurd is, bezwaar heeft aangetekend en in het gelijk is gesteld?!

Dan is er toch bij deze jurisprudentie???!!!


14 okt 2016 23:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSE
Gemert
Bericht Re: Aangenaam: Onderblok in een 996 Carrera 2
horn schreef:

Guy schreef:
Ik heb zelf met mijn M135i zonder problemen in Nederland gereden

"In Nederland wordt niet bekeurd voor te hard rijden. Ik heb met mijn Jaguar het hele stuk van Eindhoven naar Utrecht 145 km/u gereden en ben geen enkele keer bekeurd...." :twisted: :lol:


Uhm ik beweer toch niet omdat ik geen problemen ben tegengekomen, dat het daarom mag.....je vergelijking is niet correct, maar wel grappig ;)


14 okt 2016 23:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.