Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 10:00



Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
Is er verder nog iets aangepast naar persoonlijke wens aan de schroefset? Veel rijplezier verder, denk dat dat wel gaat lukken :mrgreen:

Johann schreef:
Ziet er goed uit. Als je wil dat je mooie veerpoten niet gaan roesten/oxideren zou ik je adviseren ze een laagje Dinitrol of Cosmoline te geven. Dan gaan ze ook weer jaren mee.


Goeie tip! Is dat met een spuitbus? Of hoe gaat dat. Ken het product niet.


10 nov 2016 2:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S (987) 3.2 handbak
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
Kheldar schreef:
Is er verder nog iets aangepast naar persoonlijke wens aan de schroefset? Veel rijplezier verder, denk dat dat wel gaat lukken :mrgreen:



Jazeker! Leo heeft de set volledig afgesteld naar het karakter van de auto. Valves aangepast, veren aangepast etc. De set is er nog niet officieel voor de 987, wel voor de 981. Hij heeft die gebruikt maar er moest toch wel een en ander worden aangepast. Dat is geweldig goed gelukt, na een weekje sturen kan ik niet anders dan zeggen dat de auto totaal getransformeerd is. Het is een echt scheermes nu. Ik reed voor op 10 clicks en achter op 12 clicks. Vandaag puur om eens te proberen op 12 en 14 gezet. het verschil is enorm, zeer comfortabel geveerd en toch nog steeds zeer goed sturen. Dit weekend wil ik eens gaan proberen met de settings daarvan.

Hoe dan ook, ik ben zeer dik tevreden!

Bedankt voor je info nog :thumleft:


10 nov 2016 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S (987) 3.2 handbak
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
Na de aanschaf van de Shift right solution voor mijn Boxster heb ik ook nog de Classic shift knob besteld. Vandaag heb ik die geïnstalleerd. Ik irriteerde me al lang aan de plastic knop die erop zat. Nu is het een massieve bol van aluminium. Voelt veel prettiger aan en doordat hij ietsje lager zit schakelt het ook wat preciezer lijkt het wel.

Ben er erg blij mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


03 dec 2016 20:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
Fraai.
Vraag me wel altijd af of die alu knoppen in de winter niet erg koud worden?
Dan is leer toch wat comfortabeler denk ik.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


03 dec 2016 20:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S (987) 3.2 handbak
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
Ik had dit in mijn MX5 ook, is me in praktijk altijd heel erg meegevallen. In de zomer bij open dak en stilstaan in de zon eigenlijk enige keer dat je er echt even iets van merkt.


03 dec 2016 22:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
Ziet er netjes uit
Count Chocula schreef:
Ik irriteerde me al lang aan de plastic knop die erop zat

Zo lang kan dat nog niet zijn hè als je de auto nog maar 3 maanden hebt :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


03 dec 2016 22:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S (987) 3.2 handbak
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
ok, laat ik het zo zeggen: "ik irriteer me er al 8000 km aan" :P


03 dec 2016 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S (987) 3.2 handbak
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
Count Chocula schreef:
Ronaldo schreef:
Fraai.
Vraag me wel altijd af of die alu knoppen in de winter niet erg koud worden?
Dan is leer toch wat comfortabeler denk ik.



Ik had dit in mijn MX5 ook, is me in praktijk altijd heel erg meegevallen. In de zomer bij open dak en stilstaan in de zon eigenlijk enige keer dat je er echt even iets van merkt.



In het kader van voortschrijdend inzicht: in stapte vanmorgen in in de P en kon niet anders dan constateren dat die pook knop heel erg koud was.

Realiseerde me toen pas dat de mx in de winter altijd in de stalling stond... :mrgreen:


04 dec 2016 16:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S (987) 3.2 handbak
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
Na de Eifel route van Roadpursuit dit weekend ontstaat er plots een nieuw probleem. Man man man wat klinken die 911's geweldig zeg!

Ik vond mijn 987 3.2S eigenlijk altijd heerlijk klinken maar die blijkt bij nader inzien dus behoorlijk beschaafd te klinken. Ik overweeg dan ook om me eens te orienteren op een andere uitlaat.

Ik had voorheen al eens gekeken en ik had de indruk dat Carnewal wel een goeie optie biedt. Zijn er mensen met een Boxster S die daar ervaring mee hebben?

Ik rij best wel behoorlijk veel met de auto dus ik hoef er niet doof uit te komen maar ik heb de indruk dat de Carnewal een mooie tussenoplossing heeft.

Ik hoor graag wat jullie ervan denken!

Groeten,

Peter


17 apr 2017 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
Klinkt bekend ja. Ben toevallig ook net begonnen aan fase II van mijn uitlaatproject.

Ik hoor ook goede dingen van Carnewal van degene die er een onder hebben.

Vreemd dat je overigens wegliggingsproblemen had met je standaard configuratie. Ik heb de 3.2 eens op de autobahn op 271 op de gps gehad en me er over verbaasd hoe snaarstrak hij op de weg blijft. Ik heb wel PASM maar dat kan niet het hele verschil maken.


18 apr 2017 20:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S (987) 3.2 handbak
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
Inmiddels heb ik zelf ook een trip naar Gert Carnewal gemaakt in zijn prachtige werkplaats.

Er zit nu een Carnewal GT exhaust onder de Boxster. Tevens een andere eindtip genomen. Inmiddels een kleine 150 km mee gereden. Het geluid is simpelweg fantastisch te noemen. Man wat ben ik er blij mee. :cheers:

Ik heb me inmiddels ook weer ingeschreven voor de volgende Road Pursuit trip :drive: Die was erg geslaagd vorige keer.


21 mei 2017 12:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
Leuke auto en ook al een paar mooie dingen veranderd!
heeft u ook de uitlijnings specificaties er bij gekregen toe in toe out voor en achter en hoeveel camber ze hebben ingesteld voor en achter?

komt u misschien ook naar viewtopic.php?f=16&t=48826 a.s. zondag ?

ik ben er in iedergeval met mijn cayman r

Octaaf schreef:
Klinkt bekend ja. Ben toevallig ook net begonnen aan fase II van mijn uitlaatproject.

Ik hoor ook goede dingen van Carnewal van degene die er een onder hebben.

Vreemd dat je overigens wegliggingsproblemen had met je standaard configuratie. Ik heb de 3.2 eens op de autobahn op 271 op de gps gehad en me er over verbaasd hoe snaarstrak hij op de weg blijft. Ik heb wel PASM maar dat kan niet het hele verschil maken.



Ik denk trouwens niet dat hij een wegliggings probleem had maar dat hij de auto gewoon te slap vond aanvoelen bij 120+ als je links rechts stuurt kan je voelen dat hij zweeft. teminste zo voelt het de stock ophanging veren / dampers zijn erg soft.
Misschien in combinatie met uitlijning niet zo goed stond misschien. het eerste wat ik altijd doe is een auto laten uitlijnen naar mijn specificaties.

Standaard hebben 987's een gronisch camber te kort voor. ik zou dit altijd naar de maximaal mogelijk -1.0 graden camber laten afstellen.
dat is wat maximaal mogelijk is met de stock ophanging.
Af fabriek is dat meestal -0.5 graden camber voor en dat is echt te weinig voor deze autos.

De 981 stuurt beter maar de grap is gewoon dat die stock af fabriek +- - 1.3 graden camber voor hebben.
Dat is een van de grootste truuks die porsche heeft toegepast om de 981 een stuk beter te laten voelen kwa sturen. en een stuk stijver chassis natuurlijk.

Als je nog meer camber voor wilt kan je de control arms van een gt3 steken kan je zon -2.0 graden camber voor halen.
_________________________________________
Porsche Cayman R - Check mijn Porsche Video's! --> http://www.youtube.com/CaymanSKRD


25 mei 2017 14:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S (987) 3.2 handbak
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
Het eerste jaar met de Boxster zit erop. 3 hele mooie tochten gemaakt met Road Pursuit en 30.000 km gereden in totaal. Hij heeft dus niet stilgestaan. Momenteel staat de wagen weer bij Madeno Racing waar er een nieuwe stabilisator set en een nieuwe set stuggere rubbers gemonteerd wordt.

We gaan vooraan van een 24 mm holle stabi naar een 26 mm massieve. Ik ben erg benieuwd naar de gevolgen voor het stuurgevoel.

Zodra ik wat kilometers heb gemaakt geef ik een update.

Ps, de Yokohama advan v105 is werkelijk een sublieme set voor deze wagen, hele fijne wegligging zowel droog en nat. Nu als winterbanden gekozen voor een set Michelin Pilot Alpin

Groeten, Peter


11 dec 2017 13:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
30k in een jaar!! Dat doe je netjes :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


11 dec 2017 13:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
+1 voor de Yoko v105 vooral bij nat vind ik de grip echt goed.


11 dec 2017 18:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
Lekker door gereden :thumleft:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


11 dec 2017 22:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S (987) 3.2 handbak
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
Vanmiddag de P weer opgehaald na een weekje in een Clio RS Sport rondgereden te hebben. Die RS is ook best wel een leuk ding alleen doet die 200 pk onder de 5000 toeren he le maal niks :). Dan besef je pas weer hoe onbeschoft hard je verwend bent met dat heerlijke 6 cilinder blok. Eigenlijk is het ongelofelijk hoe soepel dat blok is. Vanaf 45 km per uur kun je hem zonder enig probleem in zijn 6 zetten en loopt ie nog gewoon door. Het koppel onderin het bereik maakt dat ik best lui rij in de buurt.

Hoe dan ook, De stabi's zitten eronder en alle bussen en rubbers zijn inmiddels vervangen voor stuggere exemplaren. Het is nog niet bepaald weer om eens hard te hoeken maar het eerste gevoel is een erg crisp stuurgevoel, feller dan het was in ieder geval. Zeer directe respons. Algehele feel van de auto is ook wat anders lijkt het wel. Alsof ie beter staat ofzo, kan het moeilijk uitleggen.

Het viel me op dat het camber inmiddels groter is dan voor deze set, staat nu op 2, dat zie je wel direct. Met de huidige weersverwachting zal het nog wel even duren eer ik hem goed aan de tand kan voelen maar de eerste indruk is in ieder geval erg goed. Daarnaast is het erg leuk om je auto weg te brengen naar iemand die bevlogen is van wat ie doet en er serieus de tijd voor neemt om het goed te doen.

Groeten, Peter
Hier nog een foto van de front stabi:
Afbeelding


12 dec 2017 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S (987) 3.2 handbak
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
Paar weken geleden in het weekend naar de ardennen geweest voor een tripje van 300 km bochtenwerk. Zaterdag erg veel geluk gehad met het weer, hele dag open kunnen rijden en bijna overal mooi droog gehad. Zondag wakker geworden in de sneeuw. Daar deze nog kunnen maken. Na thuiskomst meteen maar eens flink gepoetst. Het stuurwerk is leuk maar ik merk toch best een fors verschil tussen de 18" michelin pilot alpin en de 19" yoko set in de zomer. Het mag van mij weer zomer worden :)

Afbeelding


Afbeelding


17 feb 2018 17:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Vers Boxster S bloed -Update- Ohlins Road&Track set
Mja, dat wil deze tijd van het jaar wel eens gebeuren in de Ardennen. :lol: Ze geven er vandaag weer sneeuw en vrieskou voor de komende anderhalve week...
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


19 feb 2018 16:35
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.