Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 4:35



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Specs 718 Boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
992 Cabrio, Mj 2023
Bericht Specs 718 Boxster
Hallo,

Momenteel in het bezit van een 428i Cabrio overweeg ik de aankoop van een nieuwe 718 Boxster en heb wat vragen.

1 Welke stoelen? Alcantara vind ik prima maar de basisstoelen vind ik wat ieltjes. Ligt dit aan mij?
2 Bose. Leuk maar echt nodig als ik meestel BNR luister? Wel kies ik voor DAB. Ofwel, hoe wordt de standaard radio ervaren?
3 Hoe gaat de Cayman/Boxster rijder om met wintervelgen?
4 Kent Porsche bijzondere regelingen met bv. garantie en beurten?
5 PASM: De 10 of 20 mm. versie? Ofwel, is de 20 mm. veel harder?
6 Stuurbekrachtiging plus, yes or no? Ik lees verschillende berichten. Opmerking: Ik ga zeker een 25 - 30K kilometers per jaar rijden en ben geen circuit tijger, wel een stevige doorrijder.
7 Entry & drive: Echt nodig?

Verdere opties:

- Zwart metallic
- PDK
- Zonder modelaanduiding
- LED koplampen
- Parkassist V + A
- Grijze band voorruit
- 64 Liter tank
- 20" Carrera Classic wielen
- Wielnaafafdekking Porsche embleem
- Gescheiden climaatregeling
- Zelfdimmende spiegels
- Cruise control
- Stoelverwarming
- Vloermatten
- Bagagenet
- Brandblusser
- PCM navigatie

Ik vind het verder wel genoeg ;-)
Alvast dank voor reacties!

Groet,

Yep


20 okt 2016 19:35
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Specs 718 Boxster
Op baais van mijn ervaringen met een Cayman 987S, 981 en (momenteel) 981GTS zijn mijn antwoorden:

1 Welke stoelen? Alcantara vind ik prima maar de basisstoelen vind ik wat ieltjes. Ligt dit aan mij?
- Sporstoelen plus, alcantara vind ik super (ook op het stuur)
2 Bose. Leuk maar echt nodig als ik meestel BNR luister? Wel kies ik voor DAB. Ofwel, hoe wordt de standaard radio ervaren?
- Nooit Bose gehad, i.c.m. PCM kom je volgens mij op een versie net boven de basis. Prima voor mij
3 Hoe gaat de Cayman/Boxster rijder om met wintervelgen?
- Rijd (net als jij straks) op 20" in de zomer en 19" vijfspaaks velgen met winterbanden
4 Kent Porsche bijzondere regelingen met bv. garantie en beurten?
- Na de standaard 2 jaar kun je bijkopen
5 PASM: De 10 of 20 mm. versie? Ofwel, is de 20 mm. veel harder?
- GTS heeft standaard 10mm lager. In sportstand voldoende comfort
6 Stuurbekrachtiging plus, yes or no? Ik lees verschillende berichten. Opmerking: Ik ga zeker een 25 - 30K kilometers per jaar rijden en ben geen circuit tijger, wel een stevige doorrijder.
- Nooit doen, ook volgens PON-expert (Bert Amorison) en optie voor de USA-markt. Onzin in Nl.
7 Entry & drive: Echt nodig?
- Als je 'm snel kwijt wilt......(e&d is onveilig en overbodig, althans imho)

Mis alleen PTV in je optielijst, alhoewel je sowieso geen Sportchrono hebt, dus misschien ben je wat minder bochtgeotienteerd (wat jammer is, want daar is de Cayman, en de Boxster vast ook, super in).
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


Laatst bijgewerkt door Porcay op 21 okt 2016 23:42, in totaal 1 keer bewerkt.



20 okt 2016 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayman 718 GTS
Bericht Re: Specs 718 Boxster
Ik heb PASM, Sport Chrono, PTV en stuurbekrachtiging plus. Rijdt superprecies. Kan over stuurbekrachtiging plus niks kwaads zeggen.

Succes met de keuzes!


21 okt 2016 7:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Specs 718 Boxster
Entry en drive echt nodig? Nee tuurlijk niet net als navi en airco maar wel heel fijn.

Ik heb op de P geen entry en drive maar op een andere auto wel gehad, ik vond het super! Als het in je budget past zou ik het zeker doen. Maar het is allemaal persoonlijk natuurlijk
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


21 okt 2016 10:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 718s Boxster
Utrecht
Bericht Re: Specs 718 Boxster
Yep schreef:
Hallo,

Momenteel in het bezit van een 428i Cabrio overweeg ik de aankoop van een nieuwe 718 Boxster en heb wat vragen.

1 Welke stoelen? Alcantara vind ik prima maar de basisstoelen vind ik wat ieltjes. Ligt dit aan mij?
2 Bose. Leuk maar echt nodig als ik meestel BNR luister? Wel kies ik voor DAB. Ofwel, hoe wordt de standaard radio ervaren?
3 Hoe gaat de Cayman/Boxster rijder om met wintervelgen?
4 Kent Porsche bijzondere regelingen met bv. garantie en beurten?
5 PASM: De 10 of 20 mm. versie? Ofwel, is de 20 mm. veel harder?
6 Stuurbekrachtiging plus, yes or no? Ik lees verschillende berichten. Opmerking: Ik ga zeker een 25 - 30K kilometers per jaar rijden en ben geen circuit tijger, wel een stevige doorrijder.
7 Entry & drive: Echt nodig?

Yep

standaard zit er een handbediende stoel in met de middenbaan alcantara en de zijkant leer.
14voudig upgrade zou ik doen omdat ie dan en electrisch is en je kan het combineren met andere pakketten e.d. (die standaard stoel kan je weer geen interieur pakketten krijgen zoals leren dashboard e.d.).
2; bose is dik overpriced....ik heb m met de standaard boxen besteld, die haal ik er toch uit en vervang deze voor iets knappers. moet even zoeken waar ze de subwoofer wegbouwen en dan kan daar ook een andere in.
(voor de helft van het geld heb je een beter geluid...)
3; weet ik niet.
4: weet ik ook niet...(wordt ook mn eerste porsche... )
5: pasm 10 is op sportstand al best hard,...na de proefrit had ik 20mm pasm besteld maar dat heb ik terug gedraaid omdat na onderzoek ze de anti rollbars vervangen voor stijvere, en een andere verenset eronder doen. ik ga je vertellen das leuk op asfalt maar op een stenen weggetje...wordt je helemaal gek. tijdens de proefrit ben ik duitsland in geweest richting oberhausen, en op de stelconplaten op de A3 kwamen op sportstand de vullingen bijna uit je kiezen en boven de 220 in t uur niet lekker te rijden. standaard pasm 10mm en NIET op sportstand was 280 prima te doen.... hier t bewijs ;) https://www.youtube.com/watch?v=j_zBqXQh7UE
6; geen plus, wat een zonde van je geld is dat....is alleen voor inparkeren...voor de rest doet t niks bijzonders.
7; geen entry, (doe mij maar een sleutel, minder hack/storingsgevoelig.
_________________________________________
718s Miami Blue, met 20 inch. Porsche Turbo velgen...


30 okt 2016 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
992 Cabrio, Mj 2023
Bericht Re: Specs 718 Boxster
Dank voor alle reacties.
Op basis hiervan weet ik wel wat te kiezen.
Komende maand gaat de kogel wel of niet door de kerk.
Goed weekend.


05 nov 2016 11:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.