Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:03



Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Zoeken, zoeken, zoeken 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
@outletvalve: die staat idd op mijn lijst. Bedankt voor de tip!


02 nov 2016 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
Inmiddels heb ik de topics over koelmodificaties nog een keer gelezen.
Dat had ik 2 maanden geleden gedaan.
Sindsdien heb ik een hoop tegenstrijdige en verwarrende info gekregen/gelezen.

Ik denk nu dat toch ook een koelmodificatie een must is.
Zeker als ik toch bezig ben met IMS en AOB.
Bedankt voor de tips!


02 nov 2016 17:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
lvdo schreef:
@onderblok Ik had je topic gelezen. Gefeliciteerd met je vondst!

Jij hebt dus ook een andere conclusie getrokken mbt koeling dan ik.
Een grotere waterpomp lijkt me wel helpen vs alleen een andere thermostaat.
Kan je iets zeggen over de kosten voor die modificatie?

Wat doet een X51 carterpan? Die was ik nog niet tegen gekomen.


Dankjewel! De nieuwe waterpomp heeft een kunststof binnenwerk wat veilig zijn werk doet en met die grotere schoepen een grotere capaciteit heeft. Het is én én, die nieuwe thermostaat zorgt voor een 10 graden lagere werktemperatuur. Kosten samen iets van 700 euro incl arbeid. Die X51 carterpan heeft schotten waardoor je olie niet veel kan klotsen in de pan waardoor je een continue olieopname hebt onder alle omstandigheden (lees G-krachten) maar dat is voor een auto die geen trackdays rijdt een beetje overbodig. Misschien kan iemand me nog overtuigen dat het nut/noodzaak heeft als je de auto meeneemt naar de Alpen?


02 nov 2016 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Castricum
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
Altijd leuk zo'n zoektocht!

Ik hoor ook bij de club die de 996 koplampen wel mooi vind :)
Ik vind de 996 4S (het liefst zwart) met de brede heupen en de doorlopende achterlichten/reflector het mooiste alleen komen die al boven jouw budget tegenwoordig. Zijn aardig aan het stijgen in prijs....

Laatst stond een 996 4S cabrio bij de domeinen op de veiling. Ging voor 36.000,- weg + 15% veilingkosten is bijna 42.000. Zonder hem te mogen starten!


03 nov 2016 15:50
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
Vraag eens aan Hartwiek of ze in prijs stijgen..


03 nov 2016 17:51
Profiel
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
@ricardo964 de 996 4S vind ik ook prachtig, maar ik verwacht van de C2 meer rijplezier.

Toch als ik een op het oog nette 4S vlak boven mn budget tegen kom, twijfel ik weer.
Deze zijn allemaal 30k ex import bv:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/298724756
http://ww3.autoscout24.nl/classified/280801528
http://ww3.autoscout24.nl/classified/299059720 (zelfs met sperdif en sportuitlaat)

Mn budget begon ooit bij 20K... :scratch:


03 nov 2016 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Castricum
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
Frits77 schreef:
Vraag eens aan Hartwiek of ze in prijs stijgen..


Die heeft al veel kilometers en is al flink aan gesleuteld. Voor een kenner zijn die modificaties een pluspunt maar voor de gemiddelde koper van een Porsche schrikt dat af denk ik.
Ik zou het er niet bij vermelden als ik hem was. Als hij het Resto verhaal en Ruff onderstel weg laat in de advertenties kan hij hem voor 40.000 verkopen bij wijze van spreken


03 nov 2016 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Castricum
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
lvdo schreef:
@ricardo964 de 996 4S vind ik ook prachtig, maar ik verwacht van de C2 meer rijplezier.


Ja dat zou wel kunnen, lichter en alleen achterwielaandrijving. Maar ik hou van een dikke kont :)


03 nov 2016 22:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
Het onderstel is iets wat je van je wishlist kan laten vallen. Lijkt me persoonlijk iets wat je later zelf kan upgraden. Zijn genoeg mogelijkheden. En je limiteert je keuze daarin wel erg.

Voor een handgeschakelde C2 met minder dan 130.000 km lijkt me get budget wel strak. Ga je weinig achter de hand houden voor onvoorziene kosten.

Maar zoals gezegd, het zoeken is ook leuk.


03 nov 2016 23:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
lvdo schreef:
@onderblok Ik had je topic gelezen. Gefeliciteerd met je vondst!
Ik kijk ook zeker over de grens, invoer lijkt idd mee te vallen.

Jij hebt dus ook een andere conclusie getrokken mbt koeling dan ik.
Een grotere waterpomp lijkt me wel helpen vs alleen een andere thermostaat.
Kan je iets zeggen over de kosten voor die modificatie?

Wat doet een X51 carterpan? Die was ik nog niet tegen gekomen.


Waterpomp is de 997 waterpomp denk ik. Iets groter debiet. Sowieso als je de waterpomp laat vervangen waar dan ook krijg je als het goed is deze 997 versie want de eerdere wordt niet meer geleverd. En de modificatie laat de pomp ook sneller ronddraaien. Althans daar kwam ik achter bij het vervangen van mijn multiriem. Deze twee zaken zorgen vooral bij lage toeren en stationair wat extra koelvermogen. Denk bij hogere toeren dat het iets minder verschil maakt. Maar wel belangrijk dat na belasting bij stilstand de temperatuur snel onder controle blijft.

X51 varter pan is wat dieper. Zorgt voor ongeveer 1l extra oliecapaciteit. Extra koeling door vinnen op de pan. Maar belangrijker de interne aanpassing zodanig dat de olie bij stevig bochtenwerk beter in de zone van de olie opzuigmond blijft. Er zitten wat extra schotjes in en soort terugslagkleppen simpel gesteld. De olie opzuiger komt ook wat dieper te liggen. Google is je vriend: X51 style oil pan. Deze pan is niet echt een nodige upgrade. Tenzij je wel eens het circuit op wil. Dan geeft het wat extra veiligheid.

Een interessantere en simpele upgrade lijkt me de spin-on-oil filter adapter. Zorgt ervoor dat alle olie effectief ook gefilterd wordt in tegenstelling tot het de originele opstelling. Lijkt me zeker het overwegen waard voor al diegenen die met een open IMS rondrijden. Geeft de zekerheid dat er geen ongefilterde olie het blok in gaat.


04 nov 2016 0:12
Profiel
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
@Kheldar je hebt gelijk over het onderstel. Hetzelfde geldt voor een sper of een sportuitlaat. Echter is de meerprijs voor die opties een stuk lager dan later toe laten voegen (ik kan het niet zelf). Met mijn budget moet ik mss wel wat langer zoeken.

Goede info over die koelmods! Dank je wel.


05 nov 2016 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
Vandaag heb ik in deze gereden: http://ww3.autoscout24.nl/classified/297154594

Die voldoet aan een groot deel van mijn lijst. Sportonderstel en uitlaat, volleer.
NL auto, dealer onderhouden, grootste kosten in 80d km waren banden en een dynamo.
Toen ik de dealer belde over het onderhoud en ik hem de vraagprijs vertelde, zei hij: "Doen! Kopen!"

Hier en daar wat details zoals wat velgschade, rommelige aftermarket audio en een niet zo mooi afgewerkte wrap tegen steenslag had ik zelf kunnen oplossen.
Net als de motormodificaties.

Maar saai zwart is me toch echt te saai.
Deze auto maakte lang niet de indruk van de Lapis blauwe ervoor.
Daar kon zelfs de sportuitlaat geen verandering in brengen.

Helaas! Volgende!

En mocht je zwart wel mooi vinden, dan zou ik hier zeker even gaan kijken!


05 nov 2016 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
En is laten wrappen een optie? Als je aanschafprijs goed is kan je dat overwegen en als je een exotische kleur wil is het wellicht ook gunstiger qua restwaarde later
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


05 nov 2016 22:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
lvdo schreef:
@Kheldar je hebt gelijk over het onderstel. Hetzelfde geldt voor een sper of een sportuitlaat. Echter is de meerprijs voor die opties een stuk lager dan later toe laten voegen (ik kan het niet zelf). Met mijn budget moet ik mss wel wat langer zoeken.

Goede info over die koelmods! Dank je wel.


Met 130.000km op origineel onderstel zit je bij deze sportwagens ook soms dicht tegen vervangen aan. Daarom lijkt het me minder van belang dat in je wishlist als prioriteit aan te stippen. Aftermarket zijn er heel goeie en betaalbare alternatieven.

De minpuntjes die je aanhaalt bij de auto die je gereden hebt zijn minor details.

Wrappen is een optie, heb je lekker de kleur die je wilt. En stiekem is zwart toch een hele goeie kleur voor een 911. Kan je nooit fout mee gaan wil je ooit verkopen.

Sowieso voor serieuze aankoopplannen nog steeds een AKK laten doen. Al was het maar om ern lijstje met aandachtspunten in handen te hebben om de prijs wat naar beneden te onderhandelen. En de winter komt er aan, de ideale tijd om een goeie deal te kunnen maken.

En geloof me, het is beter om 3-4k achter de hand te houden. Er gaan altijd wel wat dingetjes naar boven komen de eerste paar duizend kms die je gaat rijden. Moest je de duiten dan toch op zak knn houden kan je overwegen om ze in een leuke upgrade te steken.


05 nov 2016 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
Wrappen had ik nog niet aan gedacht. Zit je wel snel op 2500 euro, maar als de prijs en de rest goed is, is dat wel een optie idd.


06 nov 2016 12:29
Profiel
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
@Kheldar AKK doe ik sowieso.

Over die slijtage van bv het onderstel noem je een belangrijk punt: als na 80d km nog niets is vervangen, zou ik verwachten dat er wel wat aan zit te komen. Ben je dan niet beter af met een auto met bv 130d km met nieuwe koppeling, schijven, draagarmen, catalysatoren, IMS, koelmod etc?


06 nov 2016 12:47
Profiel
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
Zoals jullie mss gezien hebben is mijn zoektocht hier geëindigd: /viewtopic.php?f=10&t=48259

Ik begon mijn zoektocht met een beeld van een nette, originele, maar vooral zo analoog mogelijke auto.
De auto van Wijnand 2.7 voldoet veruit het beste aan die drie criteria: de netste die ik gezien heb en een van de weinige zonder PSM.
Maar mét sportonderstel en sportuitlaat.

En non-metallic zwart idd. Maar super netjes onderhouden en strak gepoetst, erg mooi!

Er moet wel nog wat aan gebeuren, maar daar heb ik nu ruim budget voor. Daar zal ik een project topic voor starten. Ook de uitkomsten van de AKK zal ik daar bij zetten.
Eerst nog ff beetje rijden! :) :drive:

In mijn zoektocht heb ik de volgende auto's gereden. Ik ga hier niet uitgebreid mijn (leken) mening neerzetten naast wat ik zal gezegd heb, maar als je interesse hebt in een van deze auto's, stuur me een pb:
    61-HX-LX
    86-PSK-6 de mooiste auto die ik gezien heb. Maar zonder sportonderstel, -uitlaat en met PSM. Deze heb ik heel hard over getwijfeld.
    38-JS-KJ
    43-FR-VL (verkocht)


13 nov 2016 15:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
Mooi man! Gefeliciteerd


15 nov 2016 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
Dank je wel!

Nu ik wat meer gereden heb en wat beter beeld heb van de aankomende kosten vraag ik me af waarom ik niet eerder een Porsche gekocht heb! :)


15 nov 2016 13:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Zoeken, zoeken, zoeken
Omdat je toen nog niet wist wat je nu weet :wink:


Congrats!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


15 nov 2016 16:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.