Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 21:50



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Van 993 carrera tip naar 997 S handgeschakeld 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Ex Porsche 993 (1994) Porsche 997S (2005)
Bericht Van 993 carrera tip naar 997 S handgeschakeld
Twee jaar geleden kocht ik een mooie 993 carrera tiptronic, en vertelde er trots over op dit forum. Eigenlijk omdat ik altijd al een 911 wilde en ik na een korte zoektocht dit mooie exemplaar tegenkwam bij PCL. Ik heb er bijna twee jaar erg van genoten (hoewel niet superveel kilometers gemaakt). De auto reed echt superlekker en was in supergoede conditie. Ik zag dit weekend dat ie via Zuffenhaus verkocht is net. Ik wens de volgende eigenaar veel plezier met deze auto.

In de afgelopen twee jaar heb ik me verder in Porsche verdiept, veel gelezen en rondgekeken en ik merkte aan mezelf dat ik nog steeds op zoek was (overigens blijft dit waarschijnlijk altijd zo).........en merkte dat ik wel tevreden was met de 993 maar dat ik toch wat miste. Ik was ook nooit echt helemaal tevreden met de tiptronic bak, zette hem altijd op manual. Dit is geen straf of zo maar het was niet helemaal mijn ding, het bleef knagen. Ik voelde aan mezelf dat ik wat sportievers zocht en luchtgekoeld wordt dan (te) duur. Mijn interesse verplaatste zich richting een 997 S of GTS. Ik ben uiteindelijk terechtgekomen bij een mooie, handgeschakelde 997 carrera S sportchrono van eind 2005 met veel opties en iets meer dan 100K op de teller. De mooiste optie daarvan vind ik trouwens de rode stoelriemen :D

Het is al vaak gezegd op dit forum maar dit is natuurlijk een totaal andere auto. Veel midner lief dan een 993, mist natuurlijk het mooie luchtgekoelde geluid, maar de uitvoering en de sportuitlaat maken veel goed. Wat een remmen ook,

Hierbij een foto, hopelijk gelukt om die goed te plaatsen. Mijn naam 993Peter dekt de lading dus niet meer maar ik houd em nog maar

Afbeelding


14 nov 2016 12:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Van 993 carrera tip naar 997 S handgeschakeld
Congrats, mooi verhaal! Er is niks mis mee om te switchen. Mooie bak heb je gekocht, veel plezier ermee

Je forumnaam is juist mooi man, zo ben je ooit begonnen moet je maar denken :wink:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


14 nov 2016 12:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4S
DenHaag
Bericht Re: Van 993 carrera tip naar 997 S handgeschakeld
Mooie Switch en ja ik heb ook dezelfde weg bewandeld :mrgreen:
_________________________________________
RESPECT 2 ALL


15 nov 2016 10:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht Re: Van 993 carrera tip naar 997 S handgeschakeld
Prachtige 997 heb je :thumleft:

Heb zelfde doorgemaakt: eerst kleine 2 jaar 993, nu 7,5 jaar 997, beide handgeschakeld :drive:

Je tekst onder je avatar kun je eventueel wel zelf aanpassen, staat nog 993

Veel fijne en veilige kilometers!


15 nov 2016 11:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Van 993 carrera tip naar 997 S handgeschakeld
Gefeliciteerd met je prachtige nwe aanwinst.


15 nov 2016 23:25
Profiel
Bericht Re: Van 993 carrera tip naar 997 S handgeschakeld
Prachtige P! geniet ervan :drive:


16 nov 2016 1:23
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.