Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 13:48



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Eindelijk even voorstellen. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 993 C4, Toyota GT86
België
Bericht Eindelijk even voorstellen.
Eindelijk is het er toch van gekomen om mij aan te melden ... Mijn broer is al 11 jaar actief op het forum en ondertussen ken ik al enkele onder jullie dus maak ik er eens werk van op deze koude herfstdag.

Ik ben Kristof, 41 jaar oud en kom uit België. Al 13 jaar ben ik de gelukkige bezitter van een 993 C4 uit 1995.

Vanaf het moment de 993 uitkwam was het liefde op het eerste zicht. Ik ben altijd een autoliefhebber geweest maar nooit zo gek van een auto geweest als de 993. In 2003 besloot ik de droom na te jagen. Zo ben ik uiteindelijk terechtgekomen bij Porsche Verellen te Geel. Daar hadden ze een iris blauwe 993 C4 staan met 117000 km. De wagen was niet in super staat maar mechanisch top en een volledige historiek in de betreffende garage. De verkoper (Johan Houben) had de wagen destijds aangekocht als bedrijfswagen. Vervolgens kwamen er nog 2 andere eigenaars. Het was een mooie tijd in 2003 om de wagen aan te kopen. De garage was toen klein en het contact met de klant was super (uitnodigingen werden schriftelijk door de verkoper of zijn echtgenote geschreven). Ondertussen is de garage, net zoals het merk Porsche, veel groter geworden en verhuist naar Paal. Niet zo erg want ik heb toch even mogen genieten van deze unieke tijd.
De wagen zelf is gewoon super. Ondertussen staan er 162000 km op de teller. Ik rijd er enkel in mijn vrije tijd mee voornamelijk in onze Ardennen en de Eifel waar de wagen tot zijn recht komt.

In 2008 heb ik de auto een eerste update gegeven:
- De voorkant en zijkanten werden opnieuw geverfd omwille van steenslag.
- Lichten vooraan werden ook vervangen ook omwille van steenslag.
- De zwarte rooster achteraan over de motor was ook afgegaan van de zon en is vervangen geweest.

Dit jaar in de zomer ben ik naar Rebel Engineering geweest om de 993 te laten rijden zoals hij hoort te rijden:
- Bilstein B6 schokdempers.
- H&R veren.
- H&R stabilisatorstangen vooraan en achteraan.
- Draagarmbussen set RS vooraan en achteraan.
- Motorsteunset RS.
De auto rijdt nu ongelofelijk goed zonder oncomfortabeler te zijn als voordien. Zeer knap werk geleverd door Erwin. Het is maar echt de laatste paar jaren dat ik meer ga rijden in de Ardennen en de Eifel. Mijn broer heeft een 968 CS en door op dergelijke wegen met zowel de 993 als met de 968 te rijden, besloot ik op zoek te gaan hoe de 993 (veel) beter te laten rijden. Standaard is de 993 op comfort gericht maar op bochtige wegen kwam hij heel snel tegen zijn limieten aan.

Daarnaast heb ik voor elke dag een Toyota GT86 sinds vorig jaar november. Mijn ouders hebben altijd een Toyota gehad, dus de Celica's en MR's zijn met de paplepel ingegeven geweest. Het is de ideale wagen voor elke dag als je niet steeds 4 plaatsen nodig hebt. Het is nog een wagen zoals ze deze maakten in de jaren '80 en '90. Genoeg comfort maar alles is nog gericht op rijden en al het overbodige is weggelaten geweest.

Ik prijs mezelf zeer gelukkig met beide auto's net zoals iedereen trouwens op het forum.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


15 nov 2016 22:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Eindelijk even voorstellen.
Welkom Kristof.
Mooie introductie en top auto.


15 nov 2016 23:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Bericht Re: Eindelijk even voorstellen.
Welkom en inderdaad een mooie auto. :thumleft:


16 nov 2016 0:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: Eindelijk even voorstellen.
Welkom hier. Mooi wagenpark hebben jullie. (Vind stiekum die gt86 ook heeeel erg mooi)
_________________________________________
6 platte groeten, René


16 nov 2016 0:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Eindelijk even voorstellen.
Welkom! Prachtige 993 in een fantastische kleur. Aan de fotos te zien ook al eens bij de Nurburgring geweest?

Leuk verhaal ook over de GT86. Best een tijd ook Toyota gereden en naast mijn werk zit er een Toyota dealer. Wel eens stil gestaan bij de GT86 voor het raam. Ik wist eerlijk gezegd niet dat zo'n auto rijdt als de auto's van de jaren 80-90. Dat maakt m nog interessanter dan dat ik m al vond!

Veel plezier met beide auto's :thumleft:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


16 nov 2016 10:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Eindelijk even voorstellen.
Welkom Kristof, mooie 993 8) veel plezier aan en op dit forum voor de echte Porsche liefhebbers :thumleft: :salut:
_________________________________________
Less is more !


16 nov 2016 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Bericht Re: Eindelijk even voorstellen.
Welkom!
Prachtige auto in een fantastische kleur!


18 nov 2016 13:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 993 C4, Toyota GT86
België
Bericht Re: Eindelijk even voorstellen.
Bedankt voor de positieve ontvangst.

Inderdaad één van de foto's is van aan de Nürburgring, het bekende restaurant Pistenklause. Enkele weken geleden was ik voor een laatste keer dit jaar naar de Nürburgring geweest en toen gegeten in het restaurant zur Nürburg aan de voet van het kasteel. Nooit vroeger geweest. Was aanbevolen door de uitbaatster van de B&B Villa Hügel. Zowel de B&B (€80 per nacht incl. ontbijt voor 2 personen) als het restaurant zijn sterk aan te raden. Dit gewoon even terzijde.

De GT86 krijgt hier precies ook de nodige aandacht en terecht vind ik. Overal waar ik kom, krijgt de auto positieve reacties. Waarschijnlijk omdat hij er niet alleen goed uitziet maar ook omdat je hem zo weinig ziet. Ik veronderstel dat dit in Nederland ook het geval is. Ik ben er zeker van dat vele onder jullie de wagen enorm zou bevallen. Enige 2 kleine minpuntjes zijn misschien:
1) De beperkte grip tgv. de harde ophanging achteraan in combinatie met de Prius banden. De BRZ heeft naar het schijnt een iets zachtere ophanging achteraan. De combinatie is natuurlijk super amusant maar je moet soms waakzaam zijn op op- en afritten als het regent en je wil niet of minder spelen.
2) Tussen 3500 en 5000 t/m is de motor minder aanwezig. Ik vind het meevallen maar velen vallen erover. Ik vind de motor meer dan voldoende krachtig en soepel maar ik heb daarnaast natuurlijk nog een 993 en die laatste heeft natuurlijk heel wat meer kracht (vermogen en koppel). Ach, het is een mooi duo samen. Ze hebben veel gemeen (boxermotor, kwaliteit, sper, leuk rijden, mooi, ...) maar ze vullen elkaar ook goed aan (kosten, praktisch zijn, prestaties, ...).


22 nov 2016 22:01
Profiel
Bericht Re: Eindelijk even voorstellen.
Welkom Kristof,
Geniet van je beide zeer benijdenswaardige en prachtige automobielen :thumleft: :drive:
Komt van een Subaru adept die ik ben :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=GzHxqS34tp0


23 nov 2016 2:29
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.