Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 22:41



Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Voorstellen Elentinos 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Proficiat met je boxster.
Ik heb de zelfde kleur met rood interieur met kap naar beneden ziet dat er mooi uit.
Veel plezier ermee.

Grt PG


07 jan 2017 10:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Elentinos schreef:
De 190 16v is een heerlijke auto. Ik heb wel een bilstein onderstel gemonteerd, want het standaard onderstel is wat week en past imho niet zo goed bij de motor en bak. De bak is een Getrag dogleg bak, exact dezelfde als in de E30 M3. Close ratio dus en dat past heel goed bij de hoogtoerige 16v. Het is heerlijk om het ding door de versnellingen heen in de toeren te jagen. Leuke auto.

En vandaag heb ik een Porsche gekocht! Het is een handgeschakelde Boxster 2.5 uit 1997, Arctic Silver met Boxster red full leather package. Auto is van 1e eigenaar en heeft net 150k gelopen. Ben er erg blij mee!


Proficiat met de Boxster! Vind die initiële Boxster met zijn oranje knipperlichten echt wel een klassieker worden.

Klinkt inderdaad als een hele leuke wagen die 190 16v met bilstein onderstel! Heeft de jouwe trouwens airco?
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


08 jan 2017 16:55
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Gefeliciteerd!
Watvoor sl had je? R230? Waarom weg gedaan?
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


08 jan 2017 18:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Cayman 2.7 H6 Lancia Aurelia B20 GT Maserati 4200 Spyder
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Dank mannen. Mijn SL was een R129 300SL automaat. Een erg fijne auto, maar niet echt sportief. Ik heb de auto 2 jaar dagelijs gereden en daarin voldeed ie goed. Maar sinds een half jaar rijd ik een W124 400E dagelijks en gebruikte ik de SL alleen voor plezierritjes. En voor die ritjes wil ik wat sportievers hebben, vandaar de keuze voor een Boxster.

@Godspeed: Mijn 2.3-16 heeft geen airco, zelfs geen elektrische ramen... kan je je voorstellen? een auto voor de prijs van een eengezinswoning in 1986 en dan zelf je ramen naar beneden slingeren. Eigenlijk bizar, maar daarom ook wel weer leuk... :-)


08 jan 2017 19:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Godspeed schreef:
Hoe bevalt de 190 2.3 16v je? Een wagen waar ik ook naar gezocht heb, maar goede exemplaren worden stilaan schaars.


Waarom blijven de waardes van een 190E 2.3/2.5-16 relatief "laag" in vergelijking met de BMW M3 uit dezelfde periode? Los van wat dromers en speciale series vind je ze al voor 20K of minder op Mobile.de

Maar voor beide geldt uiteraard, vind maar eens een goede...
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


08 jan 2017 19:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
@ Elentinos
Is voor een funcar eigenlijk ook helemaal niet nodig. Slechts weinige 190's hebben airco.

@ 2.2VTEC
De E30 M3 was altijd iconischer. Niet enkel actief/goed in DTM maar ook in het Europees toerwagenkampioenschap, 24 Uur van Spa, rally, etc. Bovendien was het uiterlijk verschil met een reguliere E30 groter dan bij de Mercedes. Maar dat ingetogener karakter vind ik net zo aantrekkelijk aan de 190 16v, enja er was natuurlijk ook die beruchte race op de Nürburgring om de introductie van de 16v en de nieuwe Nürburgring in the picture te zetten:
https://www.youtube.com/watch?v=YW1xk98J7kw
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


08 jan 2017 19:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Cayman 2.7 H6 Lancia Aurelia B20 GT Maserati 4200 Spyder
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Yup, de M3 is gewoon nog meer icoon dan de 190. Dat bepaalt de waarde...

Deze ook bekend? https://m.youtube.com/watch?v=ANv83OJk--4


08 jan 2017 19:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
In mijn miniatuur collectie zit de 190E 2.3-16v van Ayrton Senna, dat maakt deze auto al voldoende iconisch voor mij :wink:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


08 jan 2017 20:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Cayman 2.7 H6 Lancia Aurelia B20 GT Maserati 4200 Spyder
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Voor mij ook :)

Afbeelding


08 jan 2017 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Cayman 2.7 H6 Lancia Aurelia B20 GT Maserati 4200 Spyder
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
En de Boxster staat voor de deur. Nog even heerlijk gegleden en geglibberd, kontje naar buiten, briljant :)

Afbeelding


13 jan 2017 15:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Cayman 2.7 H6 Lancia Aurelia B20 GT Maserati 4200 Spyder
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Afgelopen weekend voor het eerst open gereden. Het was fris, maar het ging prima. De auto bevalt uitstekend, rijdt lekker. klinkt lekker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


20 feb 2017 15:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
ook de kleurencombinatie staat mij wel aan op de foto dus een hele mooie auto, veel plezier en vooral veilige kilometers gewenst.
_________________________________________
Picasa album


20 feb 2017 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 cabrio
Veldhoven
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Gefeliciteerd met de aankoop (nu ik nog :lol: )
Toch grappig dat liefhebbers van Italiaanse auto's (zoals ikzelf), toch een keer een uitstapje maken bij Porsche.
Mijn zoektocht is inmiddels ook afgerond en wellicht binnenkort eigenaar van een 996 cabrio. Het dak kan er dus vanaf dit voorjaar :drive:


23 feb 2017 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Hele mooie wagenpark en dito Boxster!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 feb 2017 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Cayman 2.7 H6 Lancia Aurelia B20 GT Maserati 4200 Spyder
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Een update over m’n Boxster. De auto bevalt uitstekend, maar heb er wel wat problemen mee gehad. Tijdens een vakantie in Italie is een van de kabels van het kapmechamisme blijven hangen. Gevolg was een ontwrichte afdekklep (zag eruit als een wokkel) en de rest van de vakantie met mooi weer met gesloten kap moeten rijden. Dat was niet de bedoeling uiteraard. Inmiddels is alles gerepareerd en is er meteen een nieuwe kap met glazen achterruit geplaatst. Verder is de auto, motorisch en mechanisch, prima en hij rijdt heerlijk. Een paar weken geleden begon de motor ineens te zagen en onregelmatig te lopen. Het is wel raar dat er bij zo’n Boxster dan meteen allerlei spookverhalen door je hoofd schieten... Het bleek dat de olievuldop los zat. Toen ik die weer vastgedraaid had liep ie weer als een zonnetje. Hoe de dop los heeft kunnen gaan is me een raadsel.
Maar alles bij elkaar ben ik erg blij dat ik de auto aangeschaft heb, ben er best wel gek mee.

Afbeelding


24 okt 2017 11:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Netjes gemaakt hoor. Toch niet gekozen voor een rode kap?

190 lijkt me geweldig om te hebben, maarja de ruimte :)
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


16 nov 2017 8:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Cayman 2.7 H6 Lancia Aurelia B20 GT Maserati 4200 Spyder
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Ik heb wel gekeken naar een rode kap, maar dan moet de kleur ook echt helemaal overeen komen met het interieur. En dat is niet het geval bij aftermarket rood stof, net een paar tinten feller/roder dan het boxsterrood in het interieur. En ach, zwart staat ook goed.
Het glazen ruitje bevalt trouwens goed, is wel wat kleiner dan het plastic ruitje, maar je hebt toch nog redelijk zicht in de binnenspiegel. En nu kan de kap gewoon open bij temperaturen onder de 10 graden, want er wordt gewoon in de winter doorgereden met deze Boxster, liefst met open kap :)


16 nov 2017 15:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Defender 110, Landrover 90, Boxster 986, Boxster 987, Cayman S 987.2 Boxster 981
Woudrichem
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Mooi Boxster :thumleft:
vooral de combi zilver met het rood is erg smaakvol.
Veel plezier ermee


16 nov 2017 16:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Mooi hoor, goed dat ie nog steeds zo goed bevalt!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


16 nov 2017 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Cayman 2.7 H6 Lancia Aurelia B20 GT Maserati 4200 Spyder
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Ik neem afscheid van de Boxster. Ik heb een Maserati 4200 Spyder met handbak gekocht en ga daar de komende zomer mee toeren. Mijn introductie in de Porsche wereld beviel me wel, dus ik kom me hier nog wel eens melden. Op termijn heb ik mn zinnen gezet op een 996 of 997 turbo met Metzger blok. Mooi streven toch?


02 maart 2018 2:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911sc targa '82
Drenthe
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Ook leuk idd! Maar wel echt een andere auto, ben benieuwd hoe snel de 911 gaat kriebelen ;)!


22 maart 2018 10:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Cayman 2.7 H6 Lancia Aurelia B20 GT Maserati 4200 Spyder
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Het kriebelt nu al :) Maar de Spyder is inderdaad een hele andere auto. Niet minder leuk trouwens... Hier nog met de Boxster die plaats heeft moeten maken.

Afbeelding


24 maart 2018 6:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Mooi ding, stuk stoerder dan de Boxster. Veel plezier!


25 maart 2018 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Voor mijn gevoel wel een andere auto dan de Boxster. Je bent er in ieder geval wel een stuk exclusiever mee. Ga nog niet weg van het forum . Ik ben benieuwd naar het vervolg van het leven met een Italiaan.
Mijn Italiaantje was op sommige punten wat creatief in elkaar gezet. Dit gaf nog wel eens verrassingen.


25 maart 2018 19:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Cayman 2.7 H6 Lancia Aurelia B20 GT Maserati 4200 Spyder
Bericht Re: Voorstellen Elentinos
Och ik heb veel Itialianen gehad, en heb ze nog steeds. Deze Maserati's zijn redelijk probleemloos, zeker zonder Cambiocorsa bak. De auto is ongehoord snel, maar niet zo stijf als de Boxster. De bodem met onderstel is stijf genoeg, ding ligt zeer strak op de weg, maar in de A stijl met stuurkolom zit af en toe een klein beetje shaky gevoel. Dat is in de loop van de productie opgelost, maar ik heb nog een vroeg exemplaar. In de Boxster voel je dat totaal niet, maar ik ken het wel van andere cabrio's. De Alfa 916 Spider had dit nog sterker en ook de Mazda MX5 was er niet helemaal vrij van. Toch knap van Porsche dat dit gevoel totaal afwezig is in de Boxster.


30 maart 2018 0:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.