Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 3:10



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
een nieuwe liefhebber 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht een nieuwe liefhebber
Goedendag medeliefhebbers,

Na jaren van alleen maar (mee)lezen heb ik nu besloten om mij te registreren.
Natuurlijk lijkt het mij wel zo netjes om mij zelf even te introduceren.

Sinds vele jaren Porsche liefhebber en trotse bezitter.

Mijn eerste Porsche was in 1984 een 911 2,7 targa in de kleur geel uit 1976. Het was een semi automaat met 3 versnellingen. Hier gelijk al kennis gemaakt met een aardige kosten post toen ik van zijn 2 per ongeluk naar zijn 1 schakelde ipv naar zijn 3!! Gevolg de zuigers kwamen eruit en een grote rook/olie wolk achter mij aan. Het gebeurde in een tunnel, waar ik op een mooie zomerse dag eventjes een paar motorrijders mijn mooie geluid wilde laten horen....... Auto naar huis gesleept en met wat hulp de motor eruit gesleuteld en deze naar Wams in Eindhoven gebracht die het blok in zijn geheel heeft gereviseerd. Hierna nog een aantal jaar veel plezier vd Targa gehad en uiteindelijk de auto verkocht

Mijn volgende was een 964 C2 in de kleur smaragd groen uit 1988, creme wit leer. Prima auto welke ik heb gekocht bij Carrera Loosdrecht destijds.
Deze auto na 5 jaar verkocht aan de lokale VW/Audi dealer.

De wilde haren raakte ik kwijt en dus ook de opvallende kleuren kwamen niet meer aan de orde.

In Duitsland bij Porsche dealer in Munchen een 997 Turbo gekocht met 24000 km op de teller in de kleur zwart uit 2008. Wat een auto was dit, best nog wel eens spijt van dat ik deze heb ingeruild destijds voor een BMW M3 competition mat grijs. Ook een schitterende auto maar wat kreeg ik veel vervelende reacties op deze auto in tegenstelling tot wat ik gewend was op de Porsches.

Momenteel rij ik in een 991 S PDK uit 2013 (oktober) met 25500 km op de teller in de kleur.........zwart met een zwart interieur. Deze is gekocht en geleverd door Porsche Rotterdam en natuurlijk ook daar in onderhoud. Alle denkbare opties zijn aanwezig t/m de ceramische remmen aan toe. Ik ben erg content met deze auto.

Graag zou ik ooit nog een 993 4s willen bezitten maar door de hoog opgelopen prijzen niet gedaan. Hier dan zo heel af en toe is een keer een ritje in maken. Hopelijk zakken de prijzen nog eens maar ben er bang voor da het niet gaat gebeuren voor dit model.

Hopelijk een ieder een beetje het beeld gegeven van mijn interesses..............en ohwja een oranje GT RS 4.0 staat ook op het verlanglijst ;-)

Groet
Erik


09 feb 2017 0:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Bericht Re: een nieuwe liefhebber
Welkom op het forum Erik. Een mooi lijstje en een nette introductie. :thumleft:
We worden altijd blij met foto's.


09 feb 2017 7:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: een nieuwe liefhebber
Welkom, leuk auto's heb je gereden en rij je nog.
_________________________________________
Mvg,

René


09 feb 2017 8:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: een nieuwe liefhebber
Leuke introductie en een 991 erbij op het forum, daarvan hebben we er hier nog niet zo veel!
Welkom!


09 feb 2017 9:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: een nieuwe liefhebber
Welkom! Mooie intro en lekkere auto om in te mogen rijden :thumleft:

Erik911 schreef:
Mijn volgende was een 964 C2 in de kleur smaragd groen uit 1988, creme wit leer.

Da's wel een hele vroege dan. Heb altijd begrepen dat de 964 C2 pas in MY90 op de markt kwam. Eerste de C4 en een jaar later de C2. Smaragd groen met creme, bijzondere combi (als in 'nooit eerder gezien').
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 feb 2017 9:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: een nieuwe liefhebber
horn schreef:
Heb altijd begrepen dat de 964 C2 pas in MY90 op de markt kwam. Eerste de C4 en een jaar later de C2.

Volgens Streather ook ;)

Welkom!
Het Porsche-virus heeft je goed te pakken zo te lezen :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 feb 2017 12:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: een nieuwe liefhebber
Welkom :!:


Een 88'er 964 C2 ... lijkt me héél onwaarschijnlijk :roll:

De eerste C2 kwam eind '89 in beeld ... als Carrera Cup prototype volgens mij :popcorn:


09 feb 2017 13:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: een nieuwe liefhebber
Welkom Erik, leuke introductie, veel plezier aan en op dit forum voor de echte Porsche liefhebber :thumleft: :salut:
_________________________________________
Less is more !


09 feb 2017 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: een nieuwe liefhebber
De 964 was inderdaad geen originele auto met matching nummers, dus het klopt inderdaad wat wordt aangegeven.
Was ook niet makkelijk om deze destijds te verkopen voor een redelijke prijs.


09 feb 2017 13:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: een nieuwe liefhebber
Ook van mij welkom Erik, leuk een tijdgenoot.
Mijn eerste 911 was ook een 2.7 van 1976 in 1983 en idd Wams was toen de man wat Porsche betreft en ben daar regelmatig geweest naast dat PSV stadion.
In die jaren viel je nog op, er waren niet veel 911 jes :oops:
Toen zag je ze nog vaak met een "sportomatic", die waren niet zo gewild weet ik wel (sorry) :!:
Denk dat ze veel in een SC zaten en werden dan omgebouwd, ook zaten ze in de Kevers.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


09 feb 2017 13:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: een nieuwe liefhebber
hahaha klopt
Het motorblok en de versnellingsbak waren een geheel qua olie. Ging iets van 9 of 10 liter minerale olie in wat je elke 10.000 km moest verversen.


09 feb 2017 14:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: een nieuwe liefhebber
Erik911 schreef:
De 964 was inderdaad geen originele auto met matching nummers, dus het klopt inderdaad wat wordt aangegeven.



Weet je het kenteken nog :?:


09 feb 2017 14:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: een nieuwe liefhebber
Nee , zat een JG in het kenteken


09 feb 2017 14:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: een nieuwe liefhebber
Citaat:
De wilde haren raakte ik kwijt, In Duitsland bij Porsche dealer in Munchen een 997 Turbo gekocht, en ohwja een oranje GT RS 4.0 staat ook op het verlanglijst.


Jaaaaaaaaaa die wilde haren zijn inderdaad verdwenen :mrgreen: :mrgreen: en omgeruild voor heel verstandige aankoop haren :cheers: :cheers:
mooi rijtje en heel veel plezier met je auto en op dit fantastische forum. :thumleft:
_________________________________________
Picasa album


09 feb 2017 15:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: een nieuwe liefhebber
600 zouden er gebouwd worden.


09 feb 2017 18:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.