Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 apr 2024 0:48



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
bijna 991 carrera cabrio piloot 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht bijna 991 carrera cabrio piloot
Beste allemaal, de naam is Peter, sta op het punt mijn eerste porsche aan te schaffen. Ben bijna zover mijn jongensdroom in vervulling te gaan, een 911 cabrio. Aangezien ik met regelmaat met een maatje een 911GTS en Cayman GTS huur in Stuttgart (die bgele en die blauwe :)) ben ik niet op zoek naar een scheurijzer. Wil lekker kunnen cruisen met open dak met mijn vriendin in m'n droomauto, en toch ook eens kunnen genieten van de snelheid, wegligging en sound. Ben niet op zoek naar de snelste, rijd in het dagelijks leven in een Tesla Model S, dus qua koppel ben ik al wat gewend :) Heb een nagelnieuwe boxster GTS gereden bij van den akker, die motor vond ik (zoals altijd gemerkt bij het huren) erg prominent aanwezig,
Oog is gevallen op deze 991 carrera:
http://www.wiggersmastercars.nl/porsche ... 35064.html

2013 991, 40k kilometers, tette kleur (mijn favoriet), mooie velgen, auto verkeerd in totale nieuwstaat. 2013, Daarnaast is het voor mij belangrijk dat de BTW verrekenbaar is, en dat de verkopende partij een betrouwbare club is. Opties voldoen, veel meer dan sport chrono met stuurflippers, verwarmbare stoelen en het electrische windscherm is het niet...
Zijn er tips waar nog op te letten? Any feedback over Wiggers? (op de Ferrari anecdote na)... of wellicht alternatieven?

thx!


21 feb 2017 1:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
Welkom hier! Wiggers ken ik niet, Ik kan je link wel openen maar kom niet uit bij een P
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


21 feb 2017 19:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
Welkom, 991 is een geweldige auto dus dat komt vast goed.


21 feb 2017 20:13
Profiel
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
Welkom Peter,
Veel plezier tijdens je zoektocht. :drive:


21 feb 2017 23:54
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
mbembe schreef:
Welkom hier! Wiggers ken ik niet, Ik kan je link wel openen maar kom niet uit bij een P


Apart, ik ook niet. Lijkt erop dat hun site er even uitligt, kan er nl ook niet via google komen...


22 feb 2017 5:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Twente
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
Wiggers van Wiggers mastercars is was voorheen verkoper van Ferrari Munsterhuis en nu sinds een jaartje of 10? op eigen benen. Volgens mij is het een 'down to earth' bedrijf met een groot netwerk waar ze hun auto's vandaan halen. Altijd mooi spul.

En als je toch in de buurt bent kun je ook 15 kilometer verder kijken over de grens bij een volgens mij nederlands bedrijf: http://www.vdmcars.de/nl/collectie/
_________________________________________
Je krijgt later eerder spijt van de dingen die je NIET gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt


22 feb 2017 9:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
Mijn eerste porsche bij Marcel gekocht.
Heeft inderdaad altijd wel mooi spul staan.
Ik heb er een goede ervaring aan over gehouden.
Kwam netjes zijn beloftes na. :thumleft:
_________________________________________
footers zuigen! :D


22 feb 2017 11:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
Welkom hier, Peter.

Goede combinatie van auto's. :thumleft: 8)


22 feb 2017 12:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
erg mooie kleur/auto ,veel :drive:

Afbeelding


23 feb 2017 17:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
even zien:

- pasm : check
- sport chrono (want pdk): check
- sportuitlaat : check
- cruise control (want cruisen): check

enige niet-check is dat het geen S is... ga je daar geen spijt van krijgen?

ok. go get it :drive: :thumleft:
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


23 feb 2017 23:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
Welkom Peter, veel plezier aan en op dit forum voor de echte Porsche liefhebber en met je eventuele aankoop natuurlijk :wink: :salut:
_________________________________________
Less is more !


24 feb 2017 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
En de kogel is door de kerk. Vandaag handtekening gezet. Komende week grote beurt, lak coating, voertuig volgsysteem erin terwijl ik op reis ben. Bij terugkomst staat ie klaar! Inderdaad nog even getwijfeld over een s maar dat werd weer een stuk duurder, plus de tesla is snel genoeg. Kan niet wachten!


11 maart 2017 1:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
Gefeliciteerd.
Worden een paar zware nachten :D


11 maart 2017 8:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
Gefeliciteerd met je aankoop; mooie uitvoering! :thumleft:

Wat ik me nu afvraag als ik mensen met een Tesla zie rijden: ben je blij met je Tesla of met je bijtelling? Had je zonder fiscale voordelen ook voor deze auto gekozen?
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


11 maart 2017 9:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
is toch niets mis mee met een tesla :thumleft:


11 maart 2017 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
ASW schreef:
Gefeliciteerd met je aankoop; mooie uitvoering! :thumleft:

Wat ik me nu afvraag als ik mensen met een Tesla zie rijden: ben je blij met je Tesla of met je bijtelling? Had je zonder fiscale voordelen ook voor deze auto gekozen?


Electrisch rijden is met afstand het meest comfortabele wat ik ooit heb gedaan. Was er nooit op gekomen als mijn accountant me niet had getriggerd met de 0% bijtelling destijds, maar het instant 100% koppel is onovertroffen. Omdat ik een van de eerste series had heb ik wel kwaliteitsissues gehad, maar ben erg tevreden over mijn auto.Krijg regelmatig nieuwe functies binnen via een download, super gebruiksvriendelijk multi media systeem. De hele auto doet alles waar je verder in rijdt als ouderwets aanvoelen. Daarnaast rijd ik hem vrijwel gratis (geen bijtelling, wegenbelasting, vrijwel geen brandstofkosten). Zal heel eerlijk zijn: de 911 is mijn jongensdroom dus vandaar de aankoop. Als tesla al een nieuwe roadster had gehad was dat m wel geworden vanwege het koppel.

Heb wel een probleem met de kwaliteit van tesla en de geslotenheid waarmee de service operatie opereert. Ze zijn super klantvriendelijk maar een werkplaatstarief van 135 euro per uur, en een beurt die duurder is dan die van een porsche terwijl er maar 18 bewegende delen zijn oid is absurd. Daarnaast hebben ze veel te weinig onderdelen, en je hebt geen alternatief... Heb vorig jaar, omdat de standaard stoelen dramatisch zaten, de nieuwe generatie Recaro tesla sportstoelen laten inbouwen. was gewoon even 6k lichter...

Dus al met al de eerste auto die ik door dezelfde zou vervangen (alleen dan de p100dL, heb nu de P85+), in dezelfde uitvoering. Maar 100% zeker wanneer Porsche in 2020 de mission E uitbrengt dat ie bij ons op de stoep komt...

Had ik hem zonder 0% bijtelling ook genomen? Achteraf wel, vooraf denk ik niet omdat 400km actieradius erg beperkt klinkt. In de praktijk nog nooit in de problemen gekomen (incl. 4500 km roadtrip door europa) maar dat is toch als je geen ervaring hebt het grootste bezwaar wat mensen hebben...


12 maart 2017 8:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
Dankjewel voor je uitgebreide uitleg. Ik heb de leaseknallers altijd links laten liggen maar zie bij mij in de wijk vaker de combinatie Tesla en een 911. Vroeg me dan ook af of mensen dan liever niet louter Porsche zouden willen rijden als het fiscale voordeel er niet zou zijn voor Tesla. Blijft bewonderingswaardig overigens wat deze tot nu toe verlieslatende autobouwer laat zien aan innovatie en adoptiebereidheid van de consument. Nimmer eerder gebeurd (in dit prijssegment).
Heel veel plezier met je 911 :thumleft: :drive:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


12 maart 2017 9:44
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
En een nieuw hoofdstuk in mijn porsche avonturen. Een maand geleden kwam er een abrupt einde aan het rijden van deze auto. Na al heel wat gedoe omdat Wiggers me (willens en wetens!!) een auto met replica velgen had verkocht (met een enorme slag in beide achterwielen) weigerde het fatsoenlijk op te lossen belde mijn vrouw me op dat ze van de weg was gereden door een puber die net vier dagen zijn rijbewijs had. Los van het feit dat ze toch wel wat klachten heeft, moesten / mochten we op zoek naar een nieuw speeltje. Veel proefritten gemaakt. Initieel in de 991.2 S, heel snel besloten dat dat m niet ging worden (geluid, lage toeren, onvoorstelbaardere vermogensopbouw, vreemd aanvoelende schakelflippers, etc etc). Dus naar een recente 991.1 gaan kijken. Initieel een prachtige targa gevonden, maar na een proefrit van 2 min werd duidelijk dat dat m ook niet werd (hoofdruimte achterin veel te beperkt voor de kids, en enorm veel wind geruis/circulatie in de auto) Uiteindelijk bij een knalrode 4gts cabriolet uitgekomen met 20k km op de klok. Compleet vol met opties: ACC, burmester, sport design pakket, 18w stoelen, comfort pakket, stoel ventilatie, etc. Moet alleen nog ander stuur in omdat er nu het multi functionele stuurwiel in zit, en schakelflippers een eis waren. Bijzonder prettig geholpen door de mannen van PCE. Nog drie weken geduld... 20 slapeloze nachtjes...
Link (zolang ie nog online staat):
https://www.porschecentrumeindhoven.nl/ ... 8Yao.email


10 maart 2018 5:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
Mooie wagen
Alvast veel rijplezier


10 maart 2018 7:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1990 964 C4
Den Haag
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
Mooie prijs ook :mrgreen:


10 maart 2018 8:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
Gaaf. Lekker opvallend kleurtje. En idd lekker net onder het mio. :twisted: Ik kan alleen niet wennen aan dat hele alfabet op de kont. PORSCHE zou ik persoonlijk denk ik wel genoeg vinden.

Wist je dat je op die oude replica velgen had? Of waren ze ook maar vergeten het jou te vertellen? Targa, worst of both worlds :wink: Geen idee hoe het met die nieuwe is, maar ik vind de lijnen van een 964 targa erg mooi, heb 2x op het punt gestaan er eentje te kopen en 2x niet gedaan vanwege het windlawaai en de orkaan die op de achterbank woedt als je het dakje eruit haalt (met kleine kids achterin).

Slaap ze de komende tijd. Mooi vooruitzicht wel :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 maart 2018 8:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
ondanks dat het geen leuke aanleiding(en) zijn.. Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Mooie kleur ook. En die prijs, ach, de eerste kilometer zal ze iets meer dan 800.000 euro afschrijven, maar dan heb je ook wat he. :mrgreen:


10 maart 2018 9:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
Pfff, dat zijn geen leuke dingen. Hoe is het met je vrouw? Is ff belangrijker dan een auto :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


10 maart 2018 9:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Mooie combi 8)

Als 991.2S rijder herken ik je ervaring qua vermogensafgifte totaal niet en verkies ik de flippers juist vele malen boven de drukknoppen op het stuur. Zoveel mensen..

Heel veel plezier :thumleft: :drive:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


10 maart 2018 9:54
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: bijna 991 carrera cabrio piloot
Die prijs he, tja. moet er wat voor over hebben :)

Misschien even duidelijker zijn :)
Onvoorspelbare vermogensopbouw was met de Turbo S die ik had gereden. Te nerveus. De 911.2 is voorspelbaarder, maar wat ik fijn vind aan de 991.1 is het op toeren jagen van de motor en de brul die je dan krijgt (tunneltjes :)). Dat is een stuk minder bij de .2, o.a. omdat ie bij lagere toeren zijn vermogen krijgt door de turbo. Daarbij kwam dat bij het terugschakelen de gave roffel beperkt is tot en drietal kunstmatige plopjes, en tot slot vond ik zoals aangegeven de Flippers minder fijn aanvoelen dan in de .1. Daar kun je ze lekker indrukken, in de .2 tik je ze aan... ook het plastic knopje op het stuur voor de sportstand voelt erg goedkoop aan. Daarentegen is het PCM natuurlijk stukken gaver...
Ook ik heb de voorkeur voor de flippers, vandaar dat ze het multi functionele stuurwiel gaan vervangen door een sportsdesign met schakelflippers (helaas met verlies van stuurverwarming).

Vwb de velgen: nee, zeker niet bekend, was in de veronderstelling dat ik een 100% originele en schadevrije auto had gekocht. Toen ik ze ermee confronteerde beweerde de verkoper bij hoog en laag dat ze nooit een auto met replica velgen zouden verkopen, tot de eigenaar vertelde dat hij het wel degelijk wist maar niet inzag waarom dat een probleem was. Kwam er pas achter toen de aanhoudende trillingen niet weg gingen, en bij de vervanging van de banden door PCE ze aangaven dat het replicas waren... Uiteindelijk ook niet opgelost, waardoor ze me uiteraard geen nieuwe auto hebben kunnen leveren...

Vrouw gaat gelukkig steeds beter, en komt zeker goed, maar zal nog wel even duren helaas... pfff, nog 19 nachtjes...


10 maart 2018 12:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.