Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 3:15



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Persoonlijk foto project over 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Persoonlijk foto project over 911
Hoi allemaal!

Ik ben een freelance fotograaf, afkomstig uit Polen en ik vind luchtgekoelde Porsches te gek.
Tot een paar jaar geleden, was een auto voor mij niets meer dan slechts een transportmiddel. Maar op een dag, ik herinner me niet precies meer wanneer, realiseerde ik me wat een fantastisch technisch hoogstandje de 911 eigenlijk is.

Het pure idee, de geniale eenvoud, design en het vakmanschap. Met deze ontdekking ontstond er een obsessie, een passie en een nieuw persoonlijk project.

Mijn doel is om een fotoboek te maken, mijn ‘fotografische liefdesbrief’ voor de luchtgekoelde 911. Dat is tenslotte alles wat een arme, toekomstige eigenaar van een 911 kan doen voor nu.
Misschien alleen niet eens over de auto zelf, want dat zou te saai zijn. Want alles wat mooi is, kan op het einde saai en te voor de hand liggend zijn als het geen uitdrukking krijgt.

Ik geloof in goede dingen, dingen die een toepassing zijn van toegepaste kunst, en die een impact op mensen kunnen hebben. Dingen die mooie verhalen creëren, over mensen, over passie, over moed en het beste nastreven. Dus nogmaals, niet alleen over simpelweg de auto zelf, maar over wat een auto betekent voor het persoon, welke rol het kan spelen, en wat voor een instrument het kan zijn in iemands leven.

Ik woon nog niet zo lang in Nederland, en ik ken niet veel plaatsen, mensen of organisaties die een passie hebben voor luchtgekoelde Porsches.
Maar mijn persoonlijke mening is dat Nederland één van de beste landen is om mijn project uit te voeren. De perfecte en prachtige landwegen, en de sterke algemene traditie van het leven met een auto met een ‘ziel’. En om eerlijk te zijn, is dit zelfs één van de hoofdredenen waarom ik hier ben komen wonen.