Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 3:15



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Persoonlijk foto project over 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Persoonlijk foto project over 911
Hoi allemaal!

Ik ben een freelance fotograaf, afkomstig uit Polen en ik vind luchtgekoelde Porsches te gek.
Tot een paar jaar geleden, was een auto voor mij niets meer dan slechts een transportmiddel. Maar op een dag, ik herinner me niet precies meer wanneer, realiseerde ik me wat een fantastisch technisch hoogstandje de 911 eigenlijk is.

Het pure idee, de geniale eenvoud, design en het vakmanschap. Met deze ontdekking ontstond er een obsessie, een passie en een nieuw persoonlijk project.

Mijn doel is om een fotoboek te maken, mijn ‘fotografische liefdesbrief’ voor de luchtgekoelde 911. Dat is tenslotte alles wat een arme, toekomstige eigenaar van een 911 kan doen voor nu.
Misschien alleen niet eens over de auto zelf, want dat zou te saai zijn. Want alles wat mooi is, kan op het einde saai en te voor de hand liggend zijn als het geen uitdrukking krijgt.

Ik geloof in goede dingen, dingen die een toepassing zijn van toegepaste kunst, en die een impact op mensen kunnen hebben. Dingen die mooie verhalen creëren, over mensen, over passie, over moed en het beste nastreven. Dus nogmaals, niet alleen over simpelweg de auto zelf, maar over wat een auto betekent voor het persoon, welke rol het kan spelen, en wat voor een instrument het kan zijn in iemands leven.

Ik woon nog niet zo lang in Nederland, en ik ken niet veel plaatsen, mensen of organisaties die een passie hebben voor luchtgekoelde Porsches.
Maar mijn persoonlijke mening is dat Nederland één van de beste landen is om mijn project uit te voeren. De perfecte en prachtige landwegen, en de sterke algemene traditie van het leven met een auto met een ‘ziel’. En om eerlijk te zijn, is dit zelfs één van de hoofdredenen waarom ik hier ben komen wonen.

Ik wil jullie graag wat vragen. Kunnen jullie mij misschien wat tips geven over waar ik plaatsen, bedrijven of organisaties kan vinden die zich focussen op luchtgekoelde Porsches? Plaatsen, bedrijven of organisaties waar ik wat mooie foto’s kan schieten voor mijn verhaal over de 911.

En als tweede, is er wellicht hier iemand die zou willen mee werken aan mij project?

Ik woon zelf in Arnhem en heb zelf helaas momenteel geen auto, dus ik opereer voornamelijk in Gelderland en omgeving.
Ik ben een professionele fotograaf, en ik verdien mijn brood en betaal mijn huur met het maken van foto’s. Maar ik ben hier niet voor het geld, ik ben hier voor mezelf. Het beste recept voor geniale foto’s is om te fotograferen wat je lief hebt, en ik wil graag gebruik maken van deze passie.

Even fotosessie met mij is VOLLEDIG GRATIS. Maar het zou te gek zijn als iemand een ingelijste print van zijn auto zou willen bestellen, welke ik voor je kan verzorgen. Aangezien je je auto niet kan parkeren in je huiskamer, is een prachtige foto een mooi alternatief!

Groeten, Jack Peet
www.jackpeetphoto.com

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


29 maart 2017 22:57
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Persoonlijk foto project over 911
Welkom. Schitterend werk wat je laat zien. Zo wordt een 911 nog mooier! Mijn complimenten.


29 maart 2017 23:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Persoonlijk foto project over 911
WOW Jack, mooie plaatjes :cheers:

Om met de deur in huis te vallen, stel ik doe mee, wat kost me dan zo'n grote plaat voor aan de muur? (neem als voorbeeld de "elfer")
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


29 maart 2017 23:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Persoonlijk foto project over 911
Welkom.

Succes met het verwezenlijken van deze droom :!:


30 maart 2017 9:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Persoonlijk foto project over 911
wat te denken van een restaurateur van hele oude (356) en oude luchtgekoelde Porsche`s (type 911), die heeft regelmatig de auto`s in onderdelen liggen voor restauratie en begint daarna aan de opbouw. mag hier dagelijks dat tafereel aanschouwen en zie juweeltjes van Porsche`s zowel in onderdelen (ff naar de spuitert :mrgreen: ) als wel hagelnieuw hier weer vertrekken. motoren zowel koetswerken zie ik veranderen van schroot naar nieuw, lijkt mij heeeeeeeel interessant om dat vast te leggen. (Bob Hahn klassieke Porsches is zo`n bedrijf)
_________________________________________
Picasa album


30 maart 2017 9:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Persoonlijk foto project over 911
Welkom Jack, ziet er erg mooi uit :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
Less is more !


30 maart 2017 11:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Persoonlijk foto project over 911
Welkom, mooie foto's :thumleft:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


30 maart 2017 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911sc targa '82
Drenthe
Bericht Re: Persoonlijk foto project over 911
Mooie foto's hoor! In Arnhem zit je dichtbij Porsche centrum Gelderland (inclusief hele mooie Classics afdeling). Of kijk eens bij Elfer Porsche Classics, die hebben bijna alleen maar luchtgekoeld en zitten in Arnhem zelf.


30 maart 2017 23:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Persoonlijk foto project over 911
Gezien z'n foto's kent hij Elfer al. :roll: :wink:

Vind deze erg tof! 8) :thumleft:

Afbeelding
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


31 maart 2017 8:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Persoonlijk foto project over 911
Jack,

Welkom...

Een van de meest fotogenieke porsches staat bij jou om de hoek, nog geen twee minuten lopen aan je postcode te zien ;) ...
Loop maar even deze kant op...

63171
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


31 maart 2017 10:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Persoonlijk foto project over 911
Hij zoekt 911's. :salut: :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


31 maart 2017 12:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Persoonlijk foto project over 911
Dat dacht ik vroeger ook... ;)
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


31 maart 2017 13:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Persoonlijk foto project over 911
Wellicht nuanceert TS z'n vraag nog wel.
Ik zie hierboven immers ook een foto van een 924.. :wink:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


31 maart 2017 14:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.