Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:40



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
BMTouring en de Boxster S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht BMTouring en de Boxster S
Al jaren rij ik BMW, dat is zo van huis uit gekomen en na wat omzwervingen als student met Mazda, gevolgd door een serie lease auto's van divers pluimage ben ik bij een E39 touring uitgekomen in 2008. Die heb ik nog steeds, nu met 360.000km op de klok en door goed onderhoud gaat de 4 ton er ook nog wel op komen. En nee, geen diesel maar een heerlijke 6 cylinder met 230 pk en zo'n beetje alles aan accessoires erop wat er destijds te bestellen viel.

Na aanschaf stopte de CD wisselaar er mee en niet alleen bij de mijne: de CP600BMW (sd kaart ipv CD's als vervanger van de wisselaar) was geboren. Meegewerkt aan de ontwikkeling er van als aardig projektje er naast. Maar dat is nu dus 8 jaar geleden en er is nog steeds vraag naar. Dus nu ook bezig met de opvolger de CP700BMW die ook de modellen tot vandaag moet kunnen bedienen. Simpele reden: mijn touring zal ook een keer niet meer te redden zijn en dan zal het toch iets nieuwers worden.

Maar goed, terug naar de Porsche. Mijn eerste Cabrio was een Peugeot 205 Cti, een heerlijk autootje met alle klassieke cabrio-perikelen van toen: vochtig bij regen en daarna, veel poetsen en onderhoud voor weinig afstanden. Die is vervolgens naar Friesland gegaan want we moesten verstandige auto's rijden als beginnend gezin.
Dat duurde niet zo lang en daar kwam de E30 323i Baur TC2, een praktischere cabrio en na het ophalen uit Regensburg heb ik er flink tijd in gestoken om 'm tip top te maken met OEM of betere onderdelen. Dat was echter een 'pre-cabrio': ooit ontworpen en gemaakt door Baur in samenwerking met BMW maar BMW wilde toch zelf een vol-cabrio maken (de Baur heeft een roll-bar en een gedeeld dak (harde plaat boven je hoofd die in de kofferbak kan en een stoffen achterdeel wat omlaag klapt. zeer praktisch, dat wel) en die werd prachtig: steile voorruit en vlakke streep tot aan de kofferbak. Ik kon er een via via kopen en dus ging de TC2 weg naar Amsterdam en haalde ik de Royal Blau met beige interieur 325i Cabriolet op. Wederom alles aangepakt wat moest maar ja, dat stoffen dak en in die staat kon de auto niet buiten blijven staan en in de garage werd het drukker dus uiteindelijk ging de cabrio naar de Eiffel en leeft daar in stijl voort.
We werden verstandig en er kwam @#$%$#^ - iets anders. En driekwart jaar later heb ik een E46 325i opgehaald uit Duitsland. Met hardtop dus die kan buiten slapen.

En als je dan zo hier en daar je verhaal verteld, dan komt er soms zo'n tip en kun je kiezen. Er kwam dus een Boxster S op m'n pad. Eentje die erg weinig gereden werd de laatste jaren. Na grondige revisie werd er verhuisd, garage minder, kind er bij en de Boxster stond er bij en keek er naar. Lang verhaal kort: vorige week met de Boxster naar huis gereden en komende week mag zij/hij/het de weg op in Nederland. Dan algemeen onderhoud plegen, vloeistoffen, APK, dat soort gedoe en genieten maar. Technisch is ze in uitstekende staat, optisch eigenlijk ook, zo bleek na de eerste wasbeurt, dus na nog wat intenser poetswerk wordt het weer een plaatje.

Ik verkocht al enige tijd de telefoonmodule voor de PCM 1 en 2 (zie elders op dit forum) dus kende de wagens wel van de uit- en inbouw maar het gezegde: een Porsche begrijp je pas als je er zelf eentje hebt, is mij nu wel duidelijk.
De kleine knopjes, simpele interieur, matige zitpositie (ik ben nogal lang) is allemaal totaal onbelangrijk als je er eenmaal mee (door Duitsland) rijdt. Wat een genot! Het moeiteloze van bochtenwerk, remmen, accelereren... en dat met een lekkere soundtrack is helemaal fantastisch.

Of ze kan blijven valt nog te bezien (ruimte, kids, dat soort dingen) maar tot de verkoop zal ik elke kilometer genieten!

Paar foto's:

Afbeelding Afbeelding


11 apr 2017 10:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: BMTouring en de Boxster S
Mooie kleuren combi :thumleft:

Geniet ervan :drive:


11 apr 2017 11:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: BMTouring en de Boxster S
Mooie combinatie kleur en interieur inderdaad!


11 apr 2017 12:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: BMTouring en de Boxster S
dankjewel! de kleuren/accessoires moet ik allemaal nog uitzoeken. Heb wel een sticker/boekje met de codes maar nog geen vertaling daarvan voor de gewone wereld.



edit: gevonden. Deze is wel de leukste:

983 Leather seats front and rear
983 Leather seats front (NOT REAR)

kleurcodes zal ik ergens anders moeten zoeken zie ik.

Automatische Airco, Stoelverwarming, windscherm, Hifi sound... snap ik.

maar deze?

224 Active Brake Differential


11 apr 2017 12:51
Profiel WWW
Bericht Re: BMTouring en de Boxster S
Welkom. Veel plezier op het forum en met je P.:drive:


26 apr 2017 14:52
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: BMTouring en de Boxster S
Dank, vandaag de kentekenplaten kunnen ophalen dus helemaal blij. Morgenochtend ben ik eventjes weg......


26 apr 2017 19:45
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: BMTouring en de Boxster S
Mooie kleurencombi! Veel veilige km's gewenst


04 mei 2017 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: BMTouring en de Boxster S
APK ook weer klaar. Mét steekproef dus geen kantjes die eraf gelopen zijn.

koplampen stonden een tikje hoog maar verder alleen maar lof. Dus ik weer helemaal blij. Alle filters en olie fris, de oude zagen er prima uit dus ook dat is prettig.

Nu nog uitlijnen en balanceren. Nu trilt het wat bij 150 en 230..... klinkt wel apart om dat zo te zeggen alsof je het elke dag op weg naar de bakker aantikt.



Dikke pret met de Boxster raket dus.


15 mei 2017 22:35
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
997 C2 cabrio Black on Black ex Cayman 987 (2007) Atlas grey ex Boxter 987 Black Cayenne (2007) Titanium grey ex Boxster 987 (2005) Black
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: BMTouring en de Boxster S
Hier toont zich een volbloed petrolhead! Geweldig en herkenbaar: een leven in auto's, met liefde en in relatie tot de omstandigheden.
100 % herkenbaar en prachtig verwoord, hulde.

De P is een blijver, denk ik, Misschien niet in deze vorm, maar een blijver. geniet, YOLO.
_________________________________________
Hodi Mihi, Cras Tibi


16 mei 2017 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: BMTouring en de Boxster S
Dak open, knetterheet maar met de airco helemaal prima te doen!

Hoezo decadent maar goed, de koelkast werkt weer prima en wat een pret met de raket!


22 jun 2017 15:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: BMTouring en de Boxster S
ABD controleert bij lagere snelheden tractie. Het doorslippende wiel wordt bij verlies van tractie afgeremd waardoor er kracht wordt getransfereerd naar het wiel met meeste grip.


22 jun 2017 20:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: BMTouring en de Boxster S
ook welkom ,en nu nog veel :drive: met de boxster zolang je hem nog hebt

viewtopic.php?f=10&t=49508


24 jun 2017 18:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: BMTouring en de Boxster S
Dank, weer wat geleerd.

De foto's aangepast, photobucket hield er mee op.


01 jul 2017 11:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: BMTouring en de Boxster S
Niet te geloven, ik waarschuw iedereen wekelijks dat ie z'n PCM code moet opzoeken voordat ik een bluetooth module inbouw want die is nodig als de spanning er af is geweest.

Trek ik m'n eigen PCM eruit om een navigatiekabeltje te leggen.

vind ik toch die code nergens meer! Ik had zo'n kaartje maar waar?

Opgestuurd dus, code uitlezen en meteen overal opschrijven.

Warm weertje dus even tijd: netjes gewassen, even op de foto met de winterwielen. Kom ik thuis, bekijk ik die foto's.... oeps. dorpel vergeten....

Nog even wachten tot de pekel van de weg af is en dan moet ik nodig weer gaan tanken in duitsland, ergens een paar afslagen verder dan nodig......


05 maart 2018 22:04
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.