| www.porscheforum.nl |
https://www.porscheforum.nl/

991.2 GT3 erbij
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=49299
Pagina 3 van 3

Auteur:  outletvalve [ 11 sep 2017 12:24 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

Euro 95 lijkt me minder geschikt in de GT3, dus daarom rijdt hij die pomp voorbij...... :mrgreen:

Auteur:  porschenot [ 11 sep 2017 17:56 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

bbbbbrrr lijkt me heel verschrikkelijk om in te :drive:

gefeliciteerd :thumleft:

Auteur:  Rainer B. [ 06 apr 2018 20:36 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

Driver4S schreef:
De nieuwe GT3 is binnen. Is echt een auto met een super 911 beleving. Wegligging, geluid, prestaties, vormgeving alles is 'over the top'. Ben nog aan het inrijden dus nog niet in de buurt van de 9000 toeren geweest maar 5000 toeren is al mega. :cheers:


Heb gisteren ‘de mijne’ opgehaald, alleen dan in touring, en ben aan het inrijden. Vergt veel geduld. Heb je de 3000 km aangehouden, volgens het boekje, of de1000 km volgens de dealert? En 4000 rpm of 5000 rpm? Gisteren en vandaag in totaal 470 km gereden, morgen kopje koffie drinken in Groningen zondag naar Aken en dan vind ik het welletjes, i.e. in knal met 320 terug van Aken naar Arnheim am Rhein en dan door naar de bewoonde wereld. Bij voorbaat dank!

Auteur:  Luca996targa [ 06 apr 2018 21:29 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

Droom Porsche.

Veel plezier

Auteur:  Subdriver [ 07 apr 2018 0:30 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

Ik heb pas een heel verhaal gelezen van een motoren tuner die de procedure van fabrieken voor het inrijden van een nieuwe motor waardeloos vindt. Kost volgens hem vermogen en dient alleen voor de fabriek als 'disclaimer'.
Hij zegt: zachtjes warm rijden, als de motor (en olie) geheel warm is knallen in alle versnellingen tot max toeren voor ongeveer 15 min en daarna rustig afkoelen. Dit drie keer herhalen, olie en filter(s) wisselen en klaar.
Hij gaf er een technische onderbouwing bij die mij heel plausibel leek. Kort gezegd iets met zuigerveren die niet goed inslijten als er onvoldoende druk opgebouwd wordt (door onvoldoende toeren).
Als ik ooit weer een nieuwe auto koop ga ik het zeker ook zo doen.

Als ik het artikel weer kan vinden zal ik het hier posten.

Auteur:  Kheldar [ 07 apr 2018 1:06 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

Ja komt ongeveer overeen met het inrijden op de rollenbank. Gecontroleerd hard gaan een paar sessies.

Maar is het dan via deze methode niet om te doen het maximum vermogen uit de auto te halen ipv een compromis tussen vermogen en levensduur. Racerij vs kilometers rijden.

Auteur:  Subdriver [ 07 apr 2018 5:55 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

Wat ik ervan begrepen heb is dit niet alleen voor de racerij maar zeker ook voor motoren die 'normaal' gebruikt worden en gaat het niet ten koste van de levensduur.
Met name de eerste kilometers zijn bepalend voor het wel of niet goed inslijten. Daarna is alles zo glad geworden dat van verder inslijten eigenlijk geen sprake meer is.
Indien je de motor eerst goed opwarmt en daarna rustig laat afkoelen dan is er geen enkel probleem met betrekking tot de levensduur.
Ik heb geen metallurgie gestudeerd, dus ben geen deskundige op dit gebied, maar zijn (zeer uitgebreide) onderbouwing kwam op mij heel geloofwaardig over.

Auteur:  Rainer B. [ 07 apr 2018 11:39 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

Hartelijk dank.

Ik merk op het moment wel dat het blok net boven de 4000 rpm wat meer gaat schuren / grommen, geen idee of dat een geluid is dat bij dit blok hoort of dat het met inrijden te maken heeft. Tot 4000 is het al best spannend, een paar keer doortrekken tot 5000 was geinig (al wel 200 km/h mee gehaald in 6), maar het beest schijnt pas los te komen boven 6000. Dat durf ik nu, met 470 km op de tellert, nog niet. Ms dat ik um vanmiddag op de Afsluitdijk met 750 km en goed warm even doortrek naar 9000, het toerental waar dit blok uiteindelijk voor gemaakt is.

Auteur:  MarkS [ 07 apr 2018 15:35 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

Ik volg toch een wat behoudendere inrij procedure.

Sowieso geen toerenmax, kickdown of launch control de eerste 2-3000km.

Auteur:  Kheldar [ 07 apr 2018 16:10 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

Ik lees ergens dat alle GT3’s af fabriek 10min +8000rpm op de rollenbank draaien. Of dat waar is weet ik niet.

Indien wel lijkt me de voorgestelde inrijprocedure van rpm beheersing redelijk zinloos. Dan zou het enkel nog gaan om te zorgen dat de eerste 1000km er geen te grote klappen bij het schakelen op de motor komen bv.

Auteur:  ASW [ 08 apr 2018 8:00 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

Buiten het nieuw opgebouwde blok van de 964 heb ik me nog nooit aan een inrijprocedure gehouden. Ik rij de eerste 1.000 tot 1.500 kilometers wel rustiger dan normaal maar haal bij warme motor altijd wel een paar keer goed door. Ik kan me niet voorstellen dat dit ooit kwaad heeft gedaan.

Zou dus ook bij zo’n GT3 als die goed warm is af en toe lekker doorhalen om daarna (met een glimlach) weer lekker rustig doorrijden :drive: :D

PS: GT3 Touring :cheers: Foto’s?

Auteur:  MarkS [ 08 apr 2018 17:44 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

Het lijkt mij logisch dat je (te) hoge belasting de eerste periode probeert te vermijden. Of het nou om een nieuw opgebouwd blok gaat of een nieuwe auto. Maar zoals Horn af en toe zegt, wie betaalt ...

Back on topic.

Auteur:  doctor porsche [ 08 apr 2018 20:44 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

En mis je de 993 al? Of 100% goede Keuze....

Auteur:  MarkS [ 08 apr 2018 21:21 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

Nog geen moment gemist ... dus tot nu toe 100% juiste keuze, maar ben nog ah inrijden ... :wink:

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 09 apr 2018 12:46 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

Subdriver schreef:
Ik heb pas een heel verhaal gelezen van een motoren tuner die de procedure van fabrieken voor het inrijden van een nieuwe motor waardeloos vindt. Kost volgens hem vermogen en dient alleen voor de fabriek als 'disclaimer'.
Hij zegt: zachtjes warm rijden, als de motor (en olie) geheel warm is knallen in alle versnellingen tot max toeren voor ongeveer 15 min en daarna rustig afkoelen. Dit drie keer herhalen, olie en filter(s) wisselen en klaar.
Hij gaf er een technische onderbouwing bij die mij heel plausibel leek. Kort gezegd iets met zuigerveren die niet goed inslijten als er onvoldoende druk opgebouwd wordt (door onvoldoende toeren).
Als ik ooit weer een nieuwe auto koop ga ik het zeker ook zo doen.

Als ik het artikel weer kan vinden zal ik het hier posten.


Dus op deze manier ''ingereden'' motoren presteren structureel beter dan conventioneel ingereden motoren :scratch:
Zou ik wel eens bewijs van willen zien.

Auteur:  Subdriver [ 09 apr 2018 18:12 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

Ja, volgens hem wel en sorry, ik heb er geen bewijs voor. :mrgreen:

Auteur:  wilcovanH [ 04 mei 2018 22:35 ]
Berichttitel:  Re: 991.2 GT3 erbij

Krijtwit als kleur? Die zag ik laatst als GT3 991.2 bij PCE staan. Veel mooier kan het niet worden. Heb er een paar video's van gezien op youtube en moet echt geweldige auto zijn om mee te rijden. Veel plezier ermee en idd nooit meer weg doen. laatste NA GT3 die ze gebouwd hebben.

Pagina 3 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/