Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 12:53



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Going back to my roots 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Going back to my roots
Tumultueuze tijden geweest de laatste jaren maar nu kwam de kans en I don't verrek around... 8)

Ik begreep vroeger de mensen niet die hun Ford Taunus wegdeden voor een andere Ford Taunus. Ik kon niet vatten dat je niet graag eens wat afwisseling had. Ondertussen had ik ei zo na mijn 4e T5 gekocht en ben ik verleden week deze bjoetie gaan ophalen:

Afbeelding

The mighty 996 4S, DE mooiste kont ooit gemaakt!
2009 was het gezegende jaar dat ik met mijn zuurverdiende centjes een zwarte 996 4S kocht, 90.000 km later deze weer verkocht for a song and a whistle maar toch bleef die 996 in mijn achterhoofd spoken. FFWD naar een kleine 2 jaar geleden toen de zus van TOTMBO ineens met het plan kwam van ook een Porsche te kopen. Paar gaan bezichtigen, veel miserie gezien en toen ineens stond ie daar: een muisgrijze 996 4S. Ik = nog enthousiaster dan schoonzus.
Elke keer dat er iets met de familie te doen was werd het spitsroeden lopen voor mij. Schoonzus kwam met de P en ik stond erop te kwijlen. Herinneringen van mijn soewarte, de goede (en slechte) tijden die ermee beleefd waren, en die kont buur... Die kont al eens bekeken?
Met Pasen was het weer zover. Af en toe buiten gaan dampen, toch weer elke keer naar die auto getrokken worden. 's Avonds thuisgekomen en Autoscout opgestart, vooral om mezelf wijs te maken dat ze veel en veel te duur waren geworden (vooral als je in rekening nam wat ik maar voor de mijne had gekregen bij verkoop) maar -waarschijnlijk ben ik de gekke prijzen reeds gewoon- dat bleek mee te vallen.
Een zwarte viel af wegens reeds gehad, Sealgrey viel ook af wegens reeds in de familie, en wat stond daar ineens te blinken? Een Lapis blauwe! :popcorn:

Gemaild, BIV en VB uitgerekend (en ook daar ben ik blijkbaar de gekke kosten gewoon) en wachten op antwoord.
's Anderendaags antwoord: we konden gaan kijken :shock:
Dagje gewacht want een "nieuwe" Porsche erbij kopen stond niet op de planning en door die reply kwam het ineens wel heel dichtbij...
Toch maar besloten om eens poolshoogte te gaan nemen want "eens gaan kijken kan geen kwaad" 8) Daarbovenop wou TOTMBO ook wel haar deel in de auto pompen want die vond mijn zwarte ook altijd al de max (was de P die ik had toen we elkaar leerden kennen).
De rest van het verhaal = de bezichtiging van de Murano. Ik zag 'm staan en moest 'm hebben.
De toenmalige (partikuliere) eigenaar was heel vriendelijk en we werden er eigenlijk meer als gasten ontvangen dan als aspirant kopers, gevraagd om een beetje bedenktijd maar eigenlijk was ik toen al 99% zeker. Diezelfde nacht om 02.30 nog een mail gestuurd dat ik op vertrouwen wou toezeggen. Op vertrouwen, want buiten een klein ritje (niet hoger dan 80km/u en 't checken op schade vooraan) had ik eigenlijk niets maar dan ook niets gecontroleerd. Ik ben een ramp als 't op kopen van auto's aankomt. Airco niet gecheckt, zetelverwarming, vensters, open dak, ik was zelfs niet rond de wagen geweest om te controleren op blutsen of lak of eender wat, gewoon blind verliefd. Eigenaar verzekerde me dat alles werkte maar dat het open dak soms wel eens tegen sputterde. Op dat moment kon dat mij zelfs al niet meer schelen. Ik *moest* hem hebben!
Gevraagd wanneer hij ermee naar de keuring kon (is verplicht bij verkoop), en dat trof want hij was net onderweg voor zijn jaarlijkse keuring :mrgreen:
Toegezegd, de bank gebeld en 's anderendaags het hok gaan ophalen. 5 Dagen, alles bij elkaar.
So far ziet het eruit zoals de Murano: gewoon een goede auto. I got lucky once again.

De Jubi50 kan dus op zijn gemak verder rijpen. Ik heb terug een echte P waar ik kms kan mee doen! Zo blij als een klein kind.
Eén negatief puntje: er stond een wisser op achteraan, maar die heb ik er net afgeflikkerd :thumleft: Als er kant en klare dopjes bekend zijn hou ik me aanbevolen.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


Laatst bijgewerkt door Tilt! op 02 mei 2017 10:42, in totaal 1 keer bewerkt.



01 mei 2017 23:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Going back to my roots
Mooi verhaal man! Ik zie alleen helaas de foto niet....
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 mei 2017 5:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Going back to my roots
Je fotolink naar porscheforum.be doet het niet. Even hier uploaden ...


02 mei 2017 9:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Going back to my roots
Gefeliciteerd. De 996 4S is de mooiste uit de 996 serie. Ik had de mijne ook nooit weg moeten doen :pale:


02 mei 2017 9:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Going back to my roots
Mooi verhaal! :thumleft:
Hoewel mooiste kont natuurlijk discutabel is :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


02 mei 2017 11:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Going back to my roots
Nice, gefeliciteerd met de aankoop.

Tilt! schreef:
Eén negatief puntje: er stond een wisser op achteraan, maar die heb ik er net afgeflikkerd :thumleft: Als er kant en klare dopjes bekend zijn hou ik me aanbevolen.


Deze kun je kant en klaar kopen bij Carnewal:

http://www.carnewal.com/products/P93/p9 ... Delete-Kit
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


02 mei 2017 11:58
Profiel
PorscheForum Rakker
iets met geld en gezondheid
verre oosten
Bericht Re: Going back to my roots
Mooi verhaal, have fun wederom!
_________________________________________
speed is lekker, maar dan wel op de weg


02 mei 2017 12:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Going back to my roots
More Pics Please ;)

Mooie aanwinst, Bart :!:


02 mei 2017 13:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Going back to my roots
Mooi Bart, vond jouw 996 altijd al de max. Mooi dat je er nu weer 1 hebt :thumleft:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


03 mei 2017 19:55
Profiel
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Going back to my roots
Leuk om je verhaal te lezen. En Lapis blauw, vooral met nachtblauw interieur, is echt prachtig. Veel plezier!


03 mei 2017 23:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Going back to my roots
Proficiat met je aankoop, laat het mooie weer nu maar komen!

Heeft de auto trouwens de PSE als optie?


04 mei 2017 6:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Going back to my roots
Olaf schreef:
More Pics Please ;)


Afbeelding

:mrgreen: 8)

Hij heeft btw géén nachtblauw interieur maar lekker zwart, hij heeft ook geen PSE (is te zien aan de uitlaattips, de ovalen = een gewone uitlaat) :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


18 mei 2017 0:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Going back to my roots
Mooie auto zeg, die velgen staan hem ook zeer goed :thumleft:


18 mei 2017 8:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Going back to my roots
Staat je goed, zo'n oud hok :!: ;)


18 mei 2017 8:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Going back to my roots
Mooi verhaal :) veel :drive: plezier met de 996 4S in Lapis Blauw 8) :thumleft: :salut:
_________________________________________
Less is more !


18 mei 2017 10:00
Profiel
Bericht Re: Going back to my roots
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
:thumleft: Nice.


18 mei 2017 20:39
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.