Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 21:58



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Aspirant Cayman rijder! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Aspirant Cayman rijder!
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het meelezen, dus ik dacht het is wel zo netjes om mij even voor te stellen :wink:

Mijn naam is Leontien, ik wordt dit jaar 40 en dacht het is weer tijd voor leuk rijden :D
De meeste lol had ik op mijn 25e met een mini cooper s, na 10 jaar was die redelijk op en heb ik voor een BMW X1 gekozen. Nog steeds met relatief veel pk (245), maar niet echt fun om te rijden. Ik voel me soms een moeder, maar ik heb geen kids... enfin, tijd voor een Porsche.

Ik heb mijn zinnen gezet op een Cayman, ik vind dit een erg mooi model. Het lieft het 3e model, maar het 2e is ook goed. Liefst handgeschakeld. Deze week heb ik een proefritje gemaakt met een Cayman bij Porsche Amsterdam, maar die vragen een beetje veel volgens mij (Cayman 2.9, pdk, 55.000, 2012, 50.000 op de teller). Volgens autoweek is de verkoopprijs 39.000, dan zit Amsterdam daar wel erg flink boven. Maar dan wel veel opties en Porsche approved.

Ondertussen zoek ik nog even verder, ben pas begonnen met oriënteren op de markt en er komt zo wel veel op je af, maar dat is dan ook weer leuk!

Als jullie nog tips en/of aanbiedingen hebben, graag!


09 mei 2017 17:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Aspirant Cayman rijder!
Welkom en zeker een goede keuze.

Wil je je X1 inruilen of is het ook optie om de auto uit bijvoorbeeld duitsland te halen?

Ik zou zelf altijd voor een S gaan. Je geeft aan dat je een auto met PDK gereden hebt, maar dat je toch als voorkeur schakelen hebt.
De PDK is erg fijn en met de handschakelen gaat toch iets minder soepel dan in een standaard auto. Al valt dit wel mee hoor.

De prijzen van Autoweek zijn meestal wel erg laag hoor.
_________________________________________
Mvg,

René


09 mei 2017 18:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Aspirant Cayman rijder!
Ah goed om te weten dat Autoweek vrij laag zit!

Ik wil mijn X1 graag inruilen, ik heb maar 1 plekje in de garage :D

Een S is natuurlijk super, ik heb ze alleen nog niet gevonden voor een leuke prijs. Laagste is 67.500 in Loosdrecht (wel super mooi), maar ik zit eerder aan een prijs rond de 55.000 te denken.

Ik moet nog een proefrit in een geschakelde versie maken, om het verschil te proeven. Maar mezelf kennende schakel ik liever handmatig. Ben benieuwd!

Bedankt voor de tips!


09 mei 2017 18:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Aspirant Cayman rijder!
Welkom ! Goede keus, een Cayman :thumleft: .
Bedoel je met 2de of 3de model de Cayman 981 ? Of ook nog de 987 mk2 ?
Hoe dan ook, succes met zoeken. Hoop dat je een geschikte Cayman vindt.


09 mei 2017 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Aspirant Cayman rijder!
Welkom Leontien en gefeliciteerd met je goede smaak!

De keuze voor een auto is heel persoonlijk denk ik, dus om zo maar te zeggen 'ga voor dit of dat' vind ik moeilijk.
Zowel met de 3.4S 987.2 als de 2.7 981 heb ik prima ervaringen. Beide met PDK. De 981 GTS is helemaal super, maar misschien meer iets om naar uit te kijken als je al iets leuks rijdt :mrgreen:

Kun je aangeven wat je leuk vindt, waar je naar streeft? Misschien zijn dan wat gerichtere tips mogelijk.

Plezier met de zoektocht, altijd leuk! :thumleft:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


09 mei 2017 21:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Aspirant Cayman rijder!
Welkom! Altijd leuk, iemand die voorkeur heeft voor een Cayman. Ben ook benieuwd of je op zoek bent naar een 987.2 of je alleen de 981 bedoeld
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


09 mei 2017 21:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Aspirant Cayman rijder!
Dank voor de reacties!

Ik ben op zoek naar een 987.2 of een 981 Cayman model, niet ouder dan 5 jaar met maximaal 60.000 km.

In principe voldoet de Cayman bij PCA aan alle eisen, behalve dan dat het een PDK is. Maar hoe meer mensen ik spreek hoe meer ze allemaal aangeven dat PDK super is en je nooit meer terug wilt naar een handgeschakelde... mmmm. Ik ga deze week nog een keer proefrijden en een AKK laten doen (ik weet dat dat misschien overdreven is voor een Porsche Approved, maar dat is dan ook meer om mijn onzekerheid weg te nemen)

Een handgeschakelde versie (vergelijkbare prijs) staat in Maastricht, maar die heeft veel minder opties, en met name geen sport / sport + stand. En dat ga je merken :mrgreen: Andere handgeschakelde zijn boven mijn budget. Nu kan je natuurlijk wachten tot er een op de markt kom, maar geduld is niet een van mijn sterkste eigenschappen :D


10 mei 2017 15:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Aspirant Cayman rijder!
Leo77 schreef:
maar geduld is niet een van mijn sterkste eigenschappen :D


Hier hebben meer mensen last van. Is wel vaak een dure eigenschap. De markt in Nederland is niet heel erg groot en het zou dus ook zomaar kunnen zijn dat je een tijdje moet wachten voordat er wel iets anders leuks voorbij komt.

Deze had je al gezien neem ik aan: https://link.marktplaats.nl/m1157258288

Deze is een stuk boven je budget https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsc ... ?cldtidx=7 maar je weet nooit wat je voor je X1 terug krijgt en hoeveel ruimte er is om te onderhandelen.
_________________________________________
Mvg,

René


10 mei 2017 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Aspirant Cayman rijder!
xxxxxxxxxx


Laatst bijgewerkt door ChrisZZZZ op 17 nov 2017 19:24, in totaal 1 keer bewerkt.



10 mei 2017 17:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Aspirant Cayman rijder!
Pak de tijd...er zijn genoeg auto's...de zoektocht is (extreem) leuk :wink:

Wil je alleen in NL kijken of kijk je ook over de grens?


10 mei 2017 18:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Aspirant Cayman rijder!
Leo77 schreef:
Ik wil mijn X1 graag inruilen, ik heb maar 1 plekje in de garage :D


Dit zou natuurlijk ook in het buitenland kunnen, maar is natuurlijk minder makkelijk dan in Nederland.
_________________________________________
Mvg,

René


10 mei 2017 21:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Aspirant Cayman rijder!
valt wel mee, export kan je (laten)regelen krijg je nog wat bpm terug (wel even opletten hoe je het doet). en dan gewoon inruilen zelfde als in NL
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


11 mei 2017 22:34
Profiel
Bericht Re: Aspirant Cayman rijder!
Welkom.:-)
Veel plezier op het forum en met je zoektocht.:drive:


12 mei 2017 19:27
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 S cabrio in Speedgelb, Ex Boxster 986
Schiedam
Bericht Re: Aspirant Cayman rijder!
Welkom!
Benieuwd waar de keuze op gaat vallen, maar ik heb het gevoel dat het niet lang zal duren voor je nieuws hebt.
Veel plezier met de zoektocht!


13 mei 2017 19:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Aspirant Cayman rijder!
Hoe gaat het met deze zoektocht?


22 jun 2017 13:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Aspirant Cayman rijder!
alweer een week of 2 niet geweest, dus kan wellicht nog even duren. Wel leuk iemand die enthousiast zoekt naar een Cayman. :cheers:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 jun 2017 13:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.