Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 0:10



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Nieuw en de zoektocht naar een 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Nieuw en de zoektocht naar een 996
Na enige tijd mee gelezen te hebben is het tijd mijzelf kort voor te stellen. Afkomstig uit het midden van Nederland, bouwjaar '89 en al enige tijd op zoek naar iets was lastiger blijkt dan vooraf ingeschat.

Qua autohistorie is het tot nu toe vooral BMW geweest wat de klok slaat, met onder andere een E30 325IX touring, 130i en een E46 M3.
Afbeelding

Afbeelding

Nu ben ik sinds enige tijd op zoek naar een handgeschakelde 996 met een aero package. Het blijkt lastiger dan verwacht om een exemplaar te vinden voorzien van een (uitgebreide) onderhoudshistorie, een schadevrij verleden en een acceptabele kilometerstand binnen het budget van circa 30.000,- Euro. Binnen Nederland lijkt dit onbegonnen werk, maar de spoeling blijkt ook erg dun te zijn in landen als Duitsland, Belgiƫ, Oostenrijk en Zwitserland.

In de tussentijd lees ik rustig mee en mocht iemand een tip hebben, dan verneem ik het natuurlijk graag :salut:


12 mei 2017 12:19
Profiel
PorscheForum Rakker
996 3.4 C2
Bericht Re: Nieuw en de zoektocht naar een 996
Welkom! En leuk zo'n zoektocht.
Wat vind je acceptabel qua kms?


12 mei 2017 14:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Nieuw en de zoektocht naar een 996
Hou er rekening mee dat bij een auto uit Zwitserland nog wat extra kosten bij invoer komen :idea: Succes met je zoektocht!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 mei 2017 15:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Nieuw en de zoektocht naar een 996
Qua kilometers zoek ik momenteel tot circa 130.000 km - al realiseer ik me dat een hogere kilometerstand niet per definitie een mindere auto tot resultaat hoeft te hebben. De prijs en staat van de auto moeten vooral in verhouding staan naar mijn mening.

Nu zie ik her en der uitvoeringen staan met de bumpers en skirts van het aero pakket, maar geen achterspoiler. Was dit optioneel destijds? Of kon uitsluitend het volledige pakket besteld worden?


@horn - is gelukkig bekend, aangezien ik het invoeren nog wel eens bedrijfsmatig doe. Zwitserland heeft prachtige auto's, maar vaak ook met een gelijkend prijskaartje.


12 mei 2017 15:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.