Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 22:34



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Van lufti naar transaxles naar waterkoker.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Van lufti naar transaxles naar waterkoker....
Na een 3 tal luchtgekoelde 911-en (2x SC, 1x 964) heb ik een uitstap gemaakt naar de transaxle-afdeling en ben sinds mei doorgeschakeld naar de waterkoker club....

Door de enorme waarde stijging van mijn 964 heb ik me laten verleiden deze te verkopen en toen al had ik het plan om voor "de helft" een 996 te gaan zoeken.....het werden uiteindelijk 2 transaxles. Een 924 en een 944.
Ook nog naar een Boxster gekeken, maar dat vond mijn vrouw niet zo'n goed plan (want de kids kunnen niet mee) dus begin 2017 alle websites afgestruind naar een mooie/echte 996. Na wat proefritten werd ik al snel "verliefd" en moest ik toegeven dat een 996 veel beter reed dan ik had verwacht....mijn mening over de 996 was vooral gebaseerd op uiterlijk (lelijke koplampen) en horrorverhalen van gevoelige IMS Lager motoren en de traditie-breuk met duitse degelijkheid, maar onvoldoende op eigen ervaring (want die had ik niet)
Uiteindelijk had ik besloten dat ik toch trouw zou blijven aan de coupe versie, zilvergrijs moest ie zijn, dakje erin en 18 inch turbo look wielen...Uiteindelijk vond ik een auto die dusdanig fris en perfect toonde, dat ik het aandurfde zonder aankoopkeuring (ja...ik weet wat julliie denken) de deal te doen.....
Achteraf had ik dat beter WEL kunnen laten doen, gelukkig heeft mijn aankoop niet geleid tot miskoop, maar er waren wel een aantal zaken die ik had kunnen voorzien. Ik heb dus nu wel besloten iedere vervolgaankoop MET aankoopkeuring te laten doen.

Direct na het ophalen van mijn 996 heb ik de rit naar Nijmegen gemaakt en hem daar volledig laten checken (resto) en een soort aankoopkeuring achteraf laten doen....uiteraard ook IMS/koelmodificatie voor het "goede gevoel"....
De dagen erna durfde ik de telefoon niet op te nemen (als er 023 in het begin stond) en voelde het of de chirurg belde met de uitslag van een onderzoek....gelukkkig werd al snel duidelijk dat mijn aankoop een gezond blok heeft en dat er geen issues waren op dit vlak, wel waren de airco radiatoren lek en bleek er een wiellager vervangen te moeten worden.
Al met al dus wel een forse rekening maar nogsteeds helemaal happy en voor 50% van de "waarde" van mijn 964 rij ik nu in een frissere/beter rijdende en vooral koele auto, de vorige luchtkoelers waren allemaal zonder airco....

Tja, de komende maanden ga ik lekker sturen, het interieur nog eens flink aanpakken met colour lock en verder heb ik nog wat uitlaat plannen...wordt vervolgd!
Het plaatsen van foto;s is niet mijn ding, ik heb wel 2 foto's in mijn album geplaatst die ik zal proberen onder dit verhaal te plakken...

Moraal van dit lange verhaal; een 996 is een leuke en volwaardige 911 en kan het best gekocht worden met een aankoopkeuring!

[album]#71094 - 996 brabo964 2[/album]
_________________________________________
nobody needs one....everybody wants one.....Porsche


02 jun 2017 0:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: Van lufti naar transaxles naar waterkoker....
Goede keuze, alhoewel die 964 er ook mocht zijn !
Veel plezier ermee. Gaat zeker lukken.


Voor het gemak hier de foto's
Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


02 jun 2017 1:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: Van lufti naar transaxles naar waterkoker....
Leuk verhaal, beschrijving kon mijn 996 zijn. Geniet ervan!
(Btw; 023 is Haarlem, niet Nijmegen)


02 jun 2017 8:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: Van lufti naar transaxles naar waterkoker....
Welkom leuk verhaal een mooie Porsche.. soms moet je indd eens wat anders rijden,., dat is juist het leuke!
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


02 jun 2017 8:30
Profiel
PorscheForum Rookie
964 c4 - 997 GT3 / Ex. 356a, 911s '70, 996 4s, 996 4s cabriolet
Bericht Re: Van lufti naar transaxles naar waterkoker....
Welkom!

Leuk geschreven over jouw aanwinst en herkenbare ervaring met de 996!

Veel plezier gewenst!


02 jun 2017 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Van lufti naar transaxles naar waterkoker....
Mooi hoor! Ziet er goed uit. Een leek zou nooit geloven dat die al 19 jaar is.
Bij een particulier gekocht?


02 jun 2017 17:36
Profiel
Bericht Re: Van lufti naar transaxles naar waterkoker....
Welkom. :-)
Veel plezier met je P. En op het forum. :drive:


02 jun 2017 19:14
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Van lufti naar transaxles naar waterkoker....
Pracht verhaal, pracht 996. Het wordt steeds lastig om een goeie en een mooie te vinden.
Veel plezier met de auto gewenst!


02 jun 2017 19:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Van lufti naar transaxles naar waterkoker....
Leuk verhaal! Was ook mijn volgorde (lufti-transaxle-waterkoker), auto #2 & 3 wel met aankoopkeuring. Resto is prima voor de modificaties, spreek uit ervaring. De 996 is inmiddels wel de belangrijk(st)e bijzaak uit mijn leven.
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


Laatst bijgewerkt door 996Tom op 02 jun 2017 23:17, in totaal 1 keer bewerkt.



02 jun 2017 21:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Van lufti naar transaxles naar waterkoker....
Hey Tom mooi geformuleerd.
Belangrijkste bijzaak ook de Leukste :lol: :thumleft:


02 jun 2017 22:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: Van lufti naar transaxles naar waterkoker....
Mooi verhaal en mooie 996. Waar zijn de 2 transaxles gebleven?


02 jun 2017 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Van lufti naar transaxles naar waterkoker....
Dank voor alle leuke reacties!

023 moet 024 zijn, sorry,...
Gekocht van een particulier, stond toch al een tijdje te koop
Spoeling is inderdaad wel dun, genoeg 996-en te koop maar goede exemplaren zijn schaars is mijn ervaring.
Aankoop keuring is niet mijn ding (tot nu toe) en alle vorige lufties en transaxles heb ik ook op eigen inschatting gekocht en daarbij gelukkig nooit een miskoop gedaan. Op 6 auto's valt de " schade" dus wel mee :mrgreen:
De 2 transaxles heb ik weer doorverkocht aan echte liefhebbers; de 944 is verkocht aan iemand die al jaren zocht naar exact deze auto en de 924 is een Porsche voor erbij geworden, de nieuwe eigenaar had al een prachtige 996 (!) cabrio in de garage staan......

Morgen ga ik mijn eerste klusje doen aan de auto, 2 nieuwe 993 style sierstukken monteren ipv van de smalle originele eind-stukken en alle interieur verlichting wordt LED....lekker helder!
_________________________________________
nobody needs one....everybody wants one.....Porsche


02 jun 2017 23:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Van lufti naar transaxles naar waterkoker....
Wat is het verschil dan met LED vs. origineel. Heb je referenties?


04 jun 2017 7:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Van lufti naar transaxles naar waterkoker....
Bij de huidige 991 en latere 997 was de binnenverlichting en kentekenplaatverlichting al af fabriek LED, dus dat zou je een referentie kunnen noemen.
Een collega van mij heeft recent ook een 996 gekocht en hij heeft me op dit idee gebracht en hij heeft goede ervaringen.
Gisteren/vandaag nog niet aan toegekomen, als ik ze erin heb zitten zal ik wel ff een update geven.
Er komen dan ook gelijk nieuwe eindstukken op! Ben zelf ook benieuwd !
_________________________________________
nobody needs one....everybody wants one.....Porsche


04 jun 2017 10:13
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4s Bmw x3 Citroen c3cabrio
Autun Frankrijk
Bericht Re: Van lufti naar transaxles naar waterkoker....
Heb sinds vorig jaar alle binnenverlichting voor led vervangen. Geen issues met de bord computer Fahd. Ziet er goed uit ju :D


04 jun 2017 11:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: csteenbe


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.