Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 23:06



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Voorstellen
Hallo allemaal,

Ik ben Erik, 29 lentes jong en op dit moment bezig in het aankoopproces van een prachtige 997 C2S MK1. Het is een volledig originele auto met slechts 70K op de klok en volledig dealeronderhouden. Zoals het hoort zou je dus zeggen. Ik laat voor de zekerheid toch een aankoopkeuring doen binnenkort maar vraag me af wat ze bij een Porsche Centrum nou écht allemaal bekijken afgezien van de 93 keuringspunten. Nemen ze bijvoorbeeld ook vroegere recalls mee en de belangrijkste mechanische zwakke punten zoals bijvoorbeeld IMS? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet,

Erik


05 jun 2017 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Voorstellen
Welkom!

De checklist ken ik zo niet uit mijn hoofd, maar mijn ervaring met de keuring van PCE was fijn. Alleen al het feit dat de auto op een brug staat en je er (zelf) even onderdoor kan lopen, lijkt het me wel waard.


Wat ik iig ook laten doen heb, is een inspectie van de cilinderwand 4, 5 en 6.

Groet,

Jaap


06 jun 2017 9:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Voorstellen
Zelf ook AKK bij dealer laten doen, incl endoscope cil 4 & 5 (meerprijs). IMS is veel lastiger want dan moet de bak los. Ook recalls zijn meegenomen. Ik was zeer tevreden, het leuke is als je er bij mag zijn als ze de hele lijst afwerken (bij mij 111). Aanrader!
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


Laatst bijgewerkt door 996Tom op 06 jun 2017 20:05, in totaal 1 keer bewerkt.



06 jun 2017 17:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Voorstellen
Wat kost eigenlijk z'n AKK bij een P. dealer?

Zijn de draaiuren van de motor ook uitgelezen en tegen het licht van het aantal km's gehouden om te zien of dit realistisch aannemelijk is?


06 jun 2017 19:09
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Voorstellen
Dank voor alle reacties. Vandaag even gebeld met PCE en een monteur gesproken. Hij gaf aan dat de keuring erg grondig is en ongeveer 2-3 uur in beslag zal nemen. IMS is niet te controleren zei hij zonder de boel los te maken maar wellicht is controle van de wanden 4/5/6 een goed alternatief inderdaad.

Kosten bedragen €299,- dus een koopje op zo'n bedrag.

Keuring zal begin juli plaatsvinden en uiteraard post ik daarna wat fototjes van de S.


06 jun 2017 19:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Voorstellen
je zou nog even kunnen vragen of ze het papieren inzetfilter willen opensnijden en controleren op metaaldeeltjes.
Klusje van niks, moet daarna wel even een nieuw oliefilter van 2 tientjes in. Door de langere slag van de 'S' is hij wel wat kwetsbaarder voor invreten op de wand :x

IMS zou ik in een later stadium een keer laten checken, mooiste is als er een nieuwe koppeling in moet.
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


06 jun 2017 20:12
Profiel
Bericht Re: Voorstellen
Welkom Erik. Veel plezier op het forum en succes met de AKK en je P.
IMS zou ik sowieso vervangen en de 2 andere MODs doen. (AOS en koeling)


07 jun 2017 0:03
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.