Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:49



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Voorstellen: op zoek naar de juiste Cayman 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Voorstellen: op zoek naar de juiste Cayman
Dag allemaal,

Allereerst: wat een mooie community is dit, in de afgelopen dagen al veel kunnen lezen en opsteken, altijd goed om te zien hoe mensen elkaar op weg helpen.

Ik rijd tot op heden een Audi S3 maar ben toe aan iets nieuws, iets leukers. Niet persé meer PK's maar vooral leuker stuurgedrag. Dus dat brengt me bij de Cayman :)

Het allerliefst zou ik een Cayman S(981) kopen maar dat valt buiten budget voorlopig. De Cayman S (987) vanaf 2009 lijkt me wel wat. Die van daarvoor durf ik niet echt aan vanwege het beroemde tussenas-lager probleem. Of vinden jullie dat daar wat al te paniekerig over wordt gedaan?

Mijn huidige auto heb ik geïmporteerd dus dat sluit ik voor de volgende uiteraard niet uit. Enfin, ik weet dus nog niet precies wat ik wil maar dat komt vast goed de komende tijd.


18 jun 2017 15:00
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Voorstellen: op zoek naar de juiste Cayman
Welkom HansW en goede keuze : 8)
De 987S met PDK uit 2009 die ik als eerste Cayman had was een probleemloze erg fijne auto. Aanrader!
Veel plezier met de kennismaking met dit model en de zoektocht naar een auto die je past. :D
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


18 jun 2017 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 RS Ex 993 turbo
Twente
Bericht Re: Voorstellen: op zoek naar de juiste Cayman
Anders mag je wel een keertje mee rijden,stuurt super strak!


18 jun 2017 17:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorstellen: op zoek naar de juiste Cayman
Welkom HansW en veel plezier bij de zoektocht naar de juiste Cayman !!


Laatst bijgewerkt door ChrisZZZZ op 17 nov 2017 19:24, in totaal 1 keer bewerkt.



18 jun 2017 18:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Voorstellen: op zoek naar de juiste Cayman
Welkom Hans, een Cayman is een goede keus kan ik je zeggen !

Ik had ook het allerliefst een 981, of een nieuwere dan ik nu heb. Bij mij was het het beschikbare budget wat de doorslag gaf. Dus als een 987.2 of 981 in je budget past: doen !
Maar als het niet past of je vind een hele mooie 987.1 dan zou ik me niet meteen laten afschrikken door de verhalen. Lees je goed in en/of laat je goed voorlichten. En laat een aankoopkeuring door
een andere dan de verkopende partij uitvoeren. Zo heb ik het ook gedaan en vooralsnog heb ik een heerlijke Cayman, met al best veel km.'s achter de rug.

Succes met zoeken !


18 jun 2017 19:34
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Voorstellen: op zoek naar de juiste Cayman
Porcay schreef:
Welkom HansW en goede keuze : 8)
De 987S met PDK uit 2009 die ik als eerste Cayman had was een probleemloze erg fijne auto.


Ja, goede auto is dat! Wat vond je ervan dat het stuur geen flippers had maar die 'gekke' knoppen?


18 jun 2017 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Voorstellen: op zoek naar de juiste Cayman
ChrisZZZZ schreef:
Welkom HansW en veel plezier bij de zoektocht naar de juiste Cayman !!

Mijn Cayman staat in de verkoop, dus mocht zwart je kleur zijn ;-)
https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsche-cayman-3-4-black-edition-benzine-zwart-281ff949-32d7-fd0e-e053-e250040af831?cldtidx=1



Mooie auto, moet een feest zijn om te rijden, maar is helaas buiten mijn budget.


18 jun 2017 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Voorstellen: op zoek naar de juiste Cayman
minics schreef:
Maar als het niet past of je vind een hele mooie 987.1 dan zou ik me niet meteen laten afschrikken door de verhalen. Lees je goed in en/of laat je goed voorlichten.


Het punt is een beetje dat ik die 987.1 niet aandurf zonder dat die IMS-retrofit gedaan is, en dat is nogal een bewerkelijke (=kostbare) aangelegenheid als ik het goed lees. Zal het dus in elk geval moeten optellen bij een eventuele aankoopprijs, lijkt me.


18 jun 2017 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Voorstellen: op zoek naar de juiste Cayman
hansw schreef:
Porcay schreef:
Welkom HansW en goede keuze : 8)
De 987S met PDK uit 2009 die ik als eerste Cayman had was een probleemloze erg fijne auto.


Ja, goede auto is dat! Wat vond je ervan dat het stuur geen flippers had maar die 'gekke' knoppen?


Toen ik ze had vond ik ze logisch hanteerbaar en beweerde dat flippers minder intuïtief zijn (cognietieve dissonantie heet dat geloof ik :wink: ).
Dus nooit raar geweest en heerlijk mee gereden. Ook op mijn eerste 981 gewoon gelaten zo.
Nu ik de flippers heb vind ik dat natuurlijk het fijnste :mrgreen:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


18 jun 2017 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Voorstellen: op zoek naar de juiste Cayman
Tja, als je het zo zeker weet dat je het niet aandurft dan moet je het niet doen. Of inderdaad meerekenen in de prijs. Maar ik zou me toch nog even goed laten voorlichten over IMS en 987.....


18 jun 2017 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Voorstellen: op zoek naar de juiste Cayman
Ben zelf een poosje op zoek geweest naar een geschikte Cayman. Is niet gelukt (996 Targa geworden uiteindelijk).

Als ik me ergens NIET druk over zou maken, dan is het wel de IMS lager... :scratch:

Succes met de zoektocht!


18 jun 2017 23:27
Profiel
PorscheForum Rakker
987.1 Cayman S Rood
Bericht Re: Voorstellen: op zoek naar de juiste Cayman
hansw schreef:
minics schreef:
Maar als het niet past of je vind een hele mooie 987.1 dan zou ik me niet meteen laten afschrikken door de verhalen. Lees je goed in en/of laat je goed voorlichten.


Het punt is een beetje dat ik die 987.1 niet aandurf zonder dat die IMS-retrofit gedaan is, en dat is nogal een bewerkelijke (=kostbare) aangelegenheid als ik het goed lees. Zal het dus in elk geval moeten optellen bij een eventuele aankoopprijs, lijkt me.


De aftermarket spullen zijn niet bewezen beter., aantal ervan zelfs slechter. Beste is als nog origineel terug zetten.
Ik snap alleen niet waarom veel mensen denken dat al die blokken in de soep lopen. De meeste zijn gewoon goed.

Die van mij maakt geen rare geluiden en rijdt goed. Ik neem de gok :)


28 jun 2017 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Bericht Re: Voorstellen: op zoek naar de juiste Cayman
Laatst bij porsche centrum in Groningen navraag gedaan naar ims-lager. Ze hebben daar zelf nog geen klant gehad met het probleem. Het schijnt ook nog geen 5% van de auto's te zijn die problemen krijgen. Gewoon goed mee gaan rijden en van genieten. :drive:


29 jun 2017 6:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.