Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 3:33



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Jesper, 987 Cayman S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Jesper, 987 Cayman S
Ondertussen is het wel tijd om mij en mijn auto ook hier voor te stellen. Aangezien ik ondertussen zo'n 3 maanden in het bezit ben van een Cayman S.
Altijd al auto liefhebber geweest met in het bijzonder een zwak voor BMW en Porsche, ondertussen 32 jaar oud. Aangezien een Porsche eerder buiten mijn budget viel, heb ik het die tijd bij de BMW's gehouden. Na het behalen van het 'roze papiertje' begonnen met een 316i uit '88 en geëindigd in een BMW M3 sedan uit '96

Na lang twijfelen had ik besloten om de BMW E36 M3 te verkopen (inmiddels een aardig liefhebbers item geworden, staat overigens nog te koop bij AutoArp), die was op een punt beland waarop ik 'm moest gaan sparen of weg doen. En aangezien ik het zonde vind om een auto te laten staan, besloten om dus op zoek te gaan naar een leuke vervanger. Uiteindelijk kwam ik uit bij de Porsche Cayman S. Middenmotor, dus staat garant voor stuurplezier, heel wat anders dan de BMW maar een droom die uitkomt :D

De Cayman is precies van de opties/aanpassingen voorzien die ik als sportieve autoliefhebber kan waarderen:
- PCCB
- Sportstoelen
- Sportchrono
- Bilstein B16 PSS9
- PCM 2.1
- Bose surround soundsystem
- Leder-pakket (Deurbekleding, dashboard, middenconsole uitgevoerd in leder)

De keramische remmen maken de Cayman volgens mij redelijk uniek. Verbazend hoe goed die schijven er nog uit zien na 11 jaar, als nieuw! Of het ook daadwerkelijk beter remt kan ik nu nog niet direct zeggen, maar in remstof scheelt het zeker. De sportstoelen zitten als gegoten en het onderstel maakt het plaatje voor mij compleet. Toen ik de eerste keer instapte was ik eigenlijk gelijk verkocht, wat een verschil met de M3! De beleving is zo anders! Veel meer 'emotie' dan de M3, die vergeleken met deze auto toch een beetje braaf was, ondanks het hogere vermogen. Ondertussen al de nodige ritjes in het heuvelland gemaakt en wat heb ik genoten! Heerlijk hoe de Cayman de bocht om gaat, je hoeft niet eens zo idioot hard te gaan om toch lol te hebben. Hier ga ik geen spijt van krijgen dat hiervoor de M3 weg moest :)

Helaas kreeg ik wel snel na aankoop een storing. Na grondig onderzoek bleken de katalysatoren niet meer goed genoeg te functioneren (als ik op internationale fora ga zoeken lijkt dit een probleem te zijn dat meer voorkomt). Nieuwe Kats van Porsche zouden het probleem oplossen, maar zijn erg prijzig en garanderen niet dat het probleem weg blijft. Uiteindelijk bij een Belgisch bedrijf terecht gekomen, Carnewal, en van de nood een deugt gemaakt (Porsche centrum gaf zelf al 'onofficieel' aan dat die beter zijn dan origineel). De originele kats laten vervangen door sportkats van Carnewal. Erg net werk wat die man oplevert! De auto heeft een minimaal meer sportief geluid gekregen hierdoor, van de vermogenswinst merk ik niets / tot niet veel. En niet onbelangrijk, storingsvrij nu!

Paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


11 aug 2017 15:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 997.1 S
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
Mooi apparaat! Veel plezier er mee :cheers:


11 aug 2017 15:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
Welkom Jesper, bijzondere uitvoering met hout als ik het goed zie. Dat komt volgens mij niet heel veel voor.
Heel veel rijplezier met de Cayman :drive:


11 aug 2017 15:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
Zit volgens mij ook andere einstukken v/d uitlaat op die twee ronde pijpjes. Is standaard uit 1 stuk (ook met de PSE).

mooie wagen, veel plezier! Cayman altijd goed :drive:
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


11 aug 2017 16:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
welkom jesper en heel veel :drive: met de cayman,maar dat komt wel goed zo te lezen


11 aug 2017 18:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
Welkom, mooi verhaal en goede keuze! Keramische remmen is wel een zeldzaamheid bij een 987 idd :drive:

caelin schreef:
Zit volgens mij ook andere einstukken v/d uitlaat op die twee ronde pijpjes. Is standaard uit 1 stuk (ook met de PSE).

Ziet er gewoon standaard uit hoor volgens mij
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


11 aug 2017 21:05
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
Dankje :D

Sierstukjes zijn door Porsche centrum Aken gemonteerd, dus wel origineel Porsche / door Porsche gedaan. Ziet er vind ik beter uit dan de originele sierstukken.

Ben zelf wel nog aan het twijfelen of ik de bilstein set ietsje hoger laat zetten.


12 aug 2017 0:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
Hoi Jesper, gefeliciteerd met je mooie Cayman S en welkom op dit forum.
Kijk ook nog even hier en zet jezelf erbij :wink:


12 aug 2017 1:28
Profiel
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
Welkom Jesper, :-)
Veel plezier met je P en op het forum. :drive:


12 aug 2017 6:37
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
Welkom Jesper, mooie auto met bijzondere opties!

Wil je opgenomen worden in ons eigen 'Cayman register'?
Zie viewtopic.php?f=1&t=46659
Als je erbij wilt dan graag even de ontbrekende gegeven (maand-jaartal 2006 toch?) aanvullen: 987 S, 3.4 295pk, MKI, handbak, zilver, xx-200x, Jesper
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


12 aug 2017 14:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
Jazeker van mij mag 'ie opgenomen worden in het register :) . Datum eerste toelating is 09-2005, kleur GT silver.


12 aug 2017 23:31
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
Done :ba:
Echt een van de eerste, 09-2005! :thumleft:
Sterker nog: de S in de brochure van juni 2005 ziet er precies zo uit als deze (kenteken S VM 2204).
Heeft jou auto optiecode 762?
Dat staat voor 'launch car' en betekent volgens mij dat het een eerste serie auto is. :shock:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


Laatst bijgewerkt door Porcay op 13 aug 2017 9:40, in totaal 1 keer bewerkt.



12 aug 2017 23:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
Welkom en mooie auto. Volgens mij heb ik deze ook voorbij zien komen op drivingfun forum.
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


13 aug 2017 8:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
Klopt ASW, daar ben ik al de nodige jaren lid .

@Porcay:
Het is een Porsche werkstatt auto geweest, dus dat zou zomaar kunnen! Wel een leuk weetje! :D
Heb je toevallig een scan ofzo van die folder, vind ik wel leuk om erbij te hebben!
Weet je misschien ook hoe ik nog kan achterhalen of het deze auto ook daadwerkelijk is?


13 aug 2017 12:59
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
Porsche gaf/geeft boekjes uit en die zijn vindbaar: http://photos.stuttcars.info/upload/201 ... 1-0605.pdf :salut:

De kans dat je auto precies dezelfde is als in de prospectus acht ik klein. :roll:
Hoe dat zeker vast te stellen is me helaas onduidelijk. :scratch:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


13 aug 2017 20:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
Dankje!

Het is inderdaad een andere volgens mij, want die in de folder heeft geen bi-xenon. Maar was wel leuk geweest als het wel toevallig zo zou zijn geweest :D


14 aug 2017 8:39
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
Zou ook wel heeeeeeeeel toevallig zijn! :D

Overigens worden er meen ik twee zilvergrijze Caymans gebruikt in de brochure.
Een met en een zonder kenteken.
De S met kenteken S VM 2204 heeft volgens mij wel bi xenon.
Zie blz. 29, 59 en 69 bijvoorbeeld 8)

Desalniettemin en daargelaten dat, wens ik je veel genoegelijke en veilige kilometers met deze prachtige auto :drive:
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


14 aug 2017 9:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Jesper, 987 Cayman S
Haha, ja dank je wel.

Ik begon er aan te twijfelen. Omdat de auto wel de eerste jaren officieel in het bezit is geweest van Porsche zelf, voordat deze geïmporteerd werd door een toenmalig directielid van de V&D.


14 aug 2017 13:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.