Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 1:50



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Even een iedere dag genietende 996 C2 voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even een iedere dag genietende 996 C2 voorstellen
Welkom hier!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


02 sep 2017 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Even een iedere dag genietende 996 C2 voorstellen
ClassicGarage schreef:
Klopt kheldar! Maar dus ook van de my97!! Heb special tool al bijna een jaar maar nog te druk gehad om ermee te adverteren. Ik weet het, stom. Ik vervang dus lagers van MY96 en MY97 en bouw DOF in in beide motoren.

Kom je wel eens ims lagers tegen die ver heen zijn?
Krijg je dan eerst speling en bijgeluiden?
Hoe kun je dat van buitenaf als voorteken waarnemen?


03 sep 2017 15:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Even een iedere dag genietende 996 C2 voorstellen
Volgens mij is het bijna niet te horen.
Goed in het olie filter kijken of er schilfers inzitten,
Bij de rode was ik net op tijd
https://youtu.be/Q87svYm7l4U


03 sep 2017 16:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Even een iedere dag genietende 996 C2 voorstellen
Koffiedik kijken denk ik. Bij elke wissel van de koppeling kan je het controleren.

Als je 10.000km per jaar rijdt zou je bv elke 5jr het lager knn laten controleren. En indien nodig laten vervangen.

Simpele voorzorgsmaatregelen zijn een magnetische karterplug en evt. de LN spin-on adapter installeren zodanig dat er nooit ongefilterde olie het blok in gaat. Niet de oplossing maar zijn simpele voorzorgsmaatregelen om ervoor te zorgen dat je het misschien op tijd opmerkt en evt als er toch metaaldeeltjes in de olie zouden komen ze niet verder het blok in kunnen en in het lager voor versnelde slijtage zorgen.

Verder elk jaar of elke 10.000km olie vervangen .

Of als je echt paranoia bent moet je een IMS guardian installeren. Ga je nooit meer met een gerust hart rondrijden.

Maar goed altijd te horen van diegene met hands on experience. Zeker omdat Dennis ook al deze uitboortechniek kan aanbieden.

Wie gaat het eerste proefkonijn zijn? Heb je al geoefend op een dummy? Spannend zo :mrgreen:


03 sep 2017 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 carrera coupe 1998 Land Rover series 2.5 Saab 900 classic
Leiden
Bericht Re: Even een iedere dag genietende 996 C2 voorstellen
Het IMS lager is in mijn optiek een grotere angst dan daadwerkelijk het geval. Van de Porsche die ik binnen heb gekregen waren er maar een aantal met een "slecht'' lager. De daadwerkelijke klacht, lees tikkend/ratelend geluid waar ze voor kwamen, bleek een andere oorzaak. Vaak word bij de 3.4 motor de ketting geleiders van de vierde en vijfde ketting vergeten. Kleine kunstof geleiders bij de nokkenas welke zeer slijtage gevoelig zijn. Verder kantelende zuigers en een dame met een 997 cabrio die simpelweg al een aantal jaar geen onderhoud had gepleegd! Resultaat; nog geen drie liter olie in de gehele motor! Maar ik vervang in dit soort gevallen sowieso het IMS lager en bij voorkeur met DOF ombouw. En wat kheldar al zei, ieder jaar verse olie en in mijn optiek liever nog bij ongeveer 7500km ipv 10000km.


03 sep 2017 19:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Even een iedere dag genietende 996 C2 voorstellen
Goed te horen. Zit idd ook tussen de oren. Het is gewoon iets wat je niet zelf in de hand hebt of het stuk gaat. Er zijn zoveel externe factoren die meespelen.

Bij mij is een nieuw geplaatst lager na 25.000km weer vervangen ivm wat speling en nu na 30.000km is het nieuwe nog altijd piekfijn. Al weet ik dat de motor er evt wel gevoelig voor is als er al ns zo snel slijtage kan optreden.

Blijft interessante materie.


03 sep 2017 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even een iedere dag genietende 996 C2 voorstellen
Welkom, nette 996!

Zijn de koplampen van binnen mat zwart gespoten? Of zie ik het verkeerd?
(Heb hier zelf over getwijfeld om het te doen, vind het wel fraai lijken zo)


04 sep 2017 14:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 996 carrera coupe 1998 Land Rover series 2.5 Saab 900 classic
Leiden
Bericht Re: Even een iedere dag genietende 996 C2 voorstellen
Hallo Martinos,

Klopt. Mat zwart gemaakt en omgebouwd naar Bi-xenon. Klopt het dat jouw P wit is? Dan zou ik het zeker doen! Mooi contrast denk ik....


04 sep 2017 16:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even een iedere dag genietende 996 C2 voorstellen
Klopt, mijn P is idd wit!
Ik heb al af fabriek xenon, vandaar ook dat ik nog een beetje terughoudend ben wat betreft het open maken van de lampen. (Vervangende in geval van problemen zijn niet heel goedkoop ;) )


04 sep 2017 22:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 996 carrera coupe 1998 Land Rover series 2.5 Saab 900 classic
Leiden
Bericht Re: Even een iedere dag genietende 996 C2 voorstellen
Klopt idd, zijn goed prijzig. Ik kan het inmiddels met mijn ogen dicht, dus mocht het verlangen blijven moet je maar een seintje geven. :wink: Maakt de auto wel net even exclusiever.


04 sep 2017 23:54
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.