Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:16



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen
Dames en heren,
Ik ben Wim van Rie,woon in Belgie, nieuw lid van dit forum en net eigenaar geworden van een 996 , 3.6 ltr, coupe 4S.
Heb al vele oldtimers, sportwagens bezeten en bereden maar dit is de eerste Porsche.
De auto is uit Canada geimporteerd en ik hik nog tegen wat papierwerk aan. Dit ivm het ontbrekende gelijkvormigheidsattest en mogelijke problemen hieromtrent bij de keuring. Heeft iemand ervaring hiermee? Wijkt de Canadese uitvoering af van de Europese uitvoering ?
Vr. Gr. Wim


22 sep 2017 9:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Even voorstellen
beste Wim, welkom op het forum en prima keus qua model :thumleft:
Helaas kan ik je niet verder helpen, maar wellicht iemand anders hier op het forum. succes :D


22 sep 2017 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
Bericht Re: Even voorstellen
Hoi. In België zijn ze niet makkelijk wat betreft invoer, en al zeker niet van buiten de EU.
Het is veel mailen met de juiste instanties voor een herkeuring voor homologatiecertificaat en gelijkheidsattest.
Kan 20 weken duren heb ik wel eens begrepen. Dat was een jaar of 4 geleden dus dat kan wel eens veranderd zijn, maar de aanhouder wint!


22 sep 2017 14:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
Bericht Re: Even voorstellen
Ik denk dat ze daar op het porscheforum.be meer ervaring mee hebben.


22 sep 2017 14:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even voorstellen
Welkom! In Belgie is het idd wat strenger dan in Nl, ik denk dat je vraag op het Belgische forum beter beantwoord kan worden.

En foto's van je auto mag je hier zeker plaatsen!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


22 sep 2017 19:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen
Hartelijk dank voor de reacties. Ik zoek nog een beschermhoes voor binnen voor de 996. Heeft iemand een gebruikte liggen die weg mag?


26 sep 2017 11:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Even voorstellen
Tip: Ebay... veel aanbod.


26 sep 2017 11:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen
Dank voor de tip. Heb hoezen gevondn


13 okt 2017 22:57
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen
Aanpassingen aan Canadese uitvoering: ik begin te begrijpen dat ik E-goedgekeurde koplampen zal moeten monteren. Ik ga dus maar op zoek naar een gebruikte set. Heeft
iemand suggesties voor mij alstublieft?
Kan iemand mij ook vertellen hoe ik een advertentie kan plaatsen in de rubriek onderdelen gevraagd?


16 okt 2017 10:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Even voorstellen
Beste Wim, welkom hier.
Voor Canada is inderdaad een aparte uitvoering gemaakt door Porsche (code C36 is daarvoor op de sticker terug te vinden. Canada heeft wat specifieke eisen qua veiligheid en emissie. Bumpers, gordels die lager gemonteerd zijn, verlichting, uitlaat en emissie die afwijken.
Volgens mij is met name de verlichting een ding voor de keuring in NL en BE. Naast de andere koplampen, met ander lichtpatroon en zonder de daylight verlichting, zal ook in de electronica de functie dagrijverlichting uitgezet moeten worden. Met de EU koplampen kan dat niet samen. Een Porsche Center kan dat in de electronica uitzetten. (kun je helaas niet zelf)
Ik weet niet of de auto ook een PCMII heeft met telefoonuitbreiding want ook de telefoonmodule voor Canada gaat het in Europa niet doen.
Setjes koplampen voor een 4S is wel aan te komen. Even op eBay zoeken. Zal alleen niet heel goedkoop zijn.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


17 okt 2017 0:01
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen
Hartelijk dank voor deze uitleg. Heb inmiddels vd importeur begrepen dat ik, met het technische datablad in de hand, naar het keuringsstation kan gaan voor een technische importkeuring en hoef niet die dure homologatiekeuring te ondergaan. Dat datablad heb ik vanuit Porsche Duitsland ontvangen na betaling van 125 Euro. Dit had ik nodig omdat ik geen COC heb.Porsche Duitsland liet doorschemeren dat zij het beleid en of de verstrekking van dergelijke tehnische databladen willen wijzigen of zelfs sterker, niet meer in alle gevallen zullen verstrekken in de nabije toekomst.Bij de techn keuring zal ik mij moeten aandienen als "alleenstaand geval".ben benieuwd naar hun commentaar op lampen, uitlaat, bumper etc.
Vr. Groet Wim


18 okt 2017 19:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Even voorstellen
Welkom Wim! Waarom een 996 uit Canada geïmporteerd?
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


18 okt 2017 23:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.