Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 9:59



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Voorstel en vraag 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 C4
Bericht Voorstel en vraag
Hallo mede porsche liefhebbers en fanaten.

Ik zal me even voorstellen ik ben Mike en 24 jaar oud, samen met mijn vader(54 jaar) hebben wij een ook een porsche droompje (voor mijn vader zijn tweede en eerste 911) en zijn samen druk opzoek naar een leuke 996.

Na een aantal 996'jes bekeken te hebben en getreurd rechts omkeerd te zijn gegaan dachten we dat we dit weekend de porsche gevonden hadden.
Het klonk allemaal mooi, zag er verder goed uit, hier en daar wel wat puntjes maar dat kunnen we zelf wel opknappen in de loop van tijd. Na een proefrit te hebben gemaakt allebei enthousiast over deze 996 in mooi donker bruin metallic uit '98. met complete historie en alle facturen, pas compleet gereviseerde motor bij de porsche dealer(juni '17).
Echter na de rit halen we de oliedop eraf en zien we een dikke laag met witte smurrie en vocht aan de binnenkant van de dop. Aangezien we veel hadden gelezen over deze aandoening bij dit type motoren waren we wederom teleurgesteld en vinden we het raar dat dat kan na een half jaar revisie en met weinig km gereden in die tijd.
De verkopende partij, een auto dealer, zegt ons dat dit heel normaal is door dat de hoeveelheid olie in de 996 motoren zolang er over doet om warm te worden dat met kleine stukjes er steeds condens ontstaat en dat de smurrie veroorzaakt. in de facturen heb ik wel gelezen dat toen de 996 een ton heeft gereden het totale koelvloeistof systeem is vervongen dus ik neem aan dat dat probleem verholpen moet zijn.
Aangezien wij verdere motor leken zijn en hier geen verstand van hebben, heeft iemand hier raad voor ons?
Wij hadden zeker zin in deze 996 maar het lijkt nu wederom een flop te worden. wij horen het graag !

Mvg,
Mike


Afbeelding


03 dec 2017 12:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Voorstel en vraag
Deze "sludge" vorming komt idd vaker voor bij motoren van auto's die alleen maar korte stukjes hebben gereden en nooit lekker op temperatuur gekomen zijn.

Als de auto jullie aanstaat, AKK laten doen bij specialist of Porsche Centrum met endoscopie van de cilinders en je weet meer :idea:

Ik weet niet in welke regio je zit en waar de auto staat maar Resto (Nijmegen) hier op 't forum is de 996 koeling guru :wink:


03 dec 2017 12:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Voorstel en vraag
Niks ernstigs ... ziet er mij normaal uit. Heb ik ook in de winter in mijn dop. Ik rij zelf de winter door. Zelfs met enkel langere stukken te rijden kan er zich mayo vormen.

De olievulpijp steekt redelijk ver uit en is een stuk kouder. Daar condenseert dan als het kouder wordt buiten wat makkelijker vocht wat zich dan tijdens het rijden mengt met oliedampen en deze mayonnaise vormt daar in de pijp. Zelfs in deze hoeveelheid. Deze mayo ziet er verder vrij clean uit dus lijkt me geen koelvloeistof

Waarschijnlijk heeft deze auto veel wat kortere testritten achter de rug waardoor er wat meer prut zich vanbinnen verzamelt heeft. Schoonvegen en verder rijden.

Mensen doen daar te panisch over omdat ze wat aankooptips hebben gelezen die zeggen om bij mayo hard weg te rennen. Als de olie aan de peilstok maar helder is. Sowieso altijd een Aankoopkeuring laten uitvoeren. Als het een probleem is dan komt dat ook naar voren bij dieper onderzoek.


03 dec 2017 12:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Voorstel en vraag
1. Check peilstok of die wel mooi schone olie heeft.
2. Controleer koelvloeistoftank en koelvloeistof of die schoon is en er daar een olie heeft bijgemengd.
3. Bij Aankoopkeuring desnoods olie aftappen en karterpan losmaken om te kijken hoe het er daar uitziet. Kan dan ineens van daaruit ook borescope gedaan worden voor de delen die niet zichtbaar zijn als je scoopt via de bougie gaten. Kost door oliewissel wat meer. Maar bij positieve uitkomst heb je al gelijk die olie en filterwissel al gedaan. Dat is iets wat ik toch sowieso meteen zou laten doen na aankoop.


03 dec 2017 15:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Voorstel en vraag
Bij veel korte ritjes normaal. Dat is ook vaak het geval als de auto bij de dealer vraag.
Helemaal eens met bovenstaande uitleg van Kehldar.
Wil daar nog aan toe voegen, dat je wellicht nog informatie bij de vorige eigenaar kunt krijgen. Als hij je kan garanderen dat er nooit koelwater problemen zijn geweest zou ik deze auto niet laten staan. Maar zeker als je zelf niet zo deskundig bent op mechanisch auto gebied zou ik de auto altijd laten "aankoopkeuren".


03 dec 2017 16:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: Voorstel en vraag
Bekend verschijnsel inderdaad bij korte stukjes rijden i.c.m. koeler weer. Bruin metallic heb ik trouwens nog nooit gezien op een 996 by the way. Een wrap wellicht of sonderfarbe?
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


03 dec 2017 19:23
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 C4
Bericht Re: Voorstel en vraag
Dank voor de snelle reactie's en tips, hier gaan we zeker wat mee doen!


03 dec 2017 19:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Voorstel en vraag
De bumper te zien op de foto ziet er ook niet echt bruin uit. Tenzij het Vesuvio is dat wil soms ook wel eens als een bruin beoordelen door de paarse tint onder bepaalde lichtinvalshoeken.

Misschien wil poster niet prijsgeven welke auto het precies is ... waar staat die gele bmw te koop? ;)


03 dec 2017 21:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Voorstel en vraag
Sorry maar ik vind dit wel extreem veel.
Die van mij heeft dit zeker niet. In mijn zoektocht sloeg ik deze zeker over.


03 dec 2017 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Voorstel en vraag
klopt, ik vind dit ook extreem veel. Druppeltjes op de dop is wel normaal in deze tijd.


03 dec 2017 23:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Voorstel en vraag
+1. Ik zou de foto's even doorzetten naar Auto Resto in Nijmegen. Vakmensen en zeer behulpzaam. Zou er op voorhand niet gerust op zijn. :-(.
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


04 dec 2017 0:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Voorstel en vraag
Kan echt aandikken hoor met veel korte stukjes. Qua kleur zo geel lijkt het mij ook gewoon condens intermix. Met rode koelvloeistof ziet het er toch iets anders uit qua kleur.


04 dec 2017 0:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 C4
Bericht Re: Voorstel en vraag
Dank voor alle reactie's.
Ik zal de foto even doorspelen naar Auto Resto kijken wat hun er van vinden.
De dealer waar hij staat zou het ook nog verder laten nakijken en daar zullen we even op wachten.

Om even terug te komen op de kleur, zijn we er vanmorgen achter gekomen dat een zwarte porsche in het zonlicht dus iets wat van kleur veranderd waardoor hij er bruinig uit komt te zien, het bleek wel de orginele zwarte kleur en is te vinden in assen.


04 dec 2017 21:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Voorstel en vraag
Wat grappig, ik heb namelijk zo'n twee jaar terug ook samen met mijn vader een 996 gekocht. Tijdens onze bezichtiging kwamen we ook witte drab tegen in de dop. Nadat we te horen hadden gekregen dat dit kon komen door veel korte ritjes en/of lang stilstaan, toch de gok gewaagd en de auto gekocht. Inmiddels zijn we 2,5 jaar verder en rijdt de auto nog altijd probleemloos!

Ik ben benieuwd hoe jullie verhaal afloopt!

Linkje naar mijn topic: viewtopic.php?f=3&t=44180&p=1153404&hilit=Porsche+996+%2799+mayonaise#p1153404
_________________________________________
21J, 986 2.5


07 dec 2017 13:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Voorstel en vraag
Het enige is dat als het een grotere hoeveelheid is zoals bv op foto van de openingspost dat het zelfs na een lange rit niet helemaal vanzelf weggaat. Zeker in de winter en als de spoiler opengaat blijft de top van het motorcompartiment redelijk koel. Het beste is dan de dop en het begin van de hals zo goed als kan schoon te maken. De kleine overblijvende restjes die verdwijnen dan wel door een flinke stevige rit.


07 dec 2017 15:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: Voorstel en vraag
Ik zou de wagen niet kopen .........


07 dec 2017 16:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Voorstel en vraag
Waarom zou jij deze niet kopen?
_________________________________________
Mvg,

René


07 dec 2017 16:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Voorstel en vraag
Als de auto verder voldoet aan alle wensen gewoon die Aankoopkeuring laten uitvoeren incl karterpan verwijderen. Weet je het direct.

Door wie is de reviesie bij de dealer uitgevoerd? Daar moet vanuit de dealer dan gewoon nog garantie op staan. Zeker als er na een paar maanden een koppakking zou zijn gaan lekken. Even navragen daar waar de revisie is gedaan. Wat er is gereviseerd en waarom?


07 dec 2017 16:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 C4
Bericht Re: Voorstel en vraag
@Bossie986
Dat is inderdaad grappig, leuk om te horen dat er meer zijn die dat doen en dat jullie er veel plezier van hebben :thumleft:


Kheldar schreef:
Als de auto verder voldoet aan alle wensen gewoon die Aankoopkeuring laten uitvoeren incl karterpan verwijderen. Weet je het direct.

Door wie is de reviesie bij de dealer uitgevoerd? Daar moet vanuit de dealer dan gewoon nog garantie op staan. Zeker als er na een paar maanden een koppakking zou zijn gaan lekken. Even navragen daar waar de revisie is gedaan. Wat er is gereviseerd en waarom?

Hij is gereviseerd bij porsche centrum in groningen. Zaterdag gaan we weer naar de porsche toe om het o.a. over de prijs te hebben en nog wat dingetjes en als het ons aan staat gaan in indd een aankoopkeuring laten doen, ook bij porsche centrum groningen. dus als er dan wat mee zou zijn zouden we het vast en zeker wel horen.
Dat van de carterpan schrijven we even op en gaan we ook even aankaarten dan, dank voor de tip : :D

Ik zal jullie op de hoogte houden


07 dec 2017 17:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Voorstel en vraag
Als de karterpan er af komt moet de olie er dus uit, dat kost dan iets meer qua keuren en uren. Maar als je tot de koop over gaat zit er dus gelijk nieuwe olie in en filter.

Dat PCG de revisie heeft gedaan is toch een tikje ook de slager die zijn eigen vlees keurt. Aangezien je waarschijnlijk toch garantie hebt op de revisie bij PCG .(?) zou ik laten keuren ergens anders en als daar motorproblemen uitkomen aankloppen bij PCG.

Daarenboven is een goede specialist ook goedkoper als je wat uitgebreider laat keuren met wat extra werk dan uurtarief PC.


07 dec 2017 19:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Voorstel en vraag
PCG reviseert toch niet zelf?
Dacht dat Porsche Centrums er altijd alleen een nieuw blok in hangen? (die dacht ik nu op zijn?)


07 dec 2017 21:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: Voorstel en vraag
Als PCG wordt gevraagd een motor te reviseren dan zouden ze dat uitbesteden? Dan blijven ze verantwoordelijk voor de klus. En is het als slager dus zijn eigen vlees. Of is dat gek beredeneerd? PCG haalt zijn neus toch niet op voor zo'n vraag?


07 dec 2017 22:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Voorstel en vraag
Normaliter zal een Porsche center het deels/helemaal uitbesteden. Tenzij het simpel onderdelen vervangen is en blok samenbouwen. Zo gauw er gehoond of gevlakt dient te worden gaat het naar een bedrijf dat de CNC machinerie daarvoor heeft. Geldt trouwens ook voor de specialist.

Wat er vaker gebeurt is dat ze het hele blok in ‘onderaanneming’ doorgeven voor revisie naar een derde partij. Blijft nog dat voor de klant PC de revisie doet en ook eindverantwoordelijk blijft.

Voor de nieuwere types onder Porsche Approved garantie lepelt Porsche Centrum er meestal toch een nieuwe motor in ja.


08 dec 2017 0:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 C4
Bericht Re: Voorstel en vraag
Als ze dat hebben uitbesteed neem ik aan dat dat dan zou zijn gebeurd bij een andere porsche specialist en dan kom je in groningen/assen al gauw uit in peize bij MH.
Dus als we dan daar een AKK zouden doen zou het op het zelfde neerkomen met "de slager die zijn eigen vlees keurt".
We zullen het wel zien wat er uit komt, we gaan in elk geval morgen zelf nog even beter naar de motor kijken en wachten af wat er verder uit zal komen en gaat gebeuren. :D


08 dec 2017 20:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Voorstel en vraag
Veel succes gewenst morgen :thumleft:


08 dec 2017 21:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.