Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 15:50



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Heb een 944 gekocht 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Heb een 944 gekocht
Hallo Porsche fans,

Ik heb onlangs een Porsche 944 gekocht op Ebay. Hij is inmiddels in Rotterdam aangekomen met hulp van SCL. Het is een rode (Guards Red) 84er met donkerbruin over lichtbruin interieur. Voor de rest weet ik er nog niet alles over....want ik heb 'm nog steeds alleen maar gezien op plaatjes/video.

Ik wilde het laatste stukje van het inruilen zelf doen en dat levert me direct al wat hoofdbrekens op (verlichting), maar dat zal ik even in het desbetreffende forumdeel plaatsen.


13 dec 2017 0:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Heb een 944 gekocht
Welkom hier! Wil je wat foto's uploaden ? (in je album plaatsen mag ook, gaat je zeker lukken. Een Porsche kopen blijkt vaak eenvouder dan wat foto's uploaden :-))
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


13 dec 2017 18:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Heb een 944 gekocht
Welkom op het forum, waarom gekocht via EBay?


13 dec 2017 20:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Heb een 944 gekocht
welkom! een 944? leuke kar, goede keuze. ik hoop dat ie net zo goed is als dat je verwacht had
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


13 dec 2017 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, 991.1 GT3, ex Cayman GT4, Macan S diesel, 944, ex Cayman 981 GTS, ex 997, ex 911 3.2
Bericht Re: Heb een 944 gekocht
Gaaf !! Een 944 rijdt top!! Minics en ik hebben er ook 1 voor "klassieke" rally's. We zijn benieuwd naar de foto's :thumleft:


13 dec 2017 21:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Heb een 944 gekocht
Hier wat pica's van vlak voor de verscheping:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet echter nog steeds niet hoe 'ie over is gekomen :bang: . Bedrijf is alleen op werkdagen open tot 15:00. Maar dinsdag a.s. ga ik 'm halen en laten falen voor de APK bij de RDW. Tenzij iemand me vertelt hoe ik er stadslichten inzet :thumleft:


14 dec 2017 23:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Heb een 944 gekocht
Master Ken schreef:
Welkom op het forum, waarom gekocht via EBay?


Los van de verklaring 'impulsaankoop' :drive: ...

Ik was eigenlijk al een tijdje op zoek naar een 944, maar in Europa zijn de prijzen de laatste paar jaar flink gestegen. Bij het zoeken naar informatie kwam ik ook regelmatig 944's tegen met de US-spec bumpers en...die vond ik zowaar mooier. Daarnaast kwam ik er achter dat US-spec 944's altijd airco hebben en de Euro-specs maar zelden. Die airco werkt weliswaar waarschijnlijk niet, maar het idee is leuk. Qua prijs maakt het uiteindelijk niet zoveel uit omdat ze in 'Murica wat goedkoper zijn (met verschepingskosten kom je ongeveer gelijk uit).

Na de zoveelste grasduinsessie op Dailylister zag ik een grijze op Ebay staan. Ook een 84er, met beige stoffen pinstripe bekleding. Ik besloot er eindelijk maar gewoon voor te gaan, won de bieding, maar de verkoper kreeg helaas koude voeten. Daarna kwam ik deze rode tegen. De omschrijving sprak me wel aan. Het verhaal is dat de auto oorspronkelijk van een Amerikaan was die in Duitsland woonde (misschien leger o.i.d.). Hij nam de auto vervolgens mee naar de VS. Daarna is 'ie in California en Texas geweest, onder andere bij een PCA-lid.

Het is ook een avontuur...Ik realiseer me dat het allemaal horribly wrong kan gaan, maar ja, dat is dan weer een lesson learned.


15 dec 2017 0:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Heb een 944 gekocht
Op foto’s ziet ie er iig super uit!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


15 dec 2017 5:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Heb een 944 gekocht
Voor stadslichten ff bellen met Djurre van De Loods in Den Dolder
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


15 dec 2017 7:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Heb een 944 gekocht
Welkom en succes gewenst as di.


16 dec 2017 12:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Heb een 944 gekocht
Oef, enerverend dagje achter de rug.

In de vroege ochtend met het OV naar Schiedam afgereisd om de 944 te halen. Uiteraard juist gisteren flink mijn knie geblesseerd bij basketbal, maar goed, pijn verbeten. Vervolgens de reeds verwachte emotionele achtbaan :mrgreen: . De eerste indruk was behoorlijk goed. Oké, helemaal perfect is 'ie optisch niet (hier en daar wat paint chips, klein putje onder de achterklep), maar het kan een stuk slechter. Ik zeg 7,7/10. De medewerker van de verscheper beaamde dit ook. Kennelijk had er gisteren nog iemand een hoopje Porsche-ellende opgehaald.

Na het wegrijden kwam ik er echter al snel achter dat het diff flink loeit. Domper natuurlijk, want ik weet dat dat in de papieren kan lopen. Plus het deed in mijn ogen wat afbreuk aan de beschrijving van de verkoper. Wat is er dan nog meer mis, ga je je onherroepelijk afvragen.

Maar! Dat valt (voorlopig) mee. De puike medewerker van de RDW werd tijdens de keuring steeds enthousiaster over de auto. Van 'oh, Ebay...risico niet waard' naar 'nou het is zeker geen miskoop'. Noice. De redenen hiervoor waren onder andere dat de auto roestvrij is ('keihard, heeft sowieso binnen gestaan'), geen schade gehad heeft en ook optisch kon de binnenkant en buitenkant van de auto de keurmeester wel bekoren. Door de lampen (tsja) en een niet feilloos aangrijpende handrem moet 'ie nog een keer terug voor controle, maar soit.

Na afloop de auto meteen maar een wasbeurt gegeven, want hij was behoorlijk vies door het transport. De transporteur doet daar niks aan, omdat ze geen risico willen lopen door een wasbeurt de lak o.i.d. te beschadigen. Flink veel water op het dak afgevuurd en geen lekkages :drive: . Al met al lijkt het er voor nu dus op dat de basis goed genoeg is om dat diff onderzoeken/fixen. Maar eerst even door de keuring loodsen en dan is het de bedoeling dat 'ie vanaf het voorjaar ingezet gaat worden.


20 dec 2017 1:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Heb een 944 gekocht
Koel!!
Lijkt (op de diff na) dus behoorlijk goed uit te pakken! :thumleft:
Wordt het een DIY of laat je alle gebreken opknappen?
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


20 dec 2017 8:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Heb een 944 gekocht
Mooi verhaal om hier te delen, prachtige wagen heb je gekocht.
Dat je het aandurft vind ik bewonderingswaardig, het kostenvoordeel zal dan ook wel erg groot zijn...... tis toch wel een risico.
Ben benieuwd naar het vervolg, en veel plezier met deze mooie 944 :drive:
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


20 dec 2017 10:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.