Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 11:12



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Van 996 naar 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Van 996 naar 997
Nou, het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en na een ongeveer 3 jaar in bezit zijn geweest van een blauwe 996 met X51 (die dus nu ook weer op het forum rond rijd zag ik), en een jaartje zonder 911, toch maar de knoop doorgehakt, en nu een upgrade mijzelf gegund: een zwart over zwarte 997, US import, met 96000km op de teller (ondertussen al wat meer, zo'n 4000km bijna alweer erbij gereden), Xenon, Bose, S velgen, en PASM.

Afbeelding

Wat een fantastische auto.

Even een paar dingen die me opvallen tov de 996:

- Wat een verbetering is de auto! Het interieur is volwassen geworden zeg!
- Maar wat voelt hij nog ontzettend als een 996 aan, een echte upgrade zeg maar
- Het is een 2wd, mijn 996 was een 4wd... dat is wel even wennen, dit is wel een handvol zeg maar, de 4wd was veel meer vergevingsgezind in bochten werk :)
- Bose klinkt ERG goed (voornamelijk laag en hoog gebied)
- geen bluetooth :( , heb je een "moderne" auto, en kan dat allemaal weer niet :)
- de afwerking van binnen in de 997 is echt serieus 3x beter dan de 996
- geluidisolatie in de achterschermen is vele malen beter geworden
- geen achterruit-wisser.... Ik begrijp dat veel mensen dat niet mooi vinden, vind ik niet, maar dattie er niet op zit, is echt super vervelend.....
- veel minder wind geruis
- met de nog bredere banden wringt hij nog erger in je oprit afrijden/hele korte bochten dan de 996


29 dec 2017 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: Van 996 naar 997
Wat een mooie upgrade! Daar ga je veel plezier aan beleven. De sprong in (interieur)kwaliteit van een 996 naar een 997 is inderdaad behoorlijk. Zelf vond ik met name ook de zitpositie een grote verbetering.
Voor BT zijn prima aftermarket oplossingen, dat zat in mijn 997 destijds ook en werkte prima zonder dat je ergens kastjes oid zag zitten.

Veel plezier van je mooie 997!


29 dec 2017 14:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Van 996 naar 997
mooie auto! Qua vermogen waarschijnlijk gelijk gebleven? Vind overigens qua interieur heel veel verschil tussen de ene 996 en de andere. De mijne is volledig leer, incl dashboard etc. vind de afwerking toch wel heel mooi. Dat de 996C4 vergevingsgezind is, klopt inderdaad, maar ook heel veel grip (en vertrouwen!) bij bocht-uit :-). Had je nog een AKK gedaan? Veel plezier met je aanwinst!
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


29 dec 2017 14:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Van 996 naar 997
996Tom schreef:
mooie auto! Qua vermogen waarschijnlijk gelijk gebleven? Vind overigens qua interieur heel veel verschil tussen de ene 996 en de andere. De mijne is volledig leer, incl dashboard etc. vind de afwerking toch wel heel mooi. Dat de 996C4 vergevingsgezind is, klopt inderdaad, maar ook heel veel grip (en vertrouwen!) bij bocht-uit :-). Had je nog een AKK gedaan? Veel plezier met je aanwinst!



Thanks, qua vermogen is is het hetzelfde, mijn 996 was dus een X51 (met 320pk), en de huidige heeft 325pk. Meer vermogen is lastig te voelen. De koppelcurve van een 997 is wel wat beter heb ik de indruk, wat meer vermogen onderin vergeleken met 996 (3.6 tov 3.4 liter zal wel helpen daar)

En ja, mijn 996 was ook vol lederen dash en leer overal, en zwarte alcantara hemel, erg fraai, maar 997 topt het wel hoor. Ik stapte vanuit een bmw e46 in een 996, en dan valt een 996 qua afwerking gewoon zwaar tegen met z'n plastic knopjes, dan is de 997 gewoon moderner.

Geen aankoop keuring gedaan, voor de 996 ook niet, ik geloof dat allemaal wel. Gewoon goed zelf kijken. Een gebruikte auto staat altijd wel met een reden te koop (beurt + banden etc), maar dat neem ik op de koop toe. De meeste dingen kun je zelf wel zien (doe zelf onderhoud, ook met m'n 996, en de nieuwe eigenaren zijn er altijd nog beter van geworden dan ik zelf heb ik zo de indruk :) )


29 dec 2017 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 - Carrera tiptronic
Bericht Re: Van 996 naar 997
Gefeliciteerd met deze mooie 997 :-)


30 dec 2017 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Van 996 naar 997
Mooie 911. Congrats!
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


30 dec 2017 21:39
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.