Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:26



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Effe voorstellen, Sander uit Amersfoort 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex: Volvo 460 1995 -> Mercedes-Benz c180 1993 -> BMW 3 E46 1998 -> Renault Megane 2004 -> Seat Leon 2006 -> Mercedes-Benz E-klasse 1986 -> Vw Lupo 3L 2001 -> Skoda Fabia combi 2004 -> Vw Passat 2006 -> Vw Golf VI 1.4tsi zwart 2009. Huidig: Porsche Cayenne Turbo 2004
Bericht Effe voorstellen, Sander uit Amersfoort
Hallo,

Sander hier, 30 jaar en woonachtig in Amersfoort.
Mijn nickname staat misschien wat gek maar die heb ik al een jaar of 15 dus gemakshalve houd ik dat zo :thumleft:

Nadat ik een hele rits autos heb gehad de afgelopen 12 jaar vond ik het nu tijd voor iets totaal anders.
Ik heb dagen zitten denken over iets wat zowel wat anders als normaal is en wat bij mij zou passen.
De Touareg en Cayenne kwamen voorbij. Ik kan zelf alle VAG modellen uitlezen dus de touareg stond voor.

Echter na bezichtiging van verschillende exemplaren was ik erover uit. Toch een Cayenne. Dagen heb ik zitten pluizen op dit forum en ook op rennlist. Opties zijn leuk, maar betrouwbaarheid vind ik belangrijker. Ik ben totaal geen trapper en een extra groot vermogen hecht ik niet alteveel waarde aan. Een beetje cruizen dat is meer mijn stijl.

Nadat ik in een 3.2 zonder luchtvering had proefgereden kreeg ik toch twijfels. Want ik vond het totaal niet lekker rijden.
Toevallig stond een 4.5 cayenne s in de buurt. Daarna was ik eruit, het moest gewoon een 8 cilinder worden met luchtvering.
Op zowel dit als het amerikaanse forum las ik dat de 4.5 blokken nog wel eens last hebben loslatende cilindercoating met 'scored cilinders' tot gevolg. Een reparatie die de auto bijna total loss maakt omdat het zeer veel werk is om te vervangen. Vaak zag ik een ruilblok wat was geplaats maar dan weet je ook weer niet wat je hebt. Ik zag dat dit probleem bij modellen met een lagere kilometerstand voorkwam en ook met een kilometerstand van rond de 3 ton. De verkopers hadden het dan over 'een klein tikje'.

Dus.....
Ja.....
Lastig.

Totdat ik las dat de Cayenne Turbo modellen een iets ander motorblok hebben. Namelijk het m48.50 ipv het m48.00 voor de normale non turbo cayennes. Dit Turbo blok scheen extra oliekanalen te hebben en mogelijk ook een andere cilindercoating. Ik vond op internet slechts 1 eigenaar die schreef over een kapot blok. Helaas waren de Turbo modellen toch iets boven budget.

Wel stond er aan de duitse grens een mooi model te koop. Bouwjaar 2004 modeljaar 2005 met een lage kilometerstand van 143dkm, in de juiste kleur en met de juiste opties. De extra winterwielenset, ingevulde onderhoudsboekjes, bonnen en reeds vervangen koelslangen waren een mooie bonus.

Na een proefrit heb ik de particuliere verkoper mijn maximum bod verteld. Na een minuut of vijf overleg met zijn vrouw gunde hij mij toch de Porsche. En daar ging ik dan, op naar huis in de nieuwe wagen met een enorm vermogen van 450pk. Dat er onderhoud nodig was en wat andere kleine zaken zoals vocht in de achterlichten nam ik voor lief.

Ik heb een lijst gemaakt met alles was ik wil doen aan de auto.
Stukje bij beetje natuurlijk.
Het eerste wat gaat gebeuren is verversing van de bakolie. Dit laat ik preventief doen. Ik heb bij mijn andere auto's gemerkt dat ook als er geen problemen zijn de bak toch nog soepeler schakelt en tevens is het ook behoud van de bak zelf.
De olieverversing doe ik zelf en in de zomer heb ik gepland staan

Ik zal zo nu en dan eens wat posten, hopelijk heb ik er veel geluk mee.

Hier wat plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
_________________________________________
Mvg, Sander


04 jan 2018 2:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Effe voorstellen, Sander uit Amersfoort
Welkom en veel plezier gewenst met je gave bak!
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


04 jan 2018 13:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: Effe voorstellen, Sander uit Amersfoort
Welkom ,snelle bakken die 450 pk Cayennes :thumleft: :thumleft:


04 jan 2018 13:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Effe voorstellen, Sander uit Amersfoort
Mooie wagen, heel veel succes ermee :drive:


04 jan 2018 16:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Effe voorstellen, Sander uit Amersfoort
staat wel erg hoog op zijn wielen, niet? en smalle bandjes....??
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


04 jan 2018 17:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Effe voorstellen, Sander uit Amersfoort
mooie auto maar nu lijkt het op een huifkar.


04 jan 2018 17:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex: Volvo 460 1995 -> Mercedes-Benz c180 1993 -> BMW 3 E46 1998 -> Renault Megane 2004 -> Seat Leon 2006 -> Mercedes-Benz E-klasse 1986 -> Vw Lupo 3L 2001 -> Skoda Fabia combi 2004 -> Vw Passat 2006 -> Vw Golf VI 1.4tsi zwart 2009. Huidig: Porsche Cayenne Turbo 2004
Bericht Re: Effe voorstellen, Sander uit Amersfoort
Een Huifkar !!!

Ja ik zet hem nu niet meer zo hoog. Deze foto's waren van de eerste rit naar huis. Oftewel alles nog proberen.

Ik heb net olie en filter besteld voor een kleine beurt en volgende week laat ik de bak spoelen.
Ook de nieuwe led achterlichten zijn al onderweg.

Overigens de voorschijven, blokken en banden rondom zijn kortgeleden vernieuwd. Ze lijken op de foto misschien wat smal maar dat zijn ze zeker niet.
Alleen vind ik de zwarte wielen niet mooi, dus als iemand een andere set heeft in dezelfde staat maar dan grijs kunnen we misschien een ruiltje maken.

Verders. dank jullie wel :thumleft:

Ben super blij met de wagen :ba:
_________________________________________
Mvg, Sander


05 jan 2018 0:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Effe voorstellen, Sander uit Amersfoort
heel veel plezier met je dikke turbo, erg leuk dat vermogen.

alleen..... zou ik de velgen weer terugbrengen in de juiste kleur. iets teveel west coast customs style.... maar het is uiteraard jouw auto. :thumleft:


05 jan 2018 12:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex: Volvo 460 1995 -> Mercedes-Benz c180 1993 -> BMW 3 E46 1998 -> Renault Megane 2004 -> Seat Leon 2006 -> Mercedes-Benz E-klasse 1986 -> Vw Lupo 3L 2001 -> Skoda Fabia combi 2004 -> Vw Passat 2006 -> Vw Golf VI 1.4tsi zwart 2009. Huidig: Porsche Cayenne Turbo 2004
Bericht Re: Effe voorstellen, Sander uit Amersfoort
ja ben het met je eens. niet mijn stijl.

alleen nu even geen munten voor een andere set. daarbij zijn ze wel recht. trillen niet en vrijwel nieuwe banden.

komt van de zomer wel hoop ik :)
_________________________________________
Mvg, Sander


05 jan 2018 13:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex: Volvo 460 1995 -> Mercedes-Benz c180 1993 -> BMW 3 E46 1998 -> Renault Megane 2004 -> Seat Leon 2006 -> Mercedes-Benz E-klasse 1986 -> Vw Lupo 3L 2001 -> Skoda Fabia combi 2004 -> Vw Passat 2006 -> Vw Golf VI 1.4tsi zwart 2009. Huidig: Porsche Cayenne Turbo 2004
Bericht Re: Effe voorstellen, Sander uit Amersfoort
Nog wat plaatjes, vandaag gemaakt met wat beter weer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
Mvg, Sander


14 jan 2018 19:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex: Volvo 460 1995 -> Mercedes-Benz c180 1993 -> BMW 3 E46 1998 -> Renault Megane 2004 -> Seat Leon 2006 -> Mercedes-Benz E-klasse 1986 -> Vw Lupo 3L 2001 -> Skoda Fabia combi 2004 -> Vw Passat 2006 -> Vw Golf VI 1.4tsi zwart 2009. Huidig: Porsche Cayenne Turbo 2004
Bericht Re: Effe voorstellen, Sander uit Amersfoort
Kleine update,

inmiddels is de bak gespoeld, beide differentiëlen van versie olie voorzien en de tussenbak ook. Dit heb ik laten doen bij PSTG in Huizen.
De kleine beurt die nodig was heb ik zelf met mijn vader gedaan. Evenals nieuwe achterschijven en blokken (zimmermann)
De achterlichten had ik eerder al vervangen voor led
Evenals de getinte ruiten
En de met plastidip gespoten onderlip achterbumper
De witte (aanhanger) kentekenplaat is besteld en binnengekomen.
Een Complete mattenset+kofferbakmat zijn onderweg
CH/LH heb ik aangezet
En allerlei nutteloze en slecht aangesloten electronica verwijderd. Te weten 1 x stinger set, 4 gps muizen, een (zeer) verouderd AVLS systeem. Alles was echt aan elkaar gebeund. Nu is het weer origineel.

Al met al wordt mijn to-do lijstje wel erg kort nu.
In de planning staat nog een grote polijstbeurt en het aanschaffen en sluiten van een (1) gps tracker met abbo.

Nog steeds zeer tevreden met de auto, hij rijd als een trein !
_________________________________________
Mvg, Sander


24 jan 2018 20:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.