Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:23



Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996 
Auteur Bericht
Bericht Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Hallo forum,

sinds enige tijd lees ik hier al mee maar zal me nu eindelijk even voorstellen en gelijk een vraag hier aan het forum voorleggen.

Mijn bijnaam is 'graniet/granite' en loop qua leeftijd richting de 50 (helaas al weer zo oud...). Niet getrouwd en geen kinderen. Ben serial ondernemer geweest en net voor ik 40 werd heb ik bijna al mijn zakelijke belangen verkocht en 'werk' nu nog slechts als investeerder en doe wat met vastgoed. Heb dus mijn handen vrij.

Een groot deel van het jaar breng ik in mijn huis in Zuid Frankrijk door en woon op de Veluwe (gemeente Epe) als ik in Nederland ben en pendel dan ook (per vliegtuig en soms per auto) meerdere malen per jaar heen en weer.

Voor mijn thuis in FR zoek ik een andere/extra d.d. en denk dat een 996 of 997 van meerdere jaren oud daarvoor goed geschikt is. Een nieuwe(re) of een meer 'exotische' acht ik zonde voor dat doel, niet zozeer vanwege onderhoudskosten/afschrijving, maar meer vanwege het feit dat de (binnen)wegen daar prachtige rijwegen zijn maar qua wegkwaliteit minder zijn en ik vermoed dat een wat ouder type ook erg zou lijden onder die dagelijkse gebruikslast.

Nu is de keuze in deze typen reuze groot. Zeker omdat mijn zoekgebied zich niet alleen richt op Frankrijk, maar ook op Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italie.

Heb al veel auto's bekeken en tjonge wat een hoop uitgewoonde hokken kom je dan tegen. Vooral in FR lijkt het wel of ze hun huisdieren er in houden (de goeden natuurlijk niet te na gesproken). Tot mijn plezier zie ik op dit forum ook regelmatig leboncoin als zoekwebsite voorbij komen (mijn persoonlijke favoriet), de Marktplaats voor FR. :mrgreen:

Nu heb ik mijn voorkeur teruggebracht naar model 996 en heb enkele leuke 'limited' editions gezien en gereden die mij wel kunnen bekoren. De eerste is het milleniummodel waarbij de kleur echt prachtig is en waarvan het interieur mij ook erg aanspreekt (hoewel ik me kan voorstellen dat veel mensen dit ook spuuglelijk vinden). Daarnaast is het 40 jarige jub.model ook erg fraai maar qua looks en feel toch heel anders.

Waar ik nu echter niet uitkom is het enorme prijsverschil welke er is bij deze 'lim' edition modellen. Ik zie vergelijkbare qua staat en kilometerstand met prijsverschillen tot meer dan 15.000 Euro (van onder de 40K tot wel 65K).

Op dit forum is veel kennis aanwezig en ben eigenlijk erg benieuwd wat deze 2 modellen nu zo ongeveer zouden moeten kosten als we uitgaan van de navolgende voorwaarden. mil. model uit 2000 met max 100k, volledig origineel, complete servicehistorie en schadevrij en idem voor het 40 jarige jub model maar dan uit 2004.

Een lang verhaal geworden maar ik hoop wat duidelijkheid te krijgen over het prijsniveau.

Dank alvast!


20 feb 2018 22:57
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Welkom.

Serial Killer kende ik al wel, serial ondernemer nog niet. :mrgreen:

Wat mij betreft is het enige verschil het "limited". Er zijn ook 996jes tekoop met nagenoeg dezelfde opties, voor inderdaad een boatload minder geld.

Succes met de zoektocht!


20 feb 2018 23:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
De 996jes met deze waardes hebben waarschijnlijk weinig gereden. Grote kans ook weinig oliewissels, toch zeker niet elk jaar. Dit wordt gezien als een nadeel voor de zwakheden van de standaard 996jes. Verder zit er op zo een lim. edition model als jij er dan wel meer km’s op gaat zetten toch best wel wat afschrijving op.

Als ik de bedragen zo zie die je benoemt ... Koop dan een 996 Turbo. Redelijk waardevast. Motorisch veel robuuster. Misschien dat je in het begin wat extra achter de hand moet houden voor wat achterstallig onderhoud. Zet er na loop van tijd een mooie schroefset onder die je naar wens kan instellen naargelang de wegcondities waar je je op dat moment bevind.


21 feb 2018 0:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
ja of een mooie 4S, en ik bedenk me nu als je veelal binnendoor gaat rijden misschien een cabrio overwegen.


21 feb 2018 9:47
Profiel WWW
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Bedankt mensen voor het meedenken tav andere uitvoeringen. Een cabrio heb ik al staan van een ander merk maar die gebruik ik nauwelijks met de kap omlaag dus een cabrio uitvoering staat niet bovenaan het lijstje. De reden dat ik bij de 996 meer trek naar bijv. de millenium uitvoering zit in de combinatie kleur/interieur. Deze specifieke combi ben ik nog niet eerder tegengekomen en kan mij zeer bekoren.

Toen viel mij dus op dat voor gelijkwaardige exemplaren (onderhoudshistorie/schadevrij/km) er zeer uitlopende prijzen worden gevraagd vandaar dus mijn vraag wat nu eigenlijk de gangbare prijs is voor dergelijke 'limited' modellen.


21 feb 2018 10:32
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Vraag en aanbod (redelijk zeldzaam maar op zich minder gewild type) en dan maar hopen dat er iemand bijt.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


21 feb 2018 13:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Is de limited edition zwart met cognac bekleding? Is dit ongeveer wat je zoekt?

Afbeelding

Afbeelding

Mijn 996 C4 cabrio heeft een kleine 100.000 km's gereden (bij de eerste eigenaar heeft de auto in zijn Spaanse villa als vakantie auto gediend). Hij is in principe niet te koop, maar voor een goed bod is alles bespreekbaar :lol:
Bij de auto is een hardtop in dezelfde kleur aanwezig.


21 feb 2018 22:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Een turbo vind ik bijzonderder dan zo een special edition. Als je dan toch perse zo een limited edition wil hebben zou ik persoonlijk eerder naar mooie volle 40th AE edition kijken, die heeft X51 power kit, optie 220, ... in 4S uitvoering met dikke kont als ze zo geleverd zijn (dat weet ik niet meer zeker).

Enige is natuurlijk dat je zo een AE niet gaat vinden in die schitterend mooie violet chromaflair kleur. De AE werd standaard geleverd in GT zilver. Ook niet mis!
Vesuvio is dan de kleur die dan voor mij het dichts bij in de buurt komt van chromaflair zonder te blauwig of paarsig te zijn ... mmmm ... dilemma’s ;)


21 feb 2018 23:00
Profiel
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Wing schreef:
Is de limited edition zwart met cognac bekleding? Is dit ongeveer wat je zoekt?

Bij de auto is een hardtop in dezelfde kleur aanwezig.


Nee ik zoek geen cabriolet, toch bedankt voor het aanbod. De kleur van het millenium model is niet zwart maar chromaflair. Dat is een violetachtige kleur die o.a. door de kijkhoek en lichtval van kleur veranderd. Persoonlijk vind ik dat een superkleur. Zover ik weet is die kleur enkel gebruikt op het milleniummodel vandaar mijn interesse in juist dat model.


22 feb 2018 1:24
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Kheldar schreef:
Een turbo vind ik bijzonderder dan zo een special edition. Als je dan toch perse zo een limited edition wil hebben zou ik persoonlijk eerder naar mooie volle 40th AE edition kijken, die heeft X51 power kit, optie 220, ... in 4S uitvoering met dikke kont als ze zo geleverd zijn (dat weet ik niet meer zeker).

Enige is natuurlijk dat je zo een AE niet gaat vinden in die schitterend mooie violet chromaflair kleur. De AE werd standaard geleverd in GT zilver. Ook niet mis!
Vesuvio is dan de kleur die dan voor mij het dichts bij in de buurt komt van chromaflair zonder te blauwig of paarsig te zijn ... mmmm ... dilemma’s ;)


Dat is inderdaad de kern van het 'probleem'. Ik zoek niet perse een special edition maar bij toeval heeft die juist een kleur (chromaflair) die ik op geen enkel andere 911 heb gevonden en welke ik het mooist vind.

De AE is in die zin ook zeer interessant door combinatie kleur (GT zilver) en verdere aankleding en uitrusting. Omdat de lim editions eenvoudig te vergelijken zijn (ze zijn immers gelijk qua uitrusting) viel het mij op dat er enorme prijsverschillen zijn die ik niet kan verklaren. Maar zoals hierboven al geopperd kan het best zijn dat men gewoon een hoge prijs vraagt om te hengelen een andere logische verklaring zou ik ook niet kunnen bedenken.

De turbo versie is ook fraai maar dan op een andere manier. Lastige keuze, ben nog nooit zolang bezig geweest met de aanschaf van een auto... :cheesy:


22 feb 2018 1:50
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
ok. op internet zag ik en auto die zwart leek met de cognac lederen bekleding die ik heb. Maar het zou best een net iets andere kleur kunnen zijn (voor voor een special edition ook goed mogelijk is). Succes met jouw zoektocht dan. Ik denk dat het dan niet heel makkelijk noch goedkoop zal zijn als je zo specifiek zoekt ;-).


22 feb 2018 8:51
Profiel
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Na enkele dagen besteed te hebben aan het bekijken van enkele lim editions ben ik daar wel uit. De millenium is prachtig qua kleur (chromaflair is echt een mooie kleur) maar verder is het wel echt gedateerd en weinig bijzonder. Als ik dit afzet tegen de vraagprijzen dan zie ik de enorme meerprijs er niet in terug, maar dat is mijn mening.

De 40 AE is wel erg fraai met ook best wel fraaie opties, echter niet veel beschikbaar op de markt en de paar die er zijn vind ik of behoorlijk prijzig t.o.v. een gelijkaardige niet lim. edition of hebben een 'onduidelijke' achtergrond.

Hierboven werd geopperd ook te kijken naar de turbo uitvoering en die is ook best aantrekkelijk zowel qua rijden als qua looks, alhoewel ik niet perse op zoek ben naar mee vermogen. Ik zoek gewoon een leuke betrouwbare daily driver voor erbij. In die zoektocht zag ik ook bij mij op de Veluwe een Targa bij Prins te Nunspeet. Die er op de foto's best ok uitziet (wellicht wat te hoog geprijsd?).
http://www.wimprins.eu/nl/cabriolet/porsche/911-996-3-6-targa-elektr-stoelen-stoelverw-/NjU2Nw==/1874149

Heb hem nog niet daadwerkelijk bekeken maar op de foto's vielen mij een paar dingen op. Wellicht kan iemand hier daar iets over toelichten. Het betreft de achterzijde. Daar staat volgens mij normaal toch 'Targa' en geen '911'. Idem voor de instaplijsten. Daar staat bij deze auto 'carrera' en niet 'targa'. Is dit normaal?


26 feb 2018 20:09
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Plaatje van een auto.


26 feb 2018 20:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Betrouwbaar ... dan turbo ... waardevaster en meer fun!

mooi zo een targa, en de 5 spaaks Carrera II velgen blijven toch bloedmooi er uit zien op zo een 996!


27 feb 2018 1:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
En inmiddels 2K duurder geworden? :scratch:

https://www.prinsesclusivo.nl/aanbod/po ... um-nieuwst
_________________________________________
Another one bites the dust !


27 feb 2018 10:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Kheldar schreef:
Betrouwbaar ... dan turbo ... waardevaster en meer fun!

mooi zo een targa, en de 5 spaaks Carrera II velgen blijven toch bloedmooi er uit zien op zo een 996!


Afbeelding

Vind ik ook, het laatste dat ik aan mijn auto zou veranderen.
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


27 feb 2018 11:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Afbeelding

groot gelijk staan fantastisch op mijn ex :pale:


27 feb 2018 11:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Goedemiddag graniet, pm gestuurd.

gr joost
_________________________________________
Millennium #146


27 feb 2018 15:20
Profiel
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Hallo jojostarman,

ik heb geen pb ontvangen wellicht gaat er iets niet goed?


27 feb 2018 16:21
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
hallo graniet,

opnieuw pb gestuurd.

groet joost
_________________________________________
Millennium #146


27 feb 2018 16:57
Profiel
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Ter afronding van mijn voorstelronde kan ik melden dat ik enkele weken geleden ben overgegaan tot aanschaf van een 40th Anniv edition. Gevonden en gekocht in Frankrijk nog wel vlak bij huis ook nog en bij de Porsche dealer bij mij in de buurt (Antibes) laten keuren. Staat nu in mijn garage thuis en zodra geheel klaar (professioneel gereinigd e.d.) zal ik er wat foto's van trekken. :D

Wel inmiddels gegrepen door het Porsche-virus en nu ook op zoek naar een mooie en goede 911 G-serie.


07 apr 2018 12:30
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
graniet schreef:
Wel inmiddels gegrepen door het Porsche-virus en nu ook op zoek naar een mooie en goede 911 G-serie.

Dat is snel! :mrgreen:

En natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop. Ben benieuwd naar de foto’s.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


07 apr 2018 18:46
Profiel
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
merci, ik heb bij geen enkele auto ooit zoveel gezocht als nu naar een goede Porsche 911. Wat een zooi wordt er aangeboden tegen bizarre prijzen en wat een l.lkoek wordt er verteld door menig handelaar/scharrelaar (de goeden niet te na gesproken). Ik ben een echte sportautofreak en mijn 1e liefde daarin is Ferrari en dacht altijd dat die wereld vol zat met idioten, maar zo erg als bij mijn zoektocht naar een Porsche heb ik nog nooit meegemaakt. Het jammere is dat daarmee veel potentiele kopers van een Porsche erg benauwd worden om te kopen, terwijl juist de zoektocht een deel van de fun zou moeten zijn.


07 apr 2018 19:43
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Mooi dat je ook geslaagd bent, en veel plezier gewenst !
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


14 apr 2018 19:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Voorstellen en gelijk een vraag mbt lim. modellen 996
Congrats, benieuwd naar de volgende zoektocht en aanschaf :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


15 apr 2018 19:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.