Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 16:11



Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Goedenavond,

Na al geruime tijd mee te hebben gelezen op het forum werd het toch tijd om mij eens voor te stellen. Dit natuurlijk icm het “voorstellen” van mijn Porsche.

Ik ben luca bijna 40 jaar met een liefde voor auto’s. In mijn leven veel auto’s gereden maar nog nooit een Porsche. Een Porsche stond op mijn Bucket-list en vorig jaar was het dan zo ver. Na een tip kon ik een Porsche handgeschakelde 911 996.2 3.6 targa uit 2002 (met ong 80.000 km) bekijken van een particulier die op dat moment bij Paul Vlasblom stond. De eigenaar had de Porsche in eerste instantie te koop staan (in consignatie) bij Premium Classics in Vught. Daar was hij niet verkocht en had de toemallige eigenaar besloten om de Porsche weet terug te nemen en de Porsche te laten ophalen door Vlasblom. De dag waarop hij was opgehaald heb ik de Porsche bekeken en uiteindelijk gekocht. Ik was direct verliefd. Ik heb wel gemerkt dat een Porsche kopen en uiteindelijk ook gaan rijden twee verschillende dingen zijn. De volgende werkzaamheden laten uitvoeren. Grote beurt icm IMS/AOS, koelers, olie-afscheidend enz enz. Alles is opengeweest en gecontroleerd. Alles was zeer zeer positief. Ik had de Porsche zonder AKK gekocht. Dit mede door het complete dik dossier wat aanwezig was bij de Porsche. Echt alles en ook alles was aanwezig. Alle rekeningen (dealer onderhouden), boekjes, sleutels, contactgegevens vorige eigenaren, grafieken ( met daarop wanneer welke beurt was uitgevoerd), schema’s en natuurlijk het originele onderhoudsboekje. Alles gaf vooraf een zeer betrouwbare indruk. Daarnaast kende mijn “tipgever” de eigenaar en ook de Porsche.

Vervolgens moest de Porsche getaxeerd worden icm met track&trace. Nadat de Porsche bijna helemaal klaar was naderde de slechte maanden. En als perfectionist icm de zeer goede staat (zowel technisch als optisch) wilde ik alleen maar in de mooie maanden met de Porsche gaan rijden. Dus vervolgens de Porsche weggebracht voor zijn winterslaap. Tijdens het afspeuren van internet omtrent info en filmpjes mbt de 996.2 Targa kwam ik via autoblog terecht bij Stipt Polish Point in Vught. Het filmpje van autoblog over dit bedrijf zorgde ervoor dat mijn Porsche enkele weken heeft gelogeerd bij dit bedrijf. Voor degene die het bedrijf niet kent, ik adviseer jullie om het filmpje van autoblog over Stipt Polisch Point eens te bekijken. Echt ongelofelijk wat dit bedrijf kan. Mijn Porsche was vooraf al in perfecte staat maar na het bezoek bij Stipt durf ik wel te stellen dat mijn Porsche bijna de mooiste 996.2 3.6 Targa is in Nederland. Technisch in perfecte staat en optisch in nieuwstaat. Ik hoop dat het weer snel mooi genoeg is waardoor ik de Porsche uit zijn winterslaap kan halen en eindelijk landurig te gaan genieten. Voor de liefhebbers. Er staan meerdere foto’s van mijn Targa op de site van Stipt en in het blad PUUR Porsche.

Interieur: Lapisblue Metallic
Exterieur: Leather Darkblue

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


https://youtu.be/5XH8iy6VeDQ


Laatst bijgewerkt door Luca996targa op 05 maart 2018 0:39, in totaal 3 keer bewerkt.



04 maart 2018 23:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Mijn Porsche
Welkom Luca, en mooie 996 targa! Ik heb er ook een gehad, maar die reed ik het hele jaar door, 35.000 km per jaar. Staat die bij jou in de garage of heb je ruimte gehuurd?
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


05 maart 2018 0:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn Porsche
Bedankt voor je compliment.

Momenteel staat hij extern naast div andere 911’s en andere bijzondere auto’s.

Geen spijt van de verkoop?


05 maart 2018 0:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Mijn Porsche
Welkom en gefeliciteerd met de aanschaf. Mooie auto, zo'n Targa ;)

Succes met de (geheel)"onthouding" ... Ik heb ook een goed jaar aan het idee moeten wennen, maar ze zijn niet gemaakt om stil te staan. :D

RIJDEN met dat ding!! :drive:


05 maart 2018 0:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Mijn Porsche
Nee, nooit spijt gehad van de verkoop. Ik kocht een bijna nieuwe Phaeton 4.2 Individual ervoor in de plaats. Nee, als ik een auto heb geniet ik ervan. Maar als ie weg is, dan is ie weg en dan is het ook prima.

Stipt ken ik ook wel. Wel kostbare behandeling geweest...
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


05 maart 2018 0:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn Porsche
Stipt is Idd niet goedkoop. Maar wat een resultaat!


05 maart 2018 0:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Welkom Luca.


05 maart 2018 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Welkom Luca, ik heb de foto's gezien in PUUR. Dat zag er fantastisch uit. Gewoon als nieuw. Ik hoop dat je er nog in durft te rijden........ :drive:


05 maart 2018 21:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Luca996targa schreef:
Interieur: Lapisblue Metallic
Exterieur: Leather Darkblue



welkom hier en is het niet één van de mooiste dan is het zeker wel één van de meest aparte.
van binnen blauw metallic uitgevoerd en van buiten met donkerblauw leer uitgevoerd, zo zie je ze niet vaak :mrgreen:


05 maart 2018 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Haha, zie het nu ook.

Heel uniek :-)

@Seal: ik hoop het ook. Maar puur van het bekijken van de 996 word ik al gelukkig. Lekker genieten van de 996 op div manieren. ;-)


05 maart 2018 23:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 - Carrera tiptronic
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Prachtige kleurencombinatie en ook nog een targa :D
Veel :drive: met deze 911


06 maart 2018 9:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Welkom Luca, veel :drive: plezier met jouw mooie 996 Targa 8) en natuurlijk aan en op dit forum voor de echte Porsche liefhebbers :thumleft: :salut:
_________________________________________
Less is more !


06 maart 2018 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Het is in ieder geval een hele mooie kleur om te zien en een targa is ook altijd speciaal. Veel plezier evan :thumleft:


06 maart 2018 12:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik hoop dat ik kan gaan genieten van de Porsche. Als extreme perfectionist hoop ik dat ik mijzelf niet in de wf zit...... Afgelopen vrijdag mijn nieuwe daily in ontvangst genomen. (Citigo) Speciaal aangeschaft om de Porsche te ontlasten op de slechte dagen.

Zegt al genoeg toch.....

Voorheen altijd oa nieuwe Audi’s, BMW’s en Volvo gereden. Skoda is wat anders maar het bevalt goed.

Alles voor een goed (Porsche) doel.


06 maart 2018 18:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Hopen op snel mooi weer

Afbeelding

(Een foto van de targa voor de behandeling bij Stipt. Toen al super mooi)


06 maart 2018 19:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Luca996targa schreef:
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik hoop dat ik kan gaan genieten van de Porsche. Als extreme perfectionist hoop ik dat ik mijzelf niet in de wf zit...... Afgelopen vrijdag mijn nieuwe daily in ontvangst genomen. (Citigo) Speciaal aangeschaft om de Porsche te ontlasten op de slechte dagen.

Zegt al genoeg toch.....

Voorheen altijd oa nieuwe Audi’s, BMW’s en Volvo gereden. Skoda is wat anders maar het bevalt goed.

Alles voor een goed (Porsche) doel.


He, herkenbaar. Voordat ik mijn 996 targa kocht, reed ik nieuwe Audi's en Saabs. Na 2 jaar dagelijks gebruik van de 996 toen een Volkswagen Up! aangeschaft om de Porsche te ontlasten op de slechte dagen c.q. in de winter. Prima keuze, een Citigo. Want de up! rijdt fantastisch, en de Citigo is natuurlijk dezelfde auto.

:drive: :thumleft:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


06 maart 2018 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Wow, prachtige auto! Mooie kleur, mooie uitvoering en dan de staat! Om verliefd op te worden.

Had de foto's van stipt al voorbij zien kom 'n, grappig om hem nu hier te zien.

Hoe gaat het in zijn werk bij stipt? Ze maken de onderzijde netjes dmv droogijsstralen? Of gaat hij echt helemaal uit elkaar en wordt alles nieuw gemaakt?
Resultaten zijn verbluffend!


08 maart 2018 20:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Martinos schreef:
Hoe gaat het in zijn werk bij stipt? Ze maken de onderzijde netjes dmv droogijsstralen? Of gaat hij echt helemaal uit elkaar en wordt alles nieuw gemaakt?


Ben ik ook wel benieuwd naar. Is het gewoon droogijsstralen wat Stipt doet aan de onderzijde? Nu heeft Luca dat niet laten doen (aan de onderzijde) maar ik ben er wel benieuwd naar.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


08 maart 2018 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Ik dacht de onderkant ook.
Kleine kans dat dit een andere blauwe 996 targa is toch?

Hoewel Deze idd minder schoon is dan sommige andere die gewoon mooier lijken dan uit fabriek. Maar wel schoner dan toen hij gebracht werd. Wellicht is dit een "basis" behandeling?

Afbeelding


09 maart 2018 0:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Is Idd mijn Targa. De onderzijde is ook gedaan maar ik heb er bewust voor gekozen om niet alles te laten demonteren. De targa is uit 2002 en heeft 80.000 gelopen. Gevoelsmatig vond ik het geen goed idee om alle onderdelen los te maken. Heel veel onderdelen icm de aanwezige rubbers en de smering zitten al sinds 2002 aan elkaar vast. Om dit alles los te halen gaf mij geen goed gevoel. Ik heb dus gekozen voor een “beperkte” behandeling mbt de onderzijde. Daarom is de onderzijde minder “mooi” dan sommige andere auto’s. Maar het was een bewuste keuze.

De donkere “vlekken” is de originele wax die in 2002 vanaf de fabriek die tijdens de produktie is “geplaatst” Voor de onderzijde werd behandeld werd er bij Stipt al medegedeeld dat deze wax weer zichtbaar zou zijn. Ze wijze waarop de auto’s worden behandeld wordt niet prijsgegeven. Volgens Rick wordt de methode “ijsstralen” niet toegepast.

Andere delen (onderzijde) zijn wel als nieuw:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Exterieur (kleine indruk)
Afbeelding
Afbeelding

De Targa is echt in een super staat.


09 maart 2018 0:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Schnoll petrol ... mooie kleur ... fantastisch resultaat! Lekkere velgen


09 maart 2018 3:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Bedankt voor de complimenten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


09 maart 2018 13:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Verbazing wekkend mooi!


11 maart 2018 10:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Bedankt voor het compliment. Het kost wat maar het resultaat is geweldig.


12 maart 2018 11:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn Porsche 911 996.2 3.6 targa
Ondanks de Targa nog niet de Winterstalling uit is geweest ben ik toch met een schuin oog aan het kijken naar een andere Porsche.

Ik zit heel erg twijfelen om of eerst in het nieuwe seizoen te gaan genieten van de Porsche of hem te koop te zetten. Beide kan natuurlijk ook. :-)

Omdat ik wel van mening ben dat het de mooiste en mogelijk ook de beste 996 is van Nederland (en dat meen ik serieus) is de prijs natuurlijk ook niet misselijk.

Twijfel twijfel twijfel.


05 apr 2018 18:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.