Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:04



Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Cayenne GTS 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Cayenne GTS
Hallo Allemaal,

Hierbij wil ik mij even opnieuw voorstellen.

Een paar jaar gelden al eens voorgesteld en dat ik zoekende was naar een Porsche Cayenne.

Nu zoveel jaar later is het dan zover en hebben we binnen enkele dagen een Cayenne GTS 958.

Een origineel Nederlands geleverde GTS, Porsche onderhouden met stempels, NAP en 2 jaar Approved garantie enz.

De dagen duren nu wel erg lang :mrgreen: maar het vooruitzicht is fantastisch.

De Cayenne mag zo nu en dan ook de hut meesleuren welke nu nog achter een Touareg hangt.

Het moest een GTS worden, want die trekt ons qua looks (Turbo bumper, Skirts, Sound, Zwarte koplampunits, Spoiler, Accenten enz.) het meest, eigenlijk is het optisch een turbo, maar de turbo wilde we perse niet hebben.

Alles wat we qua optie's wilde zit er op, behalve de achteruitrijcamera, maar daar heb ik al ideeën over welke ik in een ander topic plaats.

Mijn toekomstige ervaringen zal ik hier delen en een paar vragen heb ik ook en zal deze posten in andere rubrieken.

Hierbij alvast wat foto's van de nieuwe aanwinst.

Groet,
Berry

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Cayenne GTS op 19 jun 2018 11:02, in totaal 1 keer bewerkt.



19 jun 2018 10:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Cayenne GTS
Lekker Berry, zal het goed doen met de Premium :cheers:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


19 jun 2018 11:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne GTS
Hé Marco, ik verwacht geen problemen met de hut erachter :mrgreen:


19 jun 2018 11:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Cayenne GTS
Nice! GTS is inderdaad leuker (en rijdt net even scherper dan de rest; vond ik ieder geval als je het vergeleek met een Turbo of S). Veel plezier!


19 jun 2018 16:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Cayenne GTS
Mooie kar :thumleft: congrats!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


19 jun 2018 19:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 - Carrera tiptronic
Bericht Re: Cayenne GTS
Prachtig :-)


29 jun 2018 18:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: Cayenne GTS
Mooie Cayenne! GTS altijd goed :thumleft: veel rijplezier.


29 jun 2018 18:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne GTS
Zo, de eerste dagen met de GTS zitten er op.

Wat een fijne en goed sturend auto.

Het rijplezier is enorm en ook het geluid in de "Sport" stand is verslavend.

De hut heeft er ook al achter gehangen en zoals verwacht reed het perfect. (qua vering reden de Comfort en Normal stand niet lekker met de caravan erachter, als Sport vering wel).

De navi, is even wennen, die is duidelijk kleiner dan in de Touareg, en oogt ook iets minder modern (terwijl beide in dezelfde tijd op de markt zijn gekomen) maar geen zorgen daar is heel goed mee te leven hoor. :mrgreen:

Nog wat foto’s ter illustratie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


02 jul 2018 7:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Cayenne GTS
Puur benieuwdheid, ik rijd al standaard 1 op 6, zonder
iets erachter. wat haal je met dit erachter?


02 jul 2018 9:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne GTS
Dat is een goede vraag, en dat heb ik al gemeten :mrgreen:

Om te beginnen rijdt ik op de CC anders gaat het steeds sneller en sneller. :mrgreen:

De hut weegt 2.100 kilo.

Verbruik bij 105-110 op de CC 1 op 6,5 wind opzij over 50 kilometer afstand (heenweg)

Verbruik bij 105-110 op de CC 1 op 6 wind schuin voorzijde over 50 kilometer afstand (terugweg)

Dat is verbruik van vertrek camping, binnen de beboude kom, N-weg, Snelweg, N-Weg, binnen de bebouwde kom (dus van deur tot deur)

Alles bij elkaar posotief verrast, had eerlijk gezegd op 1 op 4 / 1 op 5 gerekend.


02 jul 2018 11:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Cayenne GTS
dat valt mee mee inderdaad. Ik zal eens proberen op de cc te gaan rijden met 110, dan moet ik een nog beter resultaat halen.. :wink:


02 jul 2018 15:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Cayenne GTS
Wedden dat jij de langste van de camping hebt :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


02 jul 2018 15:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne GTS
mark996 schreef:
dat valt mee mee inderdaad. Ik zal eens proberen op de cc te gaan rijden met 110, dan moet ik een nog beter resultaat halen.. :wink:



CC alleen als combi, Solo geen CC en ligt het verbruik op het bekende nivo, maar dan heb je "O" zo'n lol :mrgreen:


02 jul 2018 19:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne GTS
Cazzo Super Veloce schreef:
Wedden dat jij de langste van de camping hebt :thumleft:


Er is altijd baas boven baas (ook op de camping) :mrgreen: maar hij is idd redelijk lang.


02 jul 2018 19:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht Re: Cayenne GTS
Zo'n combi - en je dan druk maken om verbruik...
Dat verwacht je eerder bij een schoonvader met z'n Golf Plus en de Eriba erachter :lol: :cheers:

Gefeliciteerd met de mooie aanwinst!
_________________________________________
Take the long way home....


03 jul 2018 9:38
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Cayenne GTS
niemand maakt zich er hier druk om hoor, lees ik ook nergens. Als je een KJN koopt, neem je dat voor lief. Was overigens bij mijn 911-jes niet anders, daar reed ik geen kilometer zuiniger mee. Gelukkig hebben we hier ook nog een lease bak staan, dus ik kan het nog enigszins compenseren.. :D


03 jul 2018 10:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne GTS
ErikE schreef:
Zo'n combi - en je dan druk maken om verbruik...
Dat verwacht je eerder bij een schoonvader met z'n Golf Plus en de Eriba erachter :lol: :cheers:

Gefeliciteerd met de mooie aanwinst!



Dankjewel !

Ik maak echt niet druk om het verbruik als combi met de hut erachter, wilde alleen uit nieuwsgierigheid weten wat ie doet.


03 jul 2018 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht Re: Cayenne GTS
Prachtige GTS met een heerlijk geluid :thumleft:

Met de Premium erachter is hij ook als combinatie geweldig om te zien :thumleft:
Veel plezier ermee, maar als ik eea zo lees op dat andere forum zit dat wel goed :)


10 jul 2018 10:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne GTS
Dankjewel, het klopt idd, we zijn er erg happy mee !


10 jul 2018 21:08
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne GTS
Hierbij een update.

We zijn een paar maanden verder met de GTS.

Ik weet niet hoe ik moet beginnen, maar laat ik zeggen dat de GTS verslavend is.

Bij ons hangt er ook regelmatig wat achter en dat ziet er niet alleen geweldig uit, het rijdt ook geweldig.

Direct na aankoop een achteruitrijcamera er in gemonteerd, die op de originele plek zit en automatisch via de NAVI inschakelt.

Tot op heden geen echte minpunten beleefd, alleen blijf ik de navi apart vinden, in het bijzondere de Oranje streep die de route aangeeft. Het contrast tov de rest van de kaart is niet heel duidelijk, maar dat is ook het enige wat ik kan opmerken.

Tot op heden hebben we geen seconde spijt dat we alleen voor de GTS zijn gegaan, de looks zijn zo mooi, en wanneer ik bij de auto kom aanlopen heb ik alweer een grijns op mijn gezicht.

Ondanks de getinte zijramen vanaf de B-stijl en achteruit, wilde ik Sonniboys hebben, helaas bestaan die niet van Sonniboy en kwam ik bij Laitovo terecht.
Na 2,5 maand wachten (eerste zending kwam beschadigd bij de Winparts aan) kwamen ze dan binnen. Vol enthousiasme wilde ik ze plaatsen, echter dat was van korte duur. De hor voor de achterruit was 15cm te breed (schijnbaar in de verkeerde verpakking geleverd) en op de zijdeur horren zaten opvallende Laitovo logo's (binnen en buiten) schuin gelijmd en waren niet te verwijderen, toen was ik er helemaal klaar mee en heb alles terug gestuurd. Hopelijk komen er ooit originele Sonniboys voor de 958 op de markt, dan weet je iig wat voor een kwaliteit je hebt.

Ennekdie SPORT stand is verslavend, dat geluid/roffel wat er dan uitkomt is te gek.

Afgelopen juli ook nog een winterset van een medeforummer overgnomen, dus laat de winter rmaar komen.

Heb ik nog wensen . . . . . als ik heel eerlijk ben eigenlijk niet. :mrgreen: toch wel, rijden, rijden en rijden met de GTS.

En nog een paar kiekjes ter afsluiting.

Afbeelding

Afbeelding


23 okt 2018 17:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Cayenne GTS
Blijft een geweldige bak :cheers:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


23 okt 2018 19:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne GTS
Na langere tijd weer eens een update.

Het is 2 jaar geleden dat we de GTS kochten........ 2 jaren die voorbij zijn gevlogen (letterlijk en figuurlijk) knipoog.gif

Elke dag nog 100% tevreden met de Cayenne GTS, een geweldige daily driver en trekker.

We hebben de afgelopen maanden veelvuldig van gedachten gewisseld of we de GTS houden of zouden inruilen voor een ander speeltje.

Tja wat moet je dan kopen als je weet wat je hebt, de keuze wordt dan de huidige Cayenne of een speciale Q7,,,,,,,,,,

We hebben besloten de GTS te houden en weer bij het vriendelijke Porsche Centrum te laten keuren voor de verlengde garantieverzekering.

Dat duurde 2,5 uur en daar kwam de auto cum laude uit, dus kon de Porsche garantieverzekering verlengd worden.

We hebben voor 2 jaar gekozen, een geruststellend gevoel zo'n garantie in verhouding tot de prijzen van onderdelen en arbeidsloon als er wat gebeurt....... we kunnen dus met een gerust gevoel lekker voort met de GTS.

We rijden voorlopig tevreden verder met de Cayenne, en wie weet wat de toekomst brengt......de keus zal dan voor 99,9% een van de 2 genoemde worden, met als grote voorkeur de nieuwe Cayenne.


10 jun 2020 20:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.