Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:22



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
911 Targa 1978 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 911 Targa 1978
Hoi,

Mijn naam is Guy uit Vlaanderen en ik bezit een Targa 911, 3L van 1978. Ik heb het wagentje zelf reeds 15 jaar, het heeft nu 10 jaar stil gestaan en ik ben momenteel bezig met de motor aan het reviseren gezien ik zelf mechanieker was in het verleden.
De boxer een vrij simpele motor maar heeft toch enkele speciale tools nodig en weetjes. Gelukkig kan ik beroep doen op een ervaren Porsche mechanieker die nog steeds in dienst is bij Porsche en voor wat intel zorgt.
Porsche is voor mij gewoon de beste sportwagen aller tijden, punt. :salut: Ik hoop hier op dit forum enkele ervaringen te kunnen uitwisselen onder Porsche vrienden ;-)


06 aug 2018 11:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 911 Targa 1978
welkom met het "wagentje" :shock:

Hoop dat je hem snel weer rijdend hebt!
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


06 aug 2018 12:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 911 Targa 1978
Dank je,
Ja het gaat zeker lukken , ik ben wel voor enkele verassingen komen te staan, met 8 afgebroken cilinderkop bouten. Ik dacht dat een kleine revisie zou voldoende gaweest zijn maar is niet zo, ik ga nu 24 cilinder stangen vernieuwen , segmenten en alle pakkingen , bougies , oliefilter , oliegeleider buisjes, nieuwe koppeling kit, nieuw vliegwiel en nog enkele andere zaken. De Mahle Nikasil cilindertjes zijn nog als nieuw das nog een meevaller dus. Voor degene die het nog niet zouden weten als je een 3L hebt met Nikasil Mahle cilinders mag je nieuwe segmenten plaatsen zonder de pistons te vernieuwen op voorwaarde dat ze allemaal nog heel goed en mooi zijn. Wel de pistons bij bijhorende cilinder houden ;-)


06 aug 2018 13:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: 911 Targa 1978
Welkom, en veel sleutelplezier tijdens je revisie!

Lijkt me hartstikke leuk als je met professionel hulp zelf het eea kunt doen, scheelt je iig ‘bergen’ geld....
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


07 aug 2018 6:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.