Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Nieuw op PF - even voorstellen

28 aug 2018 0:09

Beste forumleden,

Even een korte voorstelling (ik zal de profielschets ook wel eens invullen)
Momenteel 48 jaar en sinds 2 jaar Porsche eigenaar. Een korte schets van het verhaal:
Er was eens...... twee jaar geleden.... toen het verhaal begon.....

"Ik ben 46j en al jaren Harley rijder. "4 wheels move the body, 2 wheels move the soul!"... maar in het geniep ben ik al vele jaren aan het lonken naar de 911 van mijn vader...

Iets meer info, betreft een 911 SCLE 3.2 van 9/87, ooit verkocht door Porsche Zentrum Limburg in Diez (Duitsland)
In 1996 werd een katalysator ingebouwd en een vermogensverhoging door Cargraphics in Duitsland met Tüv keuring.
In maart 1998 werd de wagen blanco (ohne mängel) gekeurd door Tüv op 154000km, en ingevoerd in België met een "PV van goedkeuring als enig voertuig". In hetzelfde jaar nam mijn vader de Porsche in verkeer als hobbywagen ... tot 2008... Door omstandigheden werd de Porsche uit het verkeer gehaald en in een garage geparkeerd met 186000km op de teller. Tot 2009 liet hij de motor regelmatig nog eens draaien, maar ook dat gebeurde niet meer sinds eind 2009. Intussen heeft de wagen afgedekt gestaan... Kandidaten genoeg die vroegen of hij de Porsche niet weg deed... gelukkig niet... hij heeft altijd de intentie gehad hem terug in het verkeer te nemen in 2012 als hij 25j oud werd, maar dat is er niet van gekomen... Gezondheidsproblemen hebben er anders over beslist.

Inmiddels zijn er andere plannen: Eind februari, 2 dagen voor mijn verjaardag.....Altijd een leuke dag als ze je de volgende vraag komen stellen: Zoon, ben jij geïnteresseerd in de witte in de garage? Je krijgt hem! Hij stelt echter twee voorwaarden voor hij hem op mijn naam wil laten inschrijven:
1. Ik moet mijn zoon als hij 35j wordt ook de geneugten van het Porsche rijden laten ervaren (net zoals hij bij mij gedaan heeft)
2. ik moet hem op regelmatige basis nog eens komen oppikken om een ritje te rijden....
Daar kan ik mee leven, wie niet hé? :applaus:
Ik kon me geen mooier verjaardagsgeschenk wensen :happydance: "


Intussen, 2 jaar later, hebben we heel wat watertjes doorzwommen,
van de bevrijding uit 'the barn'
Afbeelding

over een complete revisie die toch bijna 1.5 jaar geduurd heeft...

Afbeelding
voor

Afbeelding
na

volledige ophanging, remmen, benzinetank, .... alles wat er ook maar iet of wat onbetrouwbaar uit leek, is vervangen
Afbeelding

tot vandaag, een rijklare 911 die ons massa's plezier brengt.... intussen staat de teller op 196.000km!
en we doen er bijna elk weekend wel wat kilometers bij....

Afbeelding

Uiteraard ben ik hier terecht gekomen door het zoeken naar info en uit interesse voor Porsche.
Ik ben er van overtuigd dat ik hier ook mooie verhalen en leuke weetjes zal terug vinden.

Groetjes, en tot binnenkort!

Bollocks

Re: Nieuw op PF - even voorstellen

28 aug 2018 0:18

Mooi verhaal!
Welkom.

Re: Nieuw op PF - even voorstellen

28 aug 2018 10:45

Welkom Bollocks, gezellig! :cheers:

Re: Nieuw op PF - even voorstellen

28 aug 2018 15:26

Ziet er goed uit.
Geniet er van en neem je pa geregeld mee!

Re: Nieuw op PF - even voorstellen

28 aug 2018 16:29

Netjes!

En laat je vader er van meegenieten...... :thumleft:

Re: Nieuw op PF - even voorstellen

28 aug 2018 18:38

Super leuk verhaal! Welkom. En blijf genieten van de Porsche, van je vader en van je zoon!

Re: Nieuw op PF - even voorstellen

28 aug 2018 20:25

Welkom en veel plezier hier op het Forum

Re: Nieuw op PF - even voorstellen

29 aug 2018 15:21

Mooi verhaal zeg! Geniet van de auto!

Re: Nieuw op PF - even voorstellen

29 aug 2018 16:05

kijk dat zijn ze, zowel voertuig als ook de personen van het verhaal. heeeeeeeel veel plezier allen en wees zuinig op de 3.2 zodat zoonlief ons ook later tegen zal komen. :thumleft: :thumleft:

Re: Nieuw op PF - even voorstellen

29 aug 2018 17:13

Welkom en mooi verhaal. Die 911 gaat nooit meer weg :thumleft:

Re: Nieuw op PF - even voorstellen

29 aug 2018 19:48

welkom op dit mooie forum :mrgreen:

Re: Nieuw op PF - even voorstellen

30 aug 2018 21:27

Sinds vandaag toegelaten. 911 (964), 1990, Tiptronic, Targa, knalrood en slechts 103.000 km = genieten!

Re: Nieuw op PF - even voorstellen

30 aug 2018 22:17

Welcum ...

Mooi verhaal ,nog betere username :thumleft:

Re: Nieuw op PF - even voorstellen

31 aug 2018 20:50

Mooi verhaal hoop dat jullie er samen nog lang van mogen genieten!

Re: Nieuw op PF - even voorstellen

01 sep 2018 2:05

Bedankt voor de warme welkom!
Dat we nog jaren van ons 11je zullen genieten, staat vast!
:drive: :drive: :drive:

@petquesha, die username klopt wel een beetje in alle betekenissen.... veel zever en gezwans, 'je m'en foutisme' maar soms ook wel eens een echte kl....ak :finger: en daarnaast altijd al fan geweest van The Bollock Brothers.... :thumleft:

Re: Nieuw op PF - even voorstellen

01 sep 2018 19:33

:thumleft: :thumleft: leuk verhaal, welkom hier op het forum voor de echte Porsche liefhebbers :) :salut:
Plaats een reactie