Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 16:26



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Voorstellen en op zoek naar een boxter 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Voorstellen en op zoek naar een boxter
Bij deze wil ik me voorstellen omdat ik hier hopelijk vaker kom om ervaringen te delen.
Ik ben Tom, 48 jaar en na in het verleden diverse porsche`s gereden te hebben ben ik daarna overgestapt op een corvette en vervolgens een mustang. Tussendoor ook nog een italiaans avontuur aangegaan maar dat is iets om snel te vergeten.
Na een scheiding heb ik alles kunnen verkopen en nu is de tijd om weer op zoek te gaan naar een leuke wagen om weekenden weg te gaan en roadtrips te maken met mijn vriendin.
De keuze is gevallen op een boxster omdat het budget beperkt is. Wel zou ik graag een 3.2S willen of wellicht een 2.7. Ben me nog aan het orienteren hierover. Een 2.5 heeft voor mij te weinig vermogen, mijn dagelijkse diesel heeft er meer.
Ook de keuze tussen een tiptronic of handbak moet ik nog maken.
Mocht er iemand een goed advies hebben of de porsche weten te staan die ik zoek dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Tom


26 okt 2018 14:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 GTS
Omgeving Maastricht
Bericht Re: Voorstellen en op zoek naar een boxter
Welkom op het forum. Op 31 januari 2017 heb ik mijn ervaringen van één jaar Boxster rijden op dit forum gedeeld, onder het kopje "Ervaringen eerste jaar Boxster 981". Met een beetje zoeken op deze site moet je ze nog kunnen vinden. Na bijna 2 jaar verder Boxster rijden ben nog steeds zeer tevreden over deze auto. Denk wel af en toe dat de "S" of GTS ook niet verkeerd zou zijn. Beetje extra pk's is altijd prettig. Veel succes met de zoektocht.


26 okt 2018 16:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Voorstellen en op zoek naar een boxter
Welkom Tom,

Succes met je zoektocht naar een BoxSter :wink:

.. en als je toch voor een 3.2S gaat - neem er dan 1tje met de handgeschakelde versnellingsbak :drive:


26 okt 2018 17:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Voorstellen en op zoek naar een boxter
Welkom, zoeken is ook al leuk
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


26 okt 2018 19:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Voorstellen en op zoek naar een boxter
Het zoeken is zeker leuk, beperk me zoektocht niet alleen tot Nederland maar kijk ook over de grenzen.
Straks ga ik kijken bij een 3.2S met een handbak, mocht er tijd over zijn dan hoop ik ook nog met een 2.7 te gaan rijden vandaag.
Er is best veel keuze en verschil in prijzen dus neem wel mijn tijd. Zoek een nette auto met een sluitende historie.


27 okt 2018 11:14
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Voorstellen en op zoek naar een boxter
Even een update van mijn bezichtigingen afgelopen dagen. Heb nog geen proefrit gemaakt want de auto`s die ik gezien heb vielen dusdanig tegen dat een proefrit geen zin had. Slecht spuitwerk en beschadigd interieur bij lage kilometerstanden. Ook zogenaamd een sluitende onderhoudshistorie maar bij nader inzien dus niet.
Was een leerzame ervaring en ik heb geen haast dus blijf rustig zoeken.
Wellicht is het raadzaam om het budget te verhogen zodat ook een 996 hier binnen valt.
Ben er nog niet uit zoals jullie merken ;-)


30 okt 2018 16:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Voorstellen en op zoek naar een boxter
Welkom wéér een naamgenoot :-). Zoektocht is de helft van het plezier! Mijn advies: ga voor handbak en goede historie met facturen en hou geld achter de hand voor evt modificaties (IMS, AOS, koeling). Altijd AKK en veel inlezen op t forum. Laat je niet gek maken, zijn gewoon fantastische auto's :-)
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


30 okt 2018 19:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: Voorstellen en op zoek naar een boxter
Welkom! Goed opletten zeker, zelfs als alles klopt.

ik zou voor de 3.2 gaan, 2.7 of 2.5 geen verschil.. met die 20 pk en wat kilo's meer..

996 ook mooi, maar dan wel een cabriolet?
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


31 okt 2018 9:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Voorstellen en op zoek naar een boxter
Hier ook gekozen voor de km stand/uitvoering ipv een S. Gooien en smijten kan ook prima met een 2.7. Probeer dan vooral te kijken naar de 245pk versie want die is beter dan de 239pk.
Een AKK zie ik als een must. Heb in Duitsland een AKK bij een dealer laten doen en er kwam een factuur van 7000 euro naar voren. Auto daarom laten staan.

Een maand later een auto gekocht zonder heb te hebben gezien of gereden puur op basis van een keuring door Porsche.

in iedergeval veel succes met de zoektocht.


31 okt 2018 10:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Voorstellen en op zoek naar een boxter
Als je voor een boxster gaat kijken, maar twijfelt over evt een 996, zou ik eerst eens met beide gaan rijden. Het is echt een andere auto!

De vraag is vooral, wat wil je en hoe gebruik je de auto?

Eerlijk is eerlijk, de boxster (ik vergelijk even met mijn 986 boxster die ik voor de 996 had) is een betere stuurauto over bochtige wegen, maar de 996 is wel een stap meer auto qua gevoel.
Zit net ietsje beter in elkaar (kleine afwerkingspuntjes), voelt volwassener, maar is minder gooi en smijt dan de boxster. Vanzelfsprekend wel een vrachtschip meer vermogen (300pk bij de 3,4) en koppel. Daarbij vind ik de zit positie in de 996 prettiger dan de boxster (die stoel kon net niet ver genoeg naar achter naar mijn zit)

Maar, toch twijfel ik stiekem nog wel eens weer voor een boxster te kijken.. gewoon omdat die zo enorm lichtvoetig stuurt en een sublieme wegligging heeft.

Maar, als ik dan een rondje doe in de 996, dakje open, ben ik alweer verliefd en twijfel ik niet meer... moeilijke keuze :wink:


31 okt 2018 13:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Voorstellen en op zoek naar een boxter
Een vroege 987 ligt mss in bereik, das toch weer een andere beleving dan een 986 of 996. Doet zeker niet onder voor de 996, integendeel zelfs. Zeker qua zit vind ik de 987 wel weer meer sportauto dan de 996
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


01 nov 2018 18:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voorstellen en op zoek naar een boxter
Tommie99 schreef:
Een 2.5 heeft voor mij te weinig vermogen, mijn dagelijkse diesel heeft er meer.

Mijn dagelijkse youngtimer heeft meer vermogen dan mijn 964’s hadden. Die waren wél leuker...

Staat net een complete 2001 Boxster S te koop op dit forum.

Succes
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 nov 2018 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Voorstellen en op zoek naar een boxter
Als je die Jag nog hebt waren die 964's met minder vermogen wel sneller. :drive:


01 nov 2018 20:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voorstellen en op zoek naar een boxter
Daar ging het toch niet om? Denk dat een 2.5 Boxster ook sneller is dan zijn dagelijkse diesel
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 nov 2018 23:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.