Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 10:42



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Een hardnekkig virus, dat Porschevirus 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Een hardnekkig virus, dat Porschevirus
Toen ik in januari van dit jaar mijn geliefde 997 cabrio verkocht, dacht ik dat ik daarmee het hoofdstuk Porsche af zou sluiten. Niets is minder waar gebleken...

Het is net als met afvallen, 1 kilo eraf, 3 kilo erbij... Letterlijk. Op het moment van spreken staan er namelijk 3 prachtige transaxles voor de deur.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat een daarvan van zoonlief is.

Afbeelding
(Tijdens de Brabantse Kempenrit)

Dit voorjaar veranderde ik van werk en daarvoor had ik een auto nodig. Ik had natuurlijk kunnen zoeken naar een schattige kleine middenklasser, maar als je voor hetzelfde geld een Porsche kan kopen en rijden, tja dan is voor mij de keuze heel makkelijk. Zodoende deed in april de 968 zijn intrede. Het heeft nog wel even geduurd voordat hij een kenteken kreeg, het kentekenbewijs was vermist en dan duurt het langer om een auto vanuit Belgie in te voeren met een proces verbaal van aangifte vermissing. Dat moet namelijk bij diverse instanties geverifieerd worden, maar het is uiteindelijk gelukt. Daarna is de auto grondig aangepakt, deze had namelijk een jaar of 5 stilgestaan. Het onderstel is verjongd met nieuwe schokbrekers, M030 stabilisatorstangen en bijpassende PU bussen (er zat al een lim. sperdifferentieel onder). Ook zijn de imitatie CupI velgen vervangen door originele en periode correcte CupII velgen en onder de motorkap moest ook e.e.a. grondig aangepakt worden. Een rib uit mijn lijf, maar het is uiteindelijk echt een heerlijke auto om mee te rijden geworden en voor mij was hij de investering (en het lange wachten) meer dan waard.

Eind september begon Michiel, mijn zoon, onrustig te worden. In oktober mocht hij voor zijn rijexamen opgaan en als rasechte Porsche liefhebber (het virus is bij hem begonnen...) is je grootste wens natuurlijk om een Porsche als eerste auto te hebben. Zo kwam het dat hij op een dag een advertentie liet zien van een zwarte 924S. Omdat hij gespaard had, hebben wij meteen contact met de verkoper opgenomen om een afspraak voor het bekijken van de auto te maken. De eerste indrukken van die auto waren meteen positief. Na wat onderhandelen was de koop rond. Het zou voor Michiel nog wel 1,5 week wachten worden voordat wij hem op konden halen.

In die 1,5 week dat wij moesten wachten, kwam er een originele 924 Carrera GT (Porsche 937) op mijn pad. De auto stond al sinds 2007 stil en de eigenaar twijfelde tussen restaureren of verkopen. En zo gebeurde het dat wij op een vroege vrijdagochtend de CGT met een autoambulance op gingen halen en dezelfde middag een 924S. Een beetje decadent, ik weet het...

Het invoeren van de 924 CGT verliep een stuk soepeler dan bij de 968. Bij dit beestje was het juist de vraag wat hij aan 11 jaar stilstand zou overhouden. Zo begon voor de invoer al het proces om hem gezond rijdend te krijgen. Leon, een goede vriend, tevens Porsche monteur en wandelende Porsche encyclopedie, heeft wat weekenden opgeofferd om samen met Michiel en mij te sleutelen aan de CGT. Na het ophalen van het kenteken en het verkrijgen van de APK goedkeuring, kon ik eindelijk beginnen met het maken van korte ritten in de buurt om te kijken hoe de motor zich zou houden. Er zijn nog wat aandachtspunten, maar ook bij de Brabantse Kempenrit van afgelopen zondag heeft hij zich uitstekend gedragen. Van het fluiten van de turbo wordt je echt heel vrolijk, een heel mooi geluid. De komende drie maanden staat hij vanwege de overgangsregeling oldtimers verplicht stil, maar dan sleutelen wij rustig verder.

De carrosserie is een ander verhaal. De auto is schadevrij, maar de carrosserie heeft liefde nodig. Michiel heeft met zijn DAP al heel goed werk verricht, zodat de auto er op het eerste gezicht goed uitziet. Van dichtbij wordt echter duidelijk dat de polyurethane delen door de leeftijd iets kromgetrokken zijn, wat ook niet overal even gunstig voor de lak is geweest. Ook is er waarschijnlijk iets tegen de rechterflank gevallen (fiets?). Daar zitten 3 deukjes, waarvan 1 helaas een roestbultje onder de lak vertoont. Het komende jaar wordt besteed aan het gereedmaken van de motor. Gezien het beschikbare budget en omdat de carrosserie in een keer goed aangepakt moet worden, zal daar pas in 2020 aan begonnen worden.

Het is een project, maar niet onoverkomelijk. En aangezien het een van de slechts 406 gebouwde CGT's is, verdient hij deze aandacht zonder meer. Dus ondanks dit hardnekkige virus voel ik mij een gezegend mens :mrgreen:

Afbeelding
(Tijdens de Brabantse Kempenrit, fotocredit Mbembe)

Ow, en voor de mensen die zich afvragen hoe het met het rijexamen van Michiel is afgelopen: zowel hij als zijn tweelingbroer hebben hun rijbewijs in 1x behaald. Ik had ook niet anders verwacht :wink:
_________________________________________
Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...


Laatst bijgewerkt door Lionhunter op 20 nov 2018 23:36, in totaal 1 keer bewerkt.



20 nov 2018 23:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Een hardnekkig virus, dat Porschevirus
Mooie karretjes allemaal. En goed om te lezen dat je nog niet genezen bent! Ik zie je binnenkort vast weer eens op een evenement of bij een toertocht. :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


20 nov 2018 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Een hardnekkig virus, dat Porschevirus
Hey Sylvia,

Wat leuk om te lezen je verhaal en het vervolg van jullie porsche beleving! :thumleft:
Ik vind een 924 CGT echt een dikke bak en een hele bijzondere porsche :res:
Voor je zoon ook heel erg stoer om als eerste auto gewoon een porsche te kopen :res: :res:

Veel plezier ervan jullie, lekker genieten van de porsches :drive:

Groeten E


21 nov 2018 8:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Een hardnekkig virus, dat Porschevirus
Een CGT!!! Cool hoor!!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


21 nov 2018 9:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Een hardnekkig virus, dat Porschevirus
Welkom terug!

Niet slecht, van 1 naar 3 porsches... :mrgreen:


21 nov 2018 9:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Een hardnekkig virus, dat Porschevirus
Mooie line-up Sylvia! :thumleft:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


21 nov 2018 9:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 986
Westerlo,Belgie
Bericht Re: Een hardnekkig virus, dat Porschevirus
Echt een zeer mooi verhaal!

Ooit hoop ik ook dat men zoon die Porsche microbe overkrijgt(is momenteel 7 maand oud :lol: )

Ik weet niet wat sommige mensen er tegen hebben maar ik vind die 924 en 968 enz... mooie wagens! :thumleft:

Vooral de 924 CGT vind ik echt super ogen! Benieuwd hoe die gaat verbeteren! :thumleft:
_________________________________________
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself.


21 nov 2018 9:55
Profiel Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Een hardnekkig virus, dat Porschevirus
Gaaf hoor! Transaxles rulez!!
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 nov 2018 10:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Een hardnekkig virus, dat Porschevirus
Hoi Sylvia, leuk dat je weer aan de Porsche(s) bent! In ieder geval weer een rode :)
968 is ook niet verkeerd, wil ik ook nog een keer in rijden. Zo’n Big Block 4-cilinder blijf ik fascinerend vinden.
Veel sleutel- en rijplezier!
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


21 nov 2018 13:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Een hardnekkig virus, dat Porschevirus
Is wel een heel stoere bak als je net je rijbewijs hebt.
Gaaf die wielkasten!

Geniet van alle Porsche-geweld thuis :res:
_________________________________________
wie iets doet waarnaar hij niet verlangt, bestrijdt dat verlangen met zijn wil


21 nov 2018 15:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Een hardnekkig virus, dat Porschevirus
Helemaal Top, goed bezig!! :thumleft: :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


25 nov 2018 13:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: Een hardnekkig virus, dat Porschevirus
Dank jullie wel voor de leuke reacties :thumleft:

Komende week gaan wij twee van de drie gereed maken voor de winterstalling en daarna gaat eerst de zoektocht naar originele (motor)onderdelen voor de CGT verder. Veel onderdelen zijn "gewone" 924 onderdelen, maar een origineel rubber voor de intercooler is bijvoorbeeld al een heel ander verhaal. Inmiddels op FB al wel toegevoegd aan een groep met wereldwijde CGT eigenaren, dus hopelijk kan ik daar voor specifieke CGT informatie terecht. En het boek "The Porsche 924 Carrera, evolution to Excellence" van Roy Smith is ook binnen, dus genoeg te doen deze wintermaanden.


26 nov 2018 0:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.