Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:59



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Opnieuw voorstellen en raad gevraagd 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
Hallo allen. Ik ben Robert en woon in Drenthe samen met mijn vrouw en onze 2 kinderen. Ik heb eerder een account gehad maar kon ‘hem’ niet meer vinden. We zijn autogek en hebben meerdere auto’s en dan met name (oudere) Volvo’s en Saabs. Afgelopen september begon het weer te jeuken om een Porsche te kopen. Ik heb hier naar gehandeld door een V70R laatste model te verkopen, en een 855 T-5R en een C70 cabriolet. Ik wil graag een Porsche cabriolet kopen en dacht aan een Boxster 981 3.4 GTS. Ik vind dit een prachtige auto met een hoge fun- factor. Nu het zoeken is begonnen twijfel ik weer.... Een 997 of 991 cabriolet is ook mooi en je hebt dan een 911. In de winter gaat hij de garage in, hij is louter voor de zomer en uitstapjes, en iets voor mezelf, pure hobby en om te koesteren. Smaken verschillen, maar als het een cabriolet moet zijn, maak ik dan met een 981 GTS de ‘beste’ keuze of gaat er niets boven een 911, ook als cabriolet? Een eenduidig advies hierin bestaat niet, maar ik ben benieuwd hoe jullie kenners en liefhebbers hierin staan. Groet, Robert


04 dec 2018 0:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
Ik denk dat je moet gaan bepalen wordt het een fun auto en wat verwacht ik. Kies je voor modern dan is het voor mij gelijk aan rijden aan een auto die je dagelijks rijd bijvoorbeeld een snelle golf. Voor dat dat iedere nieuwe porsche bezitter gelijk gaat zeuren en roepen dat deed nieuwere porsche's nog steeds porsche's zijn, dat begrijp ik maar voor mij te modern en minder emotie. En zoals en wijs man ooit eens zei iedere sjaak zijn smaak. Wil je gewoon nog ouderwets auto rijden met fun dan zeg ik ga op zoek naar een mooie 911 cabrio 993 of 964.


04 dec 2018 3:48
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
't is een kwestie van smaak maar voor mij persoonlijk is een boxster mooier dan een 911 cabrio. zo'n dakloze elf heeft een bochel.
met een 981 GTS kan je nooit een verkeerde keuze maken. 't is het topmodel van de laatste flat-6 voor de ingang van het turbo tijdperk.


04 dec 2018 6:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
Bedankt voor jullie reacties. Een oudere 911 als een 993 lijkt me ook mooi. Ik heb nog nooit in een oude 911 gereden. De 981 GTS heb ik gereden en een 997 Carrera S. Tot nu toe heeft de GTS een onuitwisbare indruk achtergelaten. Ze zijn echter heel prijzig en voor dit geld heb je ook een hele mooie 911..


04 dec 2018 9:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
Hoi! Ook bij mij oude Volvo's, waarvan ik zelfs elke dag rijdt met de 940 (vrouw in een XC60 AWD).. Ik heb er een 996 Cabrio bijgekocht en gebruik hem net als jij wil gaan doen: alleen met mooi weer en altijd open. Twee kinderen hier: 11 en 13 jaar en ze kunnen op niet te lange ritten achterin mee. Dochterlief zit met haar haren los en vindt het geweldig dat ze er bijna uitwaait! Lol dus! Een geweldige auto!
Ik zou altijd voor een 996 (goedkoper) of een 997 gaan.
Oh, de auto voor aankoop wel goed laten keuren!
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


04 dec 2018 9:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
Hmmm. een bochel? Valt nogal mee op de MK1 hè? Misschien de dikkere Mk2?

Afbeelding
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


04 dec 2018 14:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
Ik zou 100% voor de 981 Boxster gaan en dan S of GTS. Dit type heeft voor mij alles. The looks en de sound (met pse uiteraard). Je kunt er rustig en zuinig mee toeren maar ook mee knallen op het circuit of andere mooie bochtige wegen. Heb er net zelf een gekocht en heb ook nog een 996 3.6 targa en een 987 Cayman S om mee te vergelijken maar de 981 is DE Porsche voor mij.


12 dec 2018 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMWX5 BMWe36M3 986 BoxsterS
Nieuwerkerk ad IJssel
Bericht Re: Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
Deze al gezien??



13 dec 2018 9:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
De keuze Boxster of 911 is geheel afhankelijk van smaak en je wensen.

Met beide gaan rijden is de enige optie om te kijken wat jou het beste past.
Als je twijfelt tussen 997 en 991, ook die beide gaan rijden. Zijn zover ik hoor (zelf nooit met de 991 gereden) toch wel heel verschillende auto's.

Staar je vooral niet blind op het getal 911. Jij bent de gene die er plezier mee moet hebben dus het gaat erom, waarin jij het beste gevoel hebt met rijden!


13 dec 2018 9:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
Ik heb beide, een 997.1 Carrera met handbak en een 2012 991 Carrera S PDK met sportstuur/sportchrono

Allebei fantastische autos. De 991 is 2x zo duur als de 997. Maar als je de mogelijkheid hebt, koop een 991 met lage km stand, zet hem lekker binnen en gebruik hem voor mooie ritten. Deze auto zal je nooit vervelen, het ding is zo fantastisch en echt lichtjaren verder in ontwikkeling tov een 997. Zijn niet met elkaar te vergelijken. En het is een 911...en toch meer een 'iconische' auto dan een Boxster.

My few cents...


15 dec 2018 11:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
Gizmo schreef:
Voor dat dat iedere nieuwe porsche bezitter gelijk gaat zeuren en roepen dat deed nieuwere porsche's nog steeds porsche's zijn, dat begrijp ik maar voor mij te modern en minder emotie. Wil je gewoon nog ouderwets auto rijden met fun dan zeg ik ga op zoek naar een mooie 911 cabrio 993 of 964.

Helemaal eens

Je zegt 'voor hetzelfde geld heb je we, een 911', dat refereert naar het iconische maar een 911 (997/991) zijn meer GT's geworden dan sportauto's. Groter en logger. Dat iconische is zeker waar maar dat geldt voor mij alleen voor de oudjes 993 en verder terug. Het gaat er dus om wat wil je? Nieuw is leuk, tegen je buurman kunnen roepen dat het een 911 is of meer emotie en gevoel tijdens het rijden, meer 'werken' dan gaan voor het oudere werk. Wil je perse nieuw dan zou ik dat 911-gevoel van me afschudden en gaan voor de Boxster. Rij met beiden en je weet jouw antwoord
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


15 dec 2018 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2C / ex 997 4S / ex 981 GTS / ex 993 4S / ex. 991 C2S / ex Boxster S
Bericht Re: Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
Blijft toch heel persoonlijk. Een 981 S en zeker GTS is een fantastische auto met ditto handling, het is geen 911 dat klopt. Ik had het gevoel dat ik iets miste (achteraf onjuist) daarom heb ik destijds mijn 981S ingeruild op een 991 C2S, hele andere auto. Sneller,, ruimer maar inderdaad iets meer GT.
Eerlijk is eerlijk, beide zijn fantastisch maar je zou echt met allebei een uitgebreide proefrit moeten maken...dat heb Ik gedaan en nu rijd ik in een 993 :mrgreen: , minder modern, maar top beleving :drive:


16 dec 2018 14:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
Mooi verhaal :D :thumleft:


16 dec 2018 17:34
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
Ik heb uiteindelijk exact dezelfde afweging gemaakt. Na twee uur proefrijden vonden we de motor van de boxster te prominent aanwezig. In de 99 kun je met de sportuitlaat het geluid aardig terugbrengen als je een keer rustig wilt cruisen of naar de supermarkt moet, de boxster is altijd direct achter je aanwezig. Plus, de 991 is meer praktisch met meer ruimte en toch wat zitplek voor passagiers achterin. Tot slot zou ik elke keer als ik een 911 tegen kom mezelf de vraag stellen of ik geen spijt zou hebben, andersom is dat niet gebeurd. Uiteindelijk een 991.1 4 gts cabrio gekocht, fantastisch!


16 dec 2018 19:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
Motor van de Boxster te prominent aanwezig? Het geluid is toch een (belangrijk) deel van de beleving? :scratch:
Had je beter een Tesla kunnen kopen ipv een 991 :popcorn:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


17 dec 2018 19:32
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
Die had ik al, dus had niet zoveel zin. Soms wil ik ook rustig kunnen cruisen, als ik bijv naar zuid Frankrijk rijd, of naar kantoor...


18 dec 2018 6:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Opnieuw voorstellen en raad gevraagd
dat kan, had alleen nog nooit gehoord dat iemand het geluid in een (standaard-) Porsche te nadrukkelijk aanwezig vind, ook niet in een Boxster.
Maar goed, iemand moet de eerste zijn :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


18 dec 2018 11:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.