Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:45



Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Even voorstellen: Nick Doesburg 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 C2 Cabrio, E46 M3, E30 325i, E28 M60 Turbo
Utrecht
Bericht Even voorstellen: Nick Doesburg
Hallo Porsche liefhebbers,

Zal mij hier ook even voorstellen, ben actief op diverse fora maar nu ik eindelijk een Porsche heb gekocht wordt het tijd me hier ook eens aan te melden!

Ik ben Nick, op het moment 28 jaar oud en afkomstig uit Utrecht. Ben praktisch opgegroeid in het garagebedrijf en na een studie HTS Autotechniek werkzaam als project engineer bij een bedrijf die de roots heeft liggen in de historische autosport maar zich tegenwoordig vooral richt op ontwikkeling en productie van turbo's (tier1 supplier voor de wat specialere low volume OEM projecten) Daarnaast ongeveer een halfjaar geleden een bedrijfje op gezet met 2 maten waarin we ons richten op onderhoud/restauratie e.d. van de wat exclusievere auto's (waar toch mijn passie ligt).

Heb inmiddels een aardige vloot BMW's gehad (en nog een paar in bezit) maar daar zal ik jullie hier op het Porsche forum niet mee bemoeien :mrgreen:

Nadat ik vorige week mijn BMW E93 M3 cabrio had verkocht heb ik het licht gezien en een Porsche gekocht in de vorm van een '98 996 C2 Cabrio. Moet hem nog ophalen, maar alvast 2 kleine plaatjes;

Afbeelding

Afbeelding

Ga deze auto dagelijks gebruiken, verwacht ongeveer een kleine 30kkm komend jaar net als met mijn E93 afgelopen jaar. Ben van plan om hier een mooi topic bij te gaan houden, want net als mijn voorgaande auto's zal deze ook technisch aardig door de mangel gaan. Hoewel de IMS recentelijk is gecontroleerd ga ik deze ook upgraden voor de peace of mind en omdat ik het gewoon leuk vindt om ook eens te doen :mrgreen: En kijken wat we verder tegen komen, er is recentelijk behoorlijk veel aan gedaan maar bij een 20 jaar oude auto komt er altijd wel e.a. omhoog. Kan niet wachten in ieder geval! Wanneer wordt het weer lekker weer? :jump:


17 dec 2018 21:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
mooi hoor! Ben benieuwd naar je ervaring met de wagen over 1 jaar (kan niet mis gaan :D )


17 dec 2018 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7
Utrecht
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Utrecht :cheers:

Zwaaien als je een donkerblauwe Boxster 986 tegenkomt :drive:
_________________________________________
https://pa1jrn.jouwweb.nl/porsche

Insta:
jeroen.flatsix
jeroen.sv650x


17 dec 2018 21:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S '09 ex: 993 C2 '96 ex: 968 cabrio '92
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Welkom Nick, mooie leeftijd voor je 1e 911 :thumleft:
_________________________________________
997.2 Carrera S '09 | ex: 993 C2 '96 | ex: 968 cabrio '92


17 dec 2018 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Welkom Nick. Mooie cabrio! En leuk dat je de moeite neemt om je voor te stellen en ook nog plaatjes toe te voegen.

Ik ben benieuwd naar de restauraties dat jullie hebben gedaan.


17 dec 2018 23:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Welkom Nick! Die restauratie van de Z3 M zag er fantastisch uit :)
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


18 dec 2018 6:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
welkom, keep us posted zou ik zeggen!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


18 dec 2018 11:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 - Carrera tiptronic
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Mooi hoor, veel plezier :-)


18 dec 2018 21:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Van harte met je P en veel plezier hier gewenst op het forum


18 dec 2018 21:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 C2 Cabrio, E46 M3, E30 325i, E28 M60 Turbo
Utrecht
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Thanks voor het warme welkom! Vandaag opgehaald, ben er super wijs mee :)
Zal snel een topic aanmaken, nog ff snel paar fototjes gemaakt;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meteen maar even aan de slag met raammechanisme bekijken, sloot niet helemaal lekker. Zoals ik al dacht hing de kabel slap dus meteen maar nieuw mechanisme besteld.

Afbeelding

Afbeelding

Zal snel een topic aanmaken, auto is ook ontzettend hard toe aan een poetsbeurt dus ben benieuwd hoe hij daar uit komt!


19 dec 2018 0:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Toppie ... mooie kleur!
Veel plezier en benieuwd naar de sleutelprojecten.
Hier op het forum meer en meer 996-jes. Ook met actieve sleutelaars. En er is hier bij de forummers veel kennis en informatie aanwezig. Welkom!


19 dec 2018 0:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Hoi Nick, welkom! Mooie auto zo op de foto. Leuke zoektocht gehad? Mooie auto's op die ene foto. Aankoopkeuring of gewoon een goede proefrit en op de gok? Veel 996 liefhebbers hier (en een enkeling die meer heeft met dat ouwe luchtgekoelde spul, maar dat zijn er maar weinig :-). ) volgend jaar maar een 996Only meeting?

Leuk klusje is de voorbumper er af en al het vuil tussen condensor en radiator wegblazen.
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


19 dec 2018 0:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMWX5 BMWe36M3 986 BoxsterS
Nieuwerkerk ad IJssel
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Welkom ook hier Nick, zag de 996 natuurlijk al voorbij komen op DF!

Met jouw kennis is deze zeker in goede handen, enjoy!


19 dec 2018 8:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
nickdoesburg schreef:
Hallo Porsche liefhebbers,

......

Heb inmiddels een aardige vloot BMW's gehad (en nog een paar in bezit) maar daar zal ik jullie hier op het Porsche forum niet mee bemoeien :mrgreen:

Nadat ik vorige week mijn BMW E93 M3 cabrio had verkocht heb ik het licht gezien en een Porsche gekocht in de vorm van een '98 996 C2 Cabrio. Moet hem nog ophalen, maar alvast 2 kleine plaatjes;

...



Voor BMW's hebben een apart hoekje en daar is het ook goed toeven ;-) https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=44348&start=2350
Ik ben ook zeker benieuwd naar vergelijk tussen de E93 en de 996.

Hier nl. een E46 M3 cabrio met 30k km per jaar en het begint te kriebelen: E93, Boxster, 996.....


In ieder geval gefeliciteerd en welkom
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


19 dec 2018 9:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Welkom Nick, veel :drive: plezier met je 996 cabrio 8) en natuurlijk aan en op dit forum voor de echter Porsche liefhebbers :thumleft: :salut:
_________________________________________
Less is more !


19 dec 2018 11:14
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Heel mooi, daar kun je trots op zijn


19 dec 2018 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Hoi Nick,
Leuk, weer een actieve 996 eigenaar erbij. De betere zijn steeds zeldzamer, dat maakt het ook steeds leuker om ze goed te onderhouden. Dan weet je waar je het voor doet. Als rijmachine vind ik het heerlijke wagens. Alleen niet om lange reizen mee te maken.
Toeren en af en toe eens lekker buffelen. Ook technisch kun je er eigenlijk best nog veel zelf aan doen. Dat wordt bij de latere modellen steeds lastiger.
Maar niet voor iemand met HTS AT
Veel succes! en erg leuk dat je al zo veel plaatjes post.


20 dec 2018 0:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Castricum
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Welkom!

Leuk, een cabrio-fan en een 996 fan... De 996 is volgens mij de eerste 911 met een beetje comfortabel cabriodak.

We willen trouwens ook wel wat foto's zien van de BMW verzameling, ik ben groot fan van de 8 cilinder M3's! (ondanks dat ze net als de 996 het minst populair zijn van de range...)


20 dec 2018 18:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 - Carrera tiptronic
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Mooie kleur ! Heel veel plezier met deze 911


21 dec 2018 18:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 C2 Cabrio, E46 M3, E30 325i, E28 M60 Turbo
Utrecht
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Dank voor het warme welkom, leuk! :)

Kheldar schreef:
Toppie ... mooie kleur!
Veel plezier en benieuwd naar de sleutelprojecten.
Hier op het forum meer en meer 996-jes. Ook met actieve sleutelaars. En er is hier bij de forummers veel kennis en informatie aanwezig. Welkom!

Sleutelwerk is het leukste om te lezen vindt ik. Hopelijk kan ik wat ook bijdragen daarin!

996Tom schreef:
Hoi Nick, welkom! Mooie auto zo op de foto. Leuke zoektocht gehad? Mooie auto's op die ene foto. Aankoopkeuring of gewoon een goede proefrit en op de gok? Veel 996 liefhebbers hier (en een enkeling die meer heeft met dat ouwe luchtgekoelde spul, maar dat zijn er maar weinig :-). ) volgend jaar maar een 996Only meeting?

Leuk klusje is de voorbumper er af en al het vuil tussen condensor en radiator wegblazen.

Dank! Zoektocht viel eigenlijk wel mee, had hem al tijdje zien staan en stond verder niet zoveel tekoop naar mijn gading, dus toen de E93 verkocht was meteen deze gaan bekijken. Geen AKK gedaan, ben niet zo heel bang aangelegd. Scheelt dat ik alles zelf kan ;) Uiteraard auto wel zeer uitgebreid bekeken en gereden. Inmiddels alweer een aardige joblist samengesteld maar met dat in gedachte heb ik de auto ook gekocht.

DeniS2 schreef:
Voor BMW's hebben een apart hoekje en daar is het ook goed toeven ;-) https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=44348&start=2350
Ik ben ook zeker benieuwd naar vergelijk tussen de E93 en de 996.

Hier nl. een E46 M3 cabrio met 30k km per jaar en het begint te kriebelen: E93, Boxster, 996.....

In ieder geval gefeliciteerd en welkom

Dank! Zal ook eens in het BMW hoekje gaan kijken ;) E93 kan je eigenlijk niet vergelijken met een 996, totaal andere generatie. Beter te vergelijken met de E46 vindt ik. Sowieso beetje apels met peren vergelijken, maar dat is ook wel leuk ;) Zal binnenkort wel even een vergelijk schrijven tussen die auto's. E46 is ook nog steeds een geweldige auto (ik heb ook een E46 M3 Coupe), het is net wat je zoekt. E93 valt wel echt tegen qua kosten als je het vergelijkt met een E46 / 996. Wel een waanzinnig goede daily, mega comfortabel maar ook nog zeer degelijk sturen. Geluid is ook giga, 8400RPM V8 verveelt niet snel..

vaudi schreef:
Hoi Nick,
Leuk, weer een actieve 996 eigenaar erbij. De betere zijn steeds zeldzamer, dat maakt het ook steeds leuker om ze goed te onderhouden. Dan weet je waar je het voor doet. Als rijmachine vind ik het heerlijke wagens. Alleen niet om lange reizen mee te maken.
Toeren en af en toe eens lekker buffelen. Ook technisch kun je er eigenlijk best nog veel zelf aan doen. Dat wordt bij de latere modellen steeds lastiger.
Maar niet voor iemand met HTS AT
Veel succes! en erg leuk dat je al zo veel plaatjes post.

Dank! Het sleutelen eraan is voor mij deel van de hobby. Als een auto er technisch niet tiptop bij staat heb ik er geen lol aan. Moet zeggen dat het comfort me heel erg meevalt, rijd op de snelweg nog behoorlijk comfortabel vindt ik. Veel beter dan ik had verwacht na de E93 (waar je in duitsland letterlijk de cruiscontrol op 200km/h als relaxte cruissnelheid en dan nog kan fluisteren tegen je passagier) Maargoed, dat is met de kap dicht. Op lange stukken met het dak open doe ik altijd oordoppen in, dat scheelt enorm in de vermoeidheid. Denk dat ik het in de 996 met dak open goed kan uithouden. Dat hoop ik in ieder geval, verwacht dit jaar wel weer 10kkm+ door de alpen, eifel e.d. te gaan scheuren ;)

ricardo964 schreef:
Welkom!

Leuk, een cabrio-fan en een 996 fan... De 996 is volgens mij de eerste 911 met een beetje comfortabel cabriodak.

We willen trouwens ook wel wat foto's zien van de BMW verzameling, ik ben groot fan van de 8 cilinder M3's! (ondanks dat ze net als de 996 het minst populair zijn van de range...)

Dank! Beetje comfortabel dak is inderdaad wel lekker. Ben nu ook wel erg blij met de hardtop overigens!

Bij deze nog wat foto'tje van de BMW's, zal het "een beetje" beperken hier op het Porsche forum ;)

De Ex E93;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

E46 M3, nog wel in bezit. Twijfel nog om te houden of niet. Blijft een mega gave machine;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik nog een E30 Tracktool met kenteken, iets modernere motor in gezet;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder wel leuk om te laten zien is mijn oude E28 M535i turbo project. uiteindelijk 500+pk en ~750nm. Heb nog ergens een filmpje waar ik met gemak een 991 GT3RS kan volgen op de snelweg. Die snapte er niet veel van haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Soms mis ik hem nog wel eens, maar we zijn alweer wat nieuws aan het bouwen in de vorm van een E28 met een M60B40 4 liter V8 erin, doelvermogen 6-700pk Helaas weinig tijd voor vanwege opstart van eigen bedrijf, maar gaan we wel weer af maken! (topic op DF) Kan niet wachten :)


21 dec 2018 23:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even voorstellen: Nick Doesburg
Zo dat ziet er serieus knap uit zeg!
Mooie Porsche ook, veel plezier ermee :thumleft:


22 dec 2018 22:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.