Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 2:50



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Even Voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even Voorstellen
Hallo allemaal, bij deze stel ik me even voor. Mijn naam is Youri 32 jaar en ik woon in "s-Gravenzande. Sinds 2 maanden ben ik eigenaar van deze Porsche 996:
Afbeelding

Hierboven een foto nadat hij klaar was bij de poetser en na het aanbrengen van een glascoating.
Inmiddels al bij auto-resto langs geweest voor de koel en AOS-modificatie. ( Mede door de positieve ervaringen van veel van jullie :mrgreen: )
Het IMS lager is 25000 km geleden al vervangen door de Porsche dealer zelf.

Verder ben ik nog aan het twijfelen of ik een olietemperatuur meter wil laten inbouwen. Ook wil ik de einddempers laten aanpassen zodat de auto klinkt zoals hij er uit ziet.
De meeste nemen een tussenpijp van 40 mm dacht ik. Wat vinden jullie?

Eigenlijk ben ik nog op zoek naar een mooie set velgen voor de zomerbanden en een dakdrager voor eventuele vakantieritten 8)
Mocht iemand nog wat hebben liggen dan hou ik mij aanbevolen.

Groeten Youri


05 maart 2019 23:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Even Voorstellen
Welkom! Mooie auto :-). De olietemperatuur kun je via een knoppencombinatie van de climate control display oproepen (zoekfunctie alhier). Mbt geluid bedoel je waarschijnlijk een Gundo hack. 1" tot 1,5" is het meest gebruikt. Zou zeker niet groter gaan, vooral niet als 'daily'. Allesdragers zijn hier aangeboden op forum (zoekfunctie) dacht bij classicgarage. Forumlid Remmel biedt een set 18" wielen aan, zien er prima uit, maar check ff dd ET waarde. Hij had ze onder een 928.
Veel rijplezier!
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


05 maart 2019 23:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Even Voorstellen
welkom op het forum, mooie kleurcombi die je hebt. Daarnaast erg leuk om te zien dat iemand op zoek is naar dakdragers.
Heb ze zelf in het verleden ook gehad, misschien dat je iets hebt aan dit draadje qua info. :thumleft:
viewtopic.php?f=12&t=49597


05 maart 2019 23:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even Voorstellen
996Tom schreef:
Welkom! Mooie auto :-). De olietemperatuur kun je via een knoppencombinatie van de climate control display oproepen (zoekfunctie alhier). Mbt geluid bedoel je waarschijnlijk een Gundo hack. 1" tot 1,5" is het meest gebruikt. Zou zeker niet groter gaan, vooral niet als 'daily'. Allesdragers zijn hier aangeboden op forum (zoekfunctie) dacht bij classicgarage. Forumlid Remmel biedt een set 18" wielen aan, zien er prima uit, maar check ff dd ET waarde. Hij had ze onder een 928.
Veel rijplezier


Helaas zijn de dragers niet meer te koop bij classicgarage maar ze staan hier nog steeds te koop zie ik. Ik zoek eigenlijk de "turbolook" velgen als ik het goed heb maar zal eens rond gaan kijken, bedankt voor de tip!
De optie voor de knoppencombinatie had ik inderdaad gezien. Maar ik weet dat sommige ook de voltmeter voor een oliemeter vervangen voor een betere indruk.


06 maart 2019 1:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even Voorstellen
Master Ken schreef:
welkom op het forum, mooie kleurcombi die je hebt. Daarnaast erg leuk om te zien dat iemand op zoek is naar dakdragers.
Heb ze zelf in het verleden ook gehad, misschien dat je iets hebt aan dit draadje qua info. :thumleft:
viewtopic.php?f=12&t=49597


Bedankt, ja ze zijn erg lastig te krijgen maar ik zal het forum in de gaten blijven houden. Ik had je draadje al gezien maar zoek eigenlijk een goed 2ehands setje.


06 maart 2019 1:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Even Voorstellen
Olietemperatuur voor de mk1 via de hack idd.

Verder ben ik van mening dat je die niet echt nodig hebt. Zeker niet om te weten of de olie op temperatuur is na koude start. De olie (auto met de koelmods) is onafhankelijk van de buitentemperatuur binnen 30min normaal rijden tegen de 80grC. Tegen die tijd is het blok ook op temperatuur.

De koewatertemperatuur op de meter wil in het begin (en op een koude winterdag) nog wel eens dippen met toerentalstijgingen omdat je in de temperatuursrange zit waar de thermostaat zijn werk doet en a ratio opent en sluit en zo reageert op variƫrende aanvoer van kouder koelwater.

Heb bijna 20.000km de olietemperatuur gevolgd via obd onder allerlei omstandigheden en er zit gewoon heel weinig variatie in de opwarming. Ik kan nu ook gewoon ahv mijn stationaire oliedruk ongeveer inschatten wat de temperatuur is.

Over te hoge temperatuur ook weinig om je zorgen over te maken. Ik heb de mijne niet boven de 115gr zien uitkomen (rondjes Zandvoort, 20gr buitentemp).

Maar goed het is soms fijn om te weten. Ik let er nu niet meer op


06 maart 2019 2:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.