Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 22:40



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Ooit eens geregistreerd, nu eens wat actie 997 Turbo 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Ooit eens geregistreerd, nu eens wat actie 997 Turbo
Beste Porsche liefhebbers,

Na 25 jaar een 3.0 SC 911 Targa uit 1975 te hebben gereden werd het tijd voor wat anders. Eind december de geliefde Targa verkocht en begin januari dit jaar een Guards Red 997 Turbo uit 2008 gekocht. De kleur staat fantastisch op deze auto! Het interieur daarbij in het Indisch Rood, maakt hem nog meer bijzonder. Auto heeft door de vorige eerste eigenaar wat aanpassingen gehad. Zo is hij verlaagd, heeft deze een spoiler op het achteruit en een andere achterbumper lip. Wellicht dat de vering nog veranderd wordt naar origineel omdat het echt verdomd laag is en nauwelijks een drempel kan hebben.

Verder is de auto in nette staat en is hij zeer goed onderhouden (om de 10k a 15k een beurt gekregen bij een Porsche dealer). Nu wordt deze verder onderhouden bij de Porsche dealer in Rotterdam. Ook nergens bevindingen dat deze ooit schade heeft gehad!

Inmiddels hebben wij de originele navigatie eruit gehaald en gewisseld voor een deze tijdsexemplaar met Apple Carplay en Android Auto waardoor ik de applicaties van mijn telefoon kan gebruiken. Door de speciale aansluitingen van het Bose systeem moesten er relatief dure verloopstekkers op en was het even uitzoeken hoe het precies aangesloten moest worden, maar dit is het dubbel en dwars waard.

Het laatste wat ik nog wil wijzigen zijn de achterlichten. Origineel staat leuk, maar gezien de blauw/wit kleurige xenon koplampen en led knipperlichten aan de voorzijde vind ik dit niet in verhouding staan met de halogeen achterlichten. Na heel het internet te hebben afgezocht omtrent de achterlichten voor een 997 ben ik tot de conclusie gekomen dat de originele gehele rode achterlichten niet mooi staan op een rode auto mits ik deze een wat donker rode tint geef. De led achterlichten van Depo / Dectane zullen hem wel opknappen van achter. Echter vind ik de omgekeerde C van de remlichten wat minder en zou ik de achterlichtunit aanpassen. Een ander alternatief is om een tweede paar originele achterlichten te kopen en deze aan de binnenzijde met led te voorzien, wat een mooie retro look geeft. Mocht iemand nog een setje hebben liggen, leds van depo/dectane of origineel (rood/wit of rood) hoor ik het graag!

Groeten DFG


13 maart 2019 14:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman 987 2006
Helmond
Bericht Re: Ooit eens geregistreerd, nu eens wat actie 997 Turbo
Mooie auto zeg, er komt wel iets aangereden ja als je daar mee verschijnt! Ik ben wel benieuwd naar een foto van het interieur ook!
In ieder geval, succes en veel rijplezier


13 maart 2019 15:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Ooit eens geregistreerd, nu eens wat actie 997 Turbo
Gave kar hoor! Een turbo is toch ergens wel een droom van mij... Veel veilige en plezierige kilometers ermee!


13 maart 2019 15:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Ooit eens geregistreerd, nu eens wat actie 997 Turbo
Indrukwekkende auto. En een link parkeerplekje zo op de hoek :wink: Have fun with the beast :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 maart 2019 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Ooit eens geregistreerd, nu eens wat actie 997 Turbo
Opvallende kleur :thumleft:

Je zou ook de lampjes van de achterlichten kunnen vervangen door LED, dan heb je de looks van je huidige lichten zonder 'ouderwets' geel licht


13 maart 2019 23:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 - Carrera tiptronic
Bericht Re: Ooit eens geregistreerd, nu eens wat actie 997 Turbo
Prachtige auto :-)


14 maart 2019 19:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Ooit eens geregistreerd, nu eens wat actie 997 Turbo
Mooi bakkie hoor, parkeerplek wat Horn memoreert, kan beter...
Geniet ervan. :thumleft:


14 maart 2019 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Panamera Hybrid 2015 991.1 4S cabrio 2013 Ex Macan S 2019
Bericht Re: Ooit eens geregistreerd, nu eens wat actie 997 Turbo
Mooie auto geniet ervan :drive:
_________________________________________
I work for peanuts just for the fun of it


14 maart 2019 20:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Ooit eens geregistreerd, nu eens wat actie 997 Turbo
Hij is erg, ehhh, rood... :mrgreen:

Veel plezier, een 997 turbo is een prachtige machine :ba:

Wel even knopje van de achterspoiler na laten kijken :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


14 maart 2019 21:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Ooit eens geregistreerd, nu eens wat actie 997 Turbo
MarcoB schreef:
Hij is erg, ehhh, rood... :mrgreen:

Veel plezier, een 997 turbo is een prachtige machine :ba:

Wel even knopje van de achterspoiler na laten kijken :thumleft:


En het knopje van het schuifdak ook? :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


14 maart 2019 21:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Ooit eens geregistreerd, nu eens wat actie 997 Turbo
Donders.... :mrgreen:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


14 maart 2019 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Turbo Techart
Bericht Re: Ooit eens geregistreerd, nu eens wat actie 997 Turbo
Welkom bij de zeer besloten club van de Rode 997 Turbo mk1 coupes. Met deze nieuwe aanwinst zijn er nu 5 in het land.


16 maart 2019 4:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Ooit eens geregistreerd, nu eens wat actie 997 Turbo
Bedankt voor de reacties. Haha de auto stond even niet lekker geparkeerd inderdaad, stond op het punt om mee weg te gaan namelijk. Het idee van leds in de achterlicht units plaatsen ga ik eens uitproberen bedankt! Daarnaast een leuk weetje dat er nu 5 van rond rijden. Tenslotte functioneert de achterspoiler helaas niet, het knopje op het dashboard brand ook niet wanneer ik deze indruk. Zekeringen al nagekeken en die zijn goed, dus is het even uitzoeken wat er precies mis mee is. Over het dak een beetje flauw, die bewoog wat stroef en was net ingesmeerd en getest...

Verder ben ik ook zeker benieuwd naar de meetings die georganiseerd worden, eens kijken naar jullie mooie bolides. Daarnaast vraag ik mij af of iemand ervaring heeft met het opschroeven van de motorsoftware voor de M9770?


17 maart 2019 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Turbo Techart
Bericht Re: Ooit eens geregistreerd, nu eens wat actie 997 Turbo
Gewoon even lang's een goede gerenomeerde chiptuner met vermogensbank die hem een custom map geeft. Geeft meestal toch wel wat pktjes meer Je kunt eventueel wat motor upgrades meepakken erin. Uitlaat en spruitstuk bijvoorbeeld. Ikzelf heb de mijne geheel door Techart laten tunen. Maar dat is nogal een grote en kostelijke ingreep. Al heb je erna wel bijna 700pk.


17 maart 2019 18:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Toon944


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.