Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 12:20



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Voorstellen met 914 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Voorstellen met 914
Hoi,
Ik kom uit de omgeving Den Bosch en vanaf komende zaterdag eigenaar van een porsche 914 1.7. Auto is vanuit de us naar Belgie geïmporteerd maar nooit op kenteken gezet.

Bij de auto zit de Amerikaanse title en een rekening waaruit blijkt dat hij is geïmporteerd naar België.

Volgende stap is om hem in Nederland op kenteken te krijgen. Voor zover ik nu kan zien moeten alleen de koplampen vervangen worden door europeese en dan kan hij naar de RDW.

Heb dit traject nog nooit doorlopen dus alle tips zijn welkom


16 apr 2019 19:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Voorstellen met 914
Welkom hier! Er is iemand hier op her forum die er volgens mij al 3 uit de US naar NL gehaald, toch Jazzy? Hij heeft mss nog wat tips voor je. Foto's zijn we hier dol op, dus kom maar op zou ik zeggen!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


16 apr 2019 19:22
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Voorstellen met 914
Was al bezig om er een foto op te krijgen maar is nog niet gelukt. Zie wel een img knop maar geen mogelijkheid om een foto te uploaden.


16 apr 2019 19:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: Voorstellen met 914
foto uploaden doe je eerst via album


16 apr 2019 19:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Voorstellen met 914
Welkom hier! Prima keuze, een 914!

Het spijt me dat ik begin met een negatieve reactie, maar op basis van wat je schrijft gaan bij mij wel een paar alarmbellen rinkelen. De carrosserie van de 914 is behoorlijk roestgevoelig, met name in de langsgeleiders ("longs") onder de bodemplaat en de hoek onder de accu (hell hole). Met de stijgende prijzen die voor een goede 914 betaald worden is het voor veel handelaren aantrekkelijk om een 914 uit Amerika te halen, het aanbod is daar veel groter en de prijzen liggen nog relatief laag. In veel gevallen gebeurt dit zonder de auto in persoon gezien te hebben of grondig onderzoek te doen. Bij aankomst in Nederland of België blijkt vervolgens dat die 'lichte roestplekken' toch echt inhouden dat er hele delen vervangen moeten worden maar is men niet bereid om hier duizenden euro's aan te besteden.

Vervolgens zie je dan een groot aanbod van 914's op de verkoopsites waarbij dan heel positief staat dat de invoerrechten (0) en BTW (6/9%) al betaald zijn. Dan moet je jezelf serieus afvragen waarom de handelaar niet zelf die 300 euro uitgegeven heeft om de koplampen te vervangen en langs de RDW te rijden... Noem me gerust sceptisch of achterdochtig, maar als eigenaar van drie Amerikaanse 914s (waarvan 2 door mij geïmporteerd) denk ik dat ik een beetje door begin te krijgen hoe dit werkt. :)

Mocht de koop nog niet volledig rond zijn, dan adviseer ik je om geen knopen door te hakken totdat je de auto hebt laten controleren door een 914-kenner en een goede inschatting hebt van de kosten die je zult moeten maken om de auto op kenteken te krijgen.

Als je dit allemaal al wist en toevallig een roestvrij exemplaar hebt weten te vinden dan kun je dit natuurlijk allemaal negeren. :) Begrijp me niet verkeerd, een 914 is misschien wel de leukste Porsche als je kunt leven met het bescheiden vermogen, maar het is een beste uitdaging om een goed exemplaar te vinden. Laat me horen als ik ergens mee kan helpen.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


16 apr 2019 21:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Voorstellen met 914
Hoi Jazzy,
Ik ben juist heel blij met je reactie.

De auto staat al in nederland en ik ga zeker nog de roestpunten die je noemt controleren voordat ik ga betalen.

Zijn er naast de koplampen nog andere zaken die aangepast moeten worden om door de rdw keuring te komen ?


17 apr 2019 9:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Voorstellen met 914
Hoorde toevallig gisteren van de garage dat ze voor de APK even witte knipperlichtglaasjes van een auto uit hun museum geleend hadden, die van mijn auto zijn oranje. Dat zal voor het stadslicht zijn waarvoor er een lampje in de zelfde armatuur zit, die mag alleen wit of geel stralen. Heb hem volgens mij al twee keer eerder langs de APK gehaald en kan me niet herinneren hier eerder wat over gehoord te hebben.

Maar dat is het wel zo'n beetje qua verlichting. En verder moet hij gewoon aan de rest van de permanente eisen voldoen. Als de auto bij de RDW niet gematched kan worden aan de Europese typegoedkeuring dan zal de keurmeester de auto APK keuren. Als hij wel conform de typegoedkeuring wordt bevonden dan heb je de mogelijkheid om de auto weer mee te nemen en hem zelf APK te laten keuren. Dat laatste zou ik aanbevelen, dan voorkom je dat hij bij de RDW wordt afgekeurd op een lampje of ander kleinigheidje en je later weer terug moet komen.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


17 apr 2019 11:57
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Voorstellen met 914
Dit zou hem moeten worden. Is in de US al een keer gerestaureerd.

Afbeelding


17 apr 2019 16:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Voorstellen met 914
Hi Rob, welkom hier :cheers:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


17 apr 2019 18:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Voorstellen met 914
Mooie kleuren! Heb je meer foto's toevallig, of een advertentie die nog online staat?
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


17 apr 2019 22:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Voorstellen met 914
Vandaag de porsche met een trailer opgehaald. De accu was kapot dus we konden hem niet starten. De auto heeft sinds 2013 stil gestaan in een garage.

Thuis even geprobeerd met een accu die er niet in paste. Sleutel omgedraaid en hij starte direct. Even een paar straten gereden en toen weer thuis neergezet. Helaas er er nog wel elektrisch mis. De knipperlichten doen helemaal niets. Ik hoor ook geen relais klikken. De zekeringen onder het dashboard zijn allemaal nog heel.

Heb geen idee waar het relais voor de richtingaanwijzer zit. Iemand suggesties ?


20 apr 2019 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Voorstellen met 914
Gefeliciteerd met je aankoop! Het relais zit aan de bovenkant van de plaat waar de zekeringen zitten, helemaal links onder het dashboard. Dat soort dingetjes kun je trouwens makkelijk vinden met een snelle zoekopdracht: http://www.914club.com/bbs2/index.php?showtopic=265622 De 914 is een populaire klassieker met een trouwe schare enthousiaste liefhebbers.

Een mooie bron van informatie is http://www.914world.com/bbs2/index.php Verder is dit een mooi moment om het Haynes werkplaatsboek aan te schaffen, dat is echt een aanrader.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


20 apr 2019 22:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Voorstellen met 914
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga er morgen mee aan de slag.


Groet,

Rob


20 apr 2019 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Voorstellen met 914
Hoe is het met de auto?
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


18 mei 2019 9:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.