Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 22:10



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
YES! Mijn eerste 911! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht YES! Mijn eerste 911!
Hallo allemaal!

Een jongensdroom die uitkomt. Afgelopen week heb ik een 911 996 Carrera 2 gekocht. Na een MX-5 (met supercharger), Nissan 350Z en een Honda S2000 nu mijn eerste 911.

Mijn naam is Wout-Jan, 24 jaar en woonachtig in Heerenveen. Vanaf heel klein al heel groot fan van Porsche en ontzettend blij dat ik nu de eerste bij elkaar gespaard heb!

Hieronder een paar foto's. Origineel Nederlands (bj 2000), handbak, schuifdak, Carrera 2, kwaaltjes gefixt, nap etc. Ook nog in de spec zoals ik hem graag wilde; ik houd van deze wielen!

Direct ook een vraag; iemand ervaring met de bypass mufflers - die waarbij je einddempers vervangt voor een stuk rvs). Zo ja, hoe is de drone hierbij in de auto? Het is niet mijn dagelijkse auto, dus ik vind het alleen meer leuk als hij lekker luid is; echter heb ik geen zin in een constante drone op de snelweg.. Graag jullie ervaringen! Mocht je een aftermarket uitlaat/bypass oid te koop hebben, laat het mij vooral ook weten!

foto's!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


24 apr 2019 11:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Hallo WoutJan gefeliciteerd met je mooie 911 en welkom op het forum :cheers:


24 apr 2019 11:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Veel rijplezier gewenst :D

Je bent er op tijd bij (met 24 levensjaren) :mrgreen:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


24 apr 2019 11:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Gefeliciteerd met jouw 911. Je kunt eens een ritje wagen naar Carnewal. Die modificeert de bestaande uitlaat zodat je een lekker geluid hebt. Persoonlijk heb ik bij de auto’s die ik heb gehad waarbij het was uitgevoerd niet als hinderlijk ervaren.

https://m.youtube.com/watch?feature=you ... fA3rnR5CKI
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


24 apr 2019 11:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Cayman S
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Gefeliciteerd prachtige wagen

Ik heb je nog een persoonlijk bericht gestuurd

Groeten Maurice


24 apr 2019 11:54
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Gefeliciteerd! Mooie auto 8)

Ik zou niet de dempers vervangen voor een bypass, het veroorzaak flinke drone en is extreem luid. Je hebt ook maar een demper per bank, dus als je daar een bypass voor neemt, hebt je in principe straight pipes.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


24 apr 2019 15:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Einddempers weg is zoals hierboven aangegeven geen goed plan. Het zijn ook de enige dempers in het systeem. Zonder deze dempers wordt het asociaal luid en heeft niks meer met mooi geluid te maken. Brullen en dreunen verzekerd!

Een PSE misschien? Of iets vergelijkbaars. Kijk eens bij Carnewal. Of ook eens bij Topgear in de UK. Hebben mooie kwalitatieve upgrades voor je uitlaat.

De Carnewal gt mod is wel ok, maar ik vond dat die wel wat dreunt bij bepaalde snelwegtoerentallen. Toen ik naar de 200cell kats overstapte dreunde icm de gemodificeerde dempers dreunde het erg vervelend.

Je zou ook een Gundo hack knn overwegen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Staan een paar draadjes over hier op het forum.

Ik ben zelf uitgekomen op een combi van een 200cell sportkatalysator (Topgear) met een Cargraphic TUV Sound einddemper. Ingetogen bij rustig rijden maar een lekkere boxer roffel wanneer het gaspedaal goed wordt ingeduwd en losgelaten. Evt kan je voor de super sound versie gaan die is nog wat luider. Of i.p.v. van de 200cell cross-overs een 200cell x-pipe.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 24 apr 2019 16:59, in totaal 3 keer bewerkt.



24 apr 2019 16:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Mooi ding! Veel plezier er mee. :drive:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


24 apr 2019 16:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Driver4S schreef:
en welkom op het forum :cheers:


Hij was hier al even :wink:

Inderdaad - denk eerder aan een bypass op je huidige uitlaat - in plaats van een open buis in z'n geheel.

Op het forum en via google zijn genoeg praatjes over uitlaat-modificaties te vinden :idea:

Of je koopt een klappenauspuff :wink:

Succes :!:


24 apr 2019 16:56
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Kheldar schreef:
Evt kan je voor de super sound versie gaan die is nog wat luider.


Die had ik onder mijn GT3, echt lekker geluidje. Ik kan het aanraden.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


24 apr 2019 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Gefeliciteerd man. Mooie auto. Geniet ervan! :drive:


24 apr 2019 18:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Kheldar schreef:
Einddempers weg is zoals hierboven aangegeven geen goed plan. Het zijn ook de enige dempers in het systeem. Zonder deze dempers wordt het asociaal luid en heeft niks meer met mooi geluid te maken. Brullen en dreunen verzekerd!

Een PSE misschien? Of iets vergelijkbaars. Kijk eens bij Carnewal. Of ook eens bij Topgear in de UK. Hebben mooie kwalitatieve upgrades voor je uitlaat.

De Carnewal gt mod is wel ok, maar ik vond dat die wel wat dreunt bij bepaalde snelwegtoerentallen. Toen ik naar de 200cell kats overstapte dreunde icm de gemodificeerde dempers dreunde het erg vervelend.

Je zou ook een Gundo hack knn overwegen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Staan een paar draadjes over hier op het forum.

Ik ben zelf uitgekomen op een combi van een 200cell sportkatalysator (Topgear) met een Cargraphic TUV Sound einddemper. Ingetogen bij rustig rijden maar een lekkere boxer roffel wanneer het gaspedaal goed wordt ingeduwd en losgelaten. Evt kan je voor de super sound versie gaan die is nog wat luider. Of i.p.v. van de 200cell cross-overs een 200cell x-pipe.



Thanks voor je uitgebreide antwoord. De top gear loud sports exhaust lijkt heel interessant. Moet hier nog 200 cell kats bij, of is alleen de uitlaat luid genoeg?

Weet je ook iets qua drone?


24 apr 2019 23:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Iedereen vriendelijk bedankt voor de reacties! Vandaag weer 100 kilometer getourd. GENIETEN!


24 apr 2019 23:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Johann schreef:
Kheldar schreef:
Evt kan je voor de super sound versie gaan die is nog wat luider.


Die had ik onder mijn GT3, echt lekker geluidje. Ik kan het aanraden.


Hoe is het geluid in de auto? Geen last van drone? En had je standaard cats?


24 apr 2019 23:41
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Ja, alles standaard behalve de einddempers.

Zo klonk hij

En zo klink ze onder een 997 met een vergelijkbare blok als de 996.



]


Er zijn best veel mensen die hun Porsche Sport Auspuff laten vervangen voor een Cargraphic omdat ze minder drove geven.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 apr 2019 8:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
WoutJan15 schreef:
De top gear loud sports exhaust lijkt heel interessant. Moet hier nog 200 cell kats bij, of is alleen de uitlaat luid genoeg?
Weet je ook iets qua drone?


Geen ervaring met de Topgear einddempers zelf. Heb enkel de kats en uitlaatspruitstukken daar gekocht en gecombineerd met Cargraphic Sound dempers. De bouwkwaliteit en pasvorm was prima.

Zou eerst kijken wat andere einddempers doen. De 200cell kats is niet de grote stap qua geluid. Het klinkt een beetje anders. Brubbelt af en toe wat bij gas los. Men zegt dat de doorstroming in de uitlaat ook verbetert. De upgrade naar sportkats zou je eventueel later knn doen bv. als ze een keer stuk gaan of versleten zijn.

Hier nog een filmpje van een 996 met Cargraphic Sound versie einddemper.

Het is dat Heerenveen wel ver weg is anders had je een keer kunnen komen luisteren.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 25 apr 2019 13:19, in totaal 2 keer bewerkt.



25 apr 2019 13:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Thanks voor de info! Ik heb zojuist de luide variant van de TopGear set besteld. De Loud sports exhaust. Eens even kijken wat dat doet! Wat je ook zegt, kan daarna altijd nog "meer" doen.


25 apr 2019 13:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Ja dat dacht ik ook al ongeveer. Omdat jij al gelijk zat te denken aan einddemper weghalen dan zijn de voorgestelde opties misschien allemaal te braaf. Dus de luidere versie idd toch beter. Ben benieuwd naar je ervaring. Maak je een filmpje voor en na?

Hier nog een vergelijking tussen stock en zonder einddempers: https://www.youtube.com/watch?v=saO4K4ZbjsQ

Denk dat je sowieso moet rekening houden dat met hoe luider het gaat je sowieso meer last gaat krijgen van dreunen bij bepaalde toerentallen afh van hoe hard je het gaspedaal indrukt.


25 apr 2019 13:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Precies, qua herrie had ik het prachtig gevonden. Alleen heb ik geen zin in constante drone. Daarom toch de keuze gemaakt voor dit uitlaatsystem ipv alleen die muffler delete. Ik zal even filmpjes maken!


25 apr 2019 14:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Congrats met en 911 op je 24ste! En een S2000 is ook geen straf :thumleft:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


25 apr 2019 14:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
de gundo hack van tonny

https://www.youtube.com/watch?v=FhJNfx5rLMo


25 apr 2019 18:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Indrukwekkende lijst van ex-auto's op je 24e. Toen had ik net de overstap gemaakt van een oude Renault 11 naar een nieuwe Renault Twingo (paars ook nog).
Gefeliciteerd met je mooie 996.
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


25 apr 2019 19:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Dank allen voor de leuke berichten! De TopGear Loud sports exhaust zit er onder. En hij is LUID, erg luid! maar dat is ook wat ik wil. Ik zal zsm filmpje toevoegen. Is echt geweldig, wat een brul.

Ik wist dat 1,5 jaar geleden dat uitlaat was vervangen, echter dacht ik voor een origineel exemplaar. Toen de monteur bezig ging, bleek er Dansk op te staan. er zat dus al een sportuitlaat onder (woeps!).

Deze TopGear is wel echt véél luider. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat hij ook wel iets van drone heeft, maar niet storend en anders pak ik gewoon andere versnelling en is het weg.

Dus als iemand nog twee, anderhalf jaar oude dansk einddempers wil overnemen, ik heb ze liggen!


02 mei 2019 9:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 - Carrera tiptronic
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Prachtige wagen, veel plezier :-)


03 mei 2019 17:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991 S, ex 997 C4, ex: 996 C4S
Gelderland
Bericht Re: YES! Mijn eerste 911!
Doe je goed ! :thumleft: veel rijplezier !


03 mei 2019 20:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.