Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 17:59



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Nieuw Boxter 981 lid met vraag adv. driver training 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Velp
Bericht Nieuw Boxter 981 lid met vraag adv. driver training
Hi,
Ik heb sinds een paar maanden een fijne Boxster 981. Hiervoor 18 jaar een MGF gehad waar ik onder andere tijdens het 75 jarige bestaan van MG een geweldige tourtocht in Engeland mee heb gemaakt, en de Dom-Dom-Dom rally heb gereden. Helaas was deze MG minder geschikt voor snelweg of lange tochten. En na een dagje zandvoort met McLaren/Mercedes AGM/Lambo Galardo had ik opeens het snelheidsvirus te pakken en moest er iets snellers komen. Toch met enige spijt de MGF verkocht en verruilt voor een Boxster. De zoektocht was heerlijk. Eindeloos op internet reviews lezen, opties afwegen en op autoscout en mobile.de auto's kijken. Eerder keken we naar een 911 cabrio, maar los van de prijs houden we van een echter roadster, en dus stoorde ons die achterzitjes. De 911 vindt ik een plaatje, maar minder als cabrio.

De eerste ritjes vond ik eigenlijk zwaar ruk: Ik had me veel te lang verheugd erop, en daardoor viel er van alles tegen, dacht ik. Na een paar ritten werd ik meer relaxed en begon het genieten. We wonen vlak bij de Duitse grens dus naast het rustig cruisen en bochtenwerk wordt er ook af en toe flink geplankt. Lekker ! Het enige wat blijft tegenvallen is de turbulentie van achteren. Misschien dat een glazen windstopper beter werkt dan de mesh uitvoering die ik heb.

Als ik zo positief blijf wil ik deze Boxster nog een keer verruilen door een S model met geventileerde sport+ stoelen, maar voor de rest: Kleur en opties dikke prima. Hier zit een blije Porsche rijder.

Gelijk een vraag: Ik rij dagelijks een MB 350e met 285 pk en soms illegaal hard. Is een Porsche Advanced Driver Training 1 dan nog wel leuk/nuttig?

Ik heb veel gehad aan tips en tricks op het MG forum, dus ik hoop ook op dit forum in contact te komen met enthousiaste Boxster rijders. Ps. We gaan dit jaar met de cabrio naar Italie. Mocht iemand een relaxte route weten dan hou iki me aanbevolen. De stelvio pas staat natuurlijk al vast.


03 jun 2019 21:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Nieuw Boxter 981 lid met vraag adv. driver training
Hallo Peter, allereerst hartelijk welkom op dit forum!
PetrolPeter schreef:
Gelijk een vraag: Ik rij dagelijks een MB 350e met 285 pk en soms illegaal hard. Is een Porsche Advanced Driver Training 1 dan nog wel leuk/nuttig?
Dat is geen vergelijking. Ik zou je te allen tijde een rijtraining met je eigen auto aanraden. Hard rechtuit rijden en een bochtje op snelheid nemen is nauwelijks spannend te noemen. Bij een rijtraining leer je je auto veel beter kennen, ook onder omstandigheden die je liever niet op de openbare weg tegenkomt. Ik heb tijdens rijtrainingen en driftcursussen veel over mijn eigen auto geleerd, vooral ook wanneer je niet hard moet gaan. Voor mijn auto is dat bijvoorbeeld een snelle bocht die je niet kunt uitkijken, en waarbij je kans loopt dat je het gas moet loslaten. Dat is een no no voor mijn auto.

En vooral; het is erg leuk om te doen! :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


04 jun 2019 7:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 981 GTS
Omgeving Maastricht
Bericht Re: Nieuw Boxter 981 lid met vraag adv. driver training
Ik heb ook een 981 (2.7) en heb het windschot er uitgehaald. Dat vermindert in ieder geval de turbulentie. Waar heb je nog meer aan moeten wennen? Persoonlijk vind ik de 981 een fantastische auto. Mis alleen af en toe wat koppel. Bij normaal rijden is dit geen probleem maar bij accelereren uit haarspeldbochten moet je toch al snel weer naar de 1e versnelling. Los van dit feit is het echt genieten geblazen.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Boxster in het hooggebergte. Veel plezier komende zomer.


04 jun 2019 19:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.