Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 22:31



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Nieuwe 997S rijder stelt zich voor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 997 2S BMW 5 serie G31 Touring Mini Cooper S
Bericht Nieuwe 997S rijder stelt zich voor
Hallo forumleden,

Een nieuwe 997 rijder!

Nieuw op het forum dus eerst maar is even uitgebreid voorstellen:

Na bijna 10 jaar zonder “speelgoed auto” te hebben gezeten heb ik me recent voorgenomen dat er weer iets leuks moest komen. Diverse Alfa Romeo’s hebben in het verleden dienst gedaan als extra plezier auto; Giulia’s, Spiders en diverse Bertone’s werden in het verleden naast de openbare weg ook regelmatig over het circuit van Zandvoort gejaagd (zeker na het behalen van mijn racelicentie). Helaas is er na de laatste verkochte klassieke Alfa eigenlijk nooit meer echt iets aparts gekomen. 10 jaar lang hebben BMW’s, Audi’s, maar toch ook nog even een Jaguar XJ8 dienst gedaan als normaal vervoermiddel, tot ik me had voorgenomen om naast mijn BMW 5 Touring (G31) nu is een keer een echte sportwagen aan te schaffen. Het moest een Porsche worden!
Na overweging van een 991 ging de voorkeur toch snel uit naar een 997 in verband met het iets vriendelijker prijskaartje. Als snel was ik eruit (met van hulp van Porsche rijdende vrienden) dat het een 2S moest worden, met handbak, sport chrono, sunroof, sportstoelen, sportuitlaat, volledig leer, maximaal 75K gereden en zo nog wat “eisen”.
Als je heel goed weet wat je zoekt, dan kom je er al snel achter dat er niet veel spelden in de spreekwoordelijke hooiberg zijn. Na heel wat uurtjes surfen op Mobile.de, Porsche.com sites in landen in Europa en alle overige Porsche sites in Nederland kwam ik toevallig uit bij Carworld Classics. Voor mij (toen) een totaal onbekend bedrijf, maar jahoor: daar stond ie: een 997Mk1 met de juiste opties, 64K gelopen en met een heerlijke onverprutste historie. Na een “interesse” bericht dat ik achterliet op de site werd ik keurig door Erol gebeld en na een prettig en informeel gesprek over mijn waarom, wensen, eisen en verwachtingen hebben we een afspraak gemaakt voor de bezichtiging. Even 2 uurtjes sturen , maar voor iedereen die op zoek gaat naar een (h)eerijke auto een no-brainer.
In de nacht voor het bezoek nog even een onaangename verrassing van het boevengilde gekregen (de G31 werd ’s nachts, thuis op de oprit, volledig leeggeroofd en gestript van stuur, navigatie, tellers, airbags) en ondanks de stimulerende woorden van mijn vrouw om dat eerst goed te regelen toch afgereisd naar Valkenburg.
Aangekomen bij CWC werd mijn standaard kritische blik deze keer is niet teleurgesteld…wat een mooie 997! Super omschreven, nagenoeg vrij van gebruikssporen en eigenlijk precies zoals ik hem wilde.
Dus na een proefrit en een paar koppen koffie werd de deal gemaakt en kon ik me officieus (weekje later ophalen) eigenaar noemen van een echte Porsche!

Inmiddels na 2 maanden 2000 km gereden, wat een heerlijke auto en daardoor staat de BMW steeds vaker stil op de oprit…

Nu nog proberen wat foto's te plaatsen :drive:


15 jul 2019 21:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Nieuwe 997S rijder stelt zich voor
Heel mooi!

Veel rij plezier!!


15 jul 2019 21:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Nieuwe 997S rijder stelt zich voor
Mooie introductie en van harte Welkom en veel plezier met de mooie 997 gewenst.

Afbeelding

Afbeelding


15 jul 2019 21:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Nieuwe 997S rijder stelt zich voor
Welkom. Goed intro verhaal. Klote van die diefstal, blijft ellendig. Veel plezier van je 997 :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 jul 2019 7:03
Profiel
PorscheForum Rakker
991.1 Carrera S cabrio MINI Cooper S cabrio
Amersfoort
Bericht Re: Nieuwe 997S rijder stelt zich voor
Mooie auto, ik herken je verhaal. Bij mij blijft de E39 ook steeds vaker staan ;-).


18 jul 2019 9:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Nieuwe 997S rijder stelt zich voor
Congrats! Ziet er mooi uit!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


20 jul 2019 9:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Nieuwe 997S rijder stelt zich voor
Ben je met die gestripte BMW naar Valkenburg gereden? ;)
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


20 jul 2019 12:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 997 2S BMW 5 serie G31 Touring Mini Cooper S
Bericht Re: Nieuwe 997S rijder stelt zich voor
Uiteraard niet, zonder stuur, snelheidsmeters, navigatie en veel andere zaken was het lastig rijden., Complete ravage :bang:

Helaas kan ik nog geen foto's plaatsen (als iemand me dat kan uitleggen graag) dan kan ik het laten zien..


20 jul 2019 21:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Nieuwe 997S rijder stelt zich voor
Ongehoord balen zeggen!

Even op de link klikken en je weet het https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=25707&hilit=foto+plaatsen


21 jul 2019 12:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Nieuwe 997S rijder stelt zich voor
JSFernhout schreef:
Diverse Alfa Romeo’s hebben in het verleden dienst gedaan als extra plezier auto; Giulia’s, Spiders en diverse Bertone’s werden in het verleden naast de openbare weg ook regelmatig over het circuit van Zandvoort gejaagd


Leuke historie, mooi verhaal en een prachtige auto!!! Veel veilige kilometers en een heleboel permagrins toegewenst!

Kleine kanttekening toch wel, deze 911 is er eentje die niet zo goed tegen het circuit kan.


22 jul 2019 7:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 997 2S BMW 5 serie G31 Touring Mini Cooper S
Bericht Re: Nieuwe 997S rijder stelt zich voor
Waarom dan niet..? In september gaat de 997 sowieso 4-5 dagen door de Franse Alpen met wat andere Porsches en daar zal de gemiddelde snelheid ook hoger liggen dan toegestaan.. :lol:

Thnx voor de tips m.b.t. de foto's. Nu lukt het :)

Afbeelding

Afbeelding


26 jul 2019 3:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Nieuwe 997S rijder stelt zich voor
Kheldar schreef:
Kleine kanttekening toch wel, deze 911 is er eentje die niet zo goed tegen het circuit kan.


Ik denk dat 95% van de Porsche rijders never nooit bij de grenzen van zijn/haar auto komt (daar hoor ik ook bij). Dus die 95% kan nog prima op het circuit functioneren :ba:

Maar waar is de stelling op gebaseerd :?:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


26 jul 2019 8:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Nieuwe 997S rijder stelt zich voor
Deze Porsches hebben geen dry-sump.
Daardoor valt in lange bochten de oliedruk weg. Niet op de openbare weg, maar wel op het circuit, zeker als (semi-)slicks gemonteerd zijn.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


26 jul 2019 9:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.