Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 19:11



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
De 996 Carrera cabrio van Robin 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera cabrio (996) & BMW E28 528i 24v (m52)
Bericht De 996 Carrera cabrio van Robin
Dag iedereen,

Afgelopen vrijdag mijn eerste Porsche gekocht (de 996 Carrera cabrio van Nick). Dus zal mij ook even netjes voorstellen :D
Afbeelding

Mijn naam is Robin, ben 29 jaar oud en woon in Soest. Tijdens mijn studie Digitale Media & Communicatie ben ik er per toeval achter gekomen dat auto techniek toch ook wel erg interessant is. Heb tijdens de studie veel autosport fotografie voor Tachyon gedaan en altijd met interesse naar de techniek van historische raceauto's gekeken. Op dit moment werk ik doordeweeks voor OTYS Recruiting Technology en in de weekeinden breng ik veel tijd door bij The Engineers Garage, het bedrijf van Nick, Bob en Wout. Voor mij een hele fijne combinatie: het (soms saaie) kantoor leven in combinatie met aan gave en bijzondere auto's werken. Daarnaast ook een goede manier om niet alle vrije tijd achter een computer scherm te besteden :mrgreen:

Zo'n 7 jaar geleden kocht ik een BMW E28 520i, gewoon omdat hij (toen nog) wegenbelasting vrij was en er een 2 liter 6 cilinder motor in zat. Toevalligerwijs leerde ik toen ook Nick kennen die toen een E28 m535i had. Door veel interesse voor zijn projecten en door goed op te letten heb ik zo'n 2 jaar geleden de beslissing gemaakt om de oude originele motor uit de BMW te halen en er zelf een modernere motor in te bouwen. Dat betekende van 120 pk naar zo'n 230 pk :mrgreen: Erg leuk en vooral super leerzaam!
Afbeelding Afbeelding

Oja, weer terug naar Porsche. Een jaar of 10 terug heb ik met mezelf afgesproken dat als het mogelijk zou zijn, er voor mijn 30e een 911 moest komen. Met nog 10 maanden te gaan begon de tijd toch wel een beetje te dringen :lol: Nick heeft bijna een jaar met de 996 gereden en heb er altijd met bewondering naar gekeken. 2 weekeinden geleden hebben we met de Porsche een rally met vrienden gereden in Belgiƫ, Duitsland en Luxemburg. Daar zie je pas echt wat een 911 kan. Voor mij was de kogel door de kerk, deze 911 moest ik hebben!

De afgelopen tijd heb ik gezien wat er allemaal voor onderhoud gedaan is, ik zou gek zijn om deze voorbij te laten gaan want alle nodige dingen zijn aangepakt. IMS, AOS mod, koel mod, etc. Kijk voor de hele lijst maar even in het verkoop topic van Nick.

Toen Nick 'em nog had heb ik wel eens wat stukjes gereden maar nooit helemaal op m'n gemak kunnen rijden (t'is toch een auto van iemand anders). Maar dit weekeinde even lekker kunnen rijden en van de zon kunnen genieten.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De komende tijd wil ik 'em samen met de BMW als daily gaan gebruiken. Echter gaat de BMW de winterstalling in voor de periode december t/m begin april (oldtimer kwarttarief + een extra maand). Dus ik ben benieuwd hoe de 911 gaat bevallen in de winter maanden. Een extra set velgen met winterbanden heb ik er in ieder geval bij.

Uiteraard heb ik ook nog een to-do lijstje om de 911 helemaal naar de zin te maken maar daar zal ik even een project topic over maken.


22 sep 2019 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: De 996 Carrera cabrio van Robin
Gefeliciteerd :thumleft:

Geniet van het :drive:


23 sep 2019 12:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: De 996 Carrera cabrio van Robin
Veel plezier. Je bent al een insider en ook nog eens omtrent dit exemplaar. Een wel overwogen keuze.
Kans pakken en genieten.


23 sep 2019 17:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlakbij Groningen
Bericht Re: De 996 Carrera cabrio van Robin
Welkom Robin, goede keuze "een ex-Nick mobiel". Geniet van de 911 :thumleft:


23 sep 2019 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S 2003
In het groene hart
Bericht Re: De 996 Carrera cabrio van Robin
Welkom veel rijplezier ermee, die BMW is ook erg leuk :thumleft:
_________________________________________
Some days, nothing beats a good drive...


24 sep 2019 13:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera cabrio (996) & BMW E28 528i 24v (m52)
Bericht Re: De 996 Carrera cabrio van Robin
Dank heren! Een betere 996 is er denk ik niet te vinden na de "Nick behandeling" :D


24 sep 2019 20:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3
Bericht Re: De 996 Carrera cabrio van Robin
996 is fantastische wagen, heb ook nog een E30 M3 ;-)
_________________________________________
991.2 GT3
996 GT3
996 C2 tip
964 tip
911 2,4S


31 dec 2019 13:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: De 996 Carrera cabrio van Robin
Welkom, mooi Porsche-begin op je 29ste
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


02 jan 2020 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera 4, 996
Bericht Re: De 996 Carrera cabrio van Robin
welkom Robin. een erg mooie auto waarvan je ongetwijfeld veel rijplezier aan zult beleven.
Ik praat uit (nog maar een maanden) ervaring met eenzelfde type


06 jan 2020 21:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.