Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 13:24



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Cayenne 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Cayenne
Goeiedag heren (en vast ook wel dames; ik denk b.v. aan Saga Norèn uit 'The Bridge' ... 8) ),

Mijn naam is Jan en ik heb 3 weken geleden 'n Porsche Cayenne gekocht. Nooit gedacht ooit nog eens 'n Porsche te hebben dus ik leef deze 3 weken zo'n beetje in de zevende hemel. Wat 'n machine !! WOW!!

Hij is van 2012, had 112000 km op de teller en was van de eerste eigenaar. Het hele pakket boekjes, net als de Cayenne zelf, in totale nieuwstaat, zit er ook bij.

Die boekjes heb ik nu zo'n beetje wel doorgewerkt maar er is één ding waar ik niets over vinden kan : 'n mevrouw die mij om de haverklap in het Engels het een en ander mededeelt waar geen woord van te verstaan is. Bovendien ook nog feestelijk gelardeerd met geinige computer beeps, pings en poings. Het is dezelfde mevrouw die meedeelt dat ik te hard ga. Hier heb ik echter wel min of meer controle over door de gegeven snelheid binnen- en buiten de bebouwde kom in te stellen. Prima.

Het kan zijn dat ik 'radar' hoor in een van die andere mededelingen. Het lijkt er ook op dat die mededeling zich voordoet als er zo'n snelheidsmeter paal langs de weg staat. Totdat we deze bereikt hebben klinkt er 'n voordurend " poing!, poing!, poing!, poing! etc. " waar ik dus nogal gallisch gestoord van word. :bang:

Mijn brandende vraag is dan ook : is er überhaupt 'n mogelijkheid om van dat mens en die malle geluiden af te komen ??.... Waarom is hierover niets te lezen in de boekjes ??

Ik ben en blijf in de zevende hemel met mijn Cayenne maar dat onverstaanbare mens incluis rare piep en poing geluiden leidt wèl erg af van de feestvreugde ! (wat ik wel kan appriciëren is dat ze 'Goodbye' zegt bij het verlaten van de auto. Dàt kan ik tenminste verstaan ! :) )

Mijn dank is groot aan ieder die mij hier iets over vertellen kan !

Groeten,
Jan


04 okt 2019 19:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Cayenne
wellicht dat je hier wat aan hebt. :salut: njoy de nieuwe KN. :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 okt 2019 21:20
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne
Dank, Horn, maar dat gaat over de route begeleiding stem. Heeft helaas niets te maken met MIJN probleem . Route begeleiding stem is in het Nederlands en is uitstekend te verstaan. Die stem die b.v. "Goodbye" zegt ( en ook "Welcome to..... " ) is uiteraard in het Engels en absoluut niet te verstaan verder.

Btw, wat is "KN" ??..... :roll: (toch niet Cayenne afgekort ?.... Dan zou 't KJN moeten zijn.... :D )

Toch bedankt voor je reactie!


05 okt 2019 10:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Cayenne
En pcm resetten? Wellicht helpt het. http://www.porscheownersmanuals.com/201 ... l-settings

Oh en een cayenne wordt hier ook wel kn, kjn of peperbus genoemd:)


05 okt 2019 11:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Cayenne
Citaat:
Het lijkt er ook op dat die mededeling zich voordoet als er zo'n snelheidsmeter paal langs de weg staat. Totdat we deze bereikt hebben klinkt er 'n voordurend " poing!, poing!, poing!, poing! etc.


Kan het geen (after-market) flitscamera waarschuwingssysteem zijn :?:


05 okt 2019 13:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne
mark996 schreef:
En pcm resetten? Wellicht helpt het. http://www.porscheownersmanuals.com/201 ... l-settings


Dank Mark, dat zou ik kunnen proberen maar ik denk niet dat die mevrouw daarmee haar mond houdt....

Citaat:
Oh en een cayenne wordt hier ook wel kn, kjn of peperbus genoemd:)


Peperbus !! Ha,ha! :mrgreen: (ik had eigenlijk liever 'n 911 gekocht maar dan kan ik mijn gehandicapte broer met z'n handbike niet meenemen.. Er stond er een náást de Cayenne dus moeilijke beslissing :scratch: Maar ik ben superblij met mijn peperbus en mijn broer ook 8) )


05 okt 2019 18:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne
WillemB schreef:
Citaat:
Het lijkt er ook op dat die mededeling zich voordoet als er zo'n snelheidsmeter paal langs de weg staat. Totdat we deze bereikt hebben klinkt er 'n voordurend " poing!, poing!, poing!, poing! etc.


Kan het geen (after-market) flitscamera waarschuwingssysteem zijn :?:


Dat is eigenlijk precies waar ik ook aan denk, Willem.... Paar videos gezien op youtube over inbouwen van zo'n systeem. Daar lijkt altijd ook 'n klein display bij te horen maar dat kan ik in mijn Cayenne niet vinden... Ook klinkt de stem hetzelfde als die de snelheid waarschuwingen geeft (en "Welcome" en "Goodbye" zegt bij in- en uitstappen). Je zou dus zeggen dat het 'n 'Porsche Voorziening' is. Er is in het PCM echter niets over te vinden. Wèl over de snelheids waarschuwing, die heb ik b.v. 20km hoger gezet dan de default 50 en 120 dus daar ben ik vanaf. Het zijn vooral die computer bieps, pings, pongs waar ik vanaf wil.

Als ik 't goed hoor zegt dat mens zoiets als "Radar Tudor" ..... Tudor is 'n duur Zwitsers horloge merk en 'n Engelse beroemde/beruchte dynastie uit de 15de eeuw (dacht ik..) Geen idee verder..... :-?

P.S. Het is toch niet zo dat ik de enige ben die dit hoort in zijn Peperbus ???.....


05 okt 2019 18:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Cayenne
Misschien kan je bij de garage waar je hem gekocht hebt e.e.a. navragen of dat zij
de vorige eigenaar bellen :idea:


05 okt 2019 20:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Cayenne
KN. Wordt uitgesproken in de US als Keee - Ennnn - Keejèn. Cayenne. Vandaar. KJN is nederlandse ‘afkorting’. Sorry, dacht dat het je navi stem was met die rare waarschuwingen. Is de auto origineel NL geleverd?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 okt 2019 20:09
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne
Bingo! Mysterie opgelost!! :ba:

Het blijkt dus inderdaad om 'n Stinger DSI radar detectie apparaatje te gaan. Beroerde is dat er 'n klein display kastje bijhoort wat ergens op 't dashboard hoort te zitten maar wat de vorige eigenaar waarschijnlijk, bewust of onbewust, niet meegeleverd lijkt te hebben. Ja, dan BLIJF je ook maar zoeken, hè... :?

Ik ben aan die wetenschap gekomen door Willem z'n suggestie op te volgen en de garage te bellen waar ik 'm vandaan heb. DNA Cars in Naarden. Ik mag langs komen wanneer ik wil en dan wordt 't me allemaal haarfijn uitgelegd met koffie en gebak. Het lijkt erop dat dat dingetje nog veel meer kan dan alleen 'n radar paal detecteren. Ben er alleen niet echt achter of 't wel legaal is hier in Nederland ( ik denk zomaar van niet.... )

Hartelijk dank voor de suggesties en hulp, heren ! :thumleft:

Btw, dus geen commentaar op Saga Norèn en haar, toch wel bijna iconische 911 ????....... :scratch:

Fantastische serie 'The Bridge' ( was op TV maar nu ook op Netflix) Zij is 'n Zweedse rechercheur die 'n aantal bizarre moorden moet oplossen samen met 'n Deense politieman. Zij is tamelijk autistisch hetgeen het allemaal nogal speciaal maakt. Geweldige actrice. Toen de serie afgelopen was ( 3 seizoenen) is de Porsche voor het goede doel geveild. Bracht bijna 160.000 euro op. Het geld is naar 'WaterAid' gegaan. 'n Instantie die zorgt voor schoon drinkwater in derde-wereld landen.

https://pressfrom.info/uk/news/cars/-27 ... 1-500.html

Groeten,
Jan


07 okt 2019 13:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.