Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:19



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Boxster 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Boxster 986
Mijn naam is Olivier , 42jaar en sinds vorige week kocht ik een Porsche Boxster 986 , daar ik graag sleutel aan auto’s in mijn “beperkte” vrije tijd ben ik op zoek gegaan naar een Boxster met beetje werk aan ... vorige week was het zover toen heb ik een Boxster van een man gekocht die vertrok naar Spanje en de auto moest weg , stond reeds 3,5 jaar te staan in zijn garage . Auto is van 08/97 en heeft 215000 km volledig Porsche onderhouden .


27 jan 2020 0:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997S Cabrio 06` 911 3.0SC 79`
Norg
Bericht Re: Boxster 986
Gefeliciteerd met je aankoop. Veel veilige km’s gewenst. Wordt het een auto die je dagelijks gaat gebruiken of alleen mooi weer?
_________________________________________
997 S 06`
911 3.0SC 79`


27 jan 2020 7:56
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Boxster 986
Boxster ondergaat eerst een grote opknapbeurt , raammechanisme rechts stuk , airco condensor stuk , motor sputtert in lage toeren dus gasklephuis en dergelijke worden eens goed gereinigd , nieuwe bougies en bobines , Lmm testen en eventueel vernieuwd .... de rest is optisch .
Zou graag paar foto’s posten maar lukt nog niet .

Mvg


28 jan 2020 15:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
1998 Porsche 986 2.5L
Maassluis
Bericht Re: Boxster 986
Super en welkom!

Bijna hetzelfde als ik ook een 986 en ook een aantal punten om aan te pakken!
Het rechterraammechanisme was bij mij ook stuk en heb ik gerepareerd in het overige techniek hoofdstuk!

foto's posten doe je door middel van jouw album. Je moet eerst foto's aan je prive album toevoegen in de juiste format.
Vervolgens als je die foto's wilt posten moet je als je een nieuw bericht aan het maken bent op ALBUM klikken.(bovenaan je bericht)
bij de tekstopmaak.

als je op album klikt krijg je:

[album][/album]

vervolens typ je het nummer van de foto die in je album staat tussen de haakjes. bijv:
de haakjes waar de getallen in staan hoef je niet te gebruiken dit is alleen zodat ik je kan laten zien wat ik bedoel 8)
[album] (123456) [/album]

en voila hier verschijnen dan je afbeeldingen


28 jan 2020 18:46
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Boxster 986
Heb dit inderdaad bekeken dit filmpje en foto’s , ikzelf heb enkel de kabel vervangen en terug geplaatst maar daar ik nu bezig ben met de motor en de volledige luchtinlaten verwijderd zijn durf ik hem niet aan de batterij leggen ivm foutcodes
Grtz


29 jan 2020 12:57
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Boxster 986
eindelijk gelukt om paar foto's te plaatsen van het reinigen van de gasklephuis
Voor
76415
76416
76417

Na
76418

Enig probleem ... na terug montage van de gasklep en air intake manifolds draaid de motor zeer
slecht toerental valt omlaag naar 300 toeren om vervolgens terug te stijgen naar 1100 toeren , dan draaid hij terug
stabiel todat ik op de gas trap , mml gaat flikkeren en valt vervolgens terug naar 300 toeren om dan gewoon stil te vallen ...
heb ondertussen ook de oas vernieuwd
iemand raad ?

Alvast bedankt


Laatst bijgewerkt door Spanisch_driver op 11 feb 2020 21:40, in totaal 1 keer bewerkt.



11 feb 2020 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Boxster 986
Die was goed smerig!

Hoe heb je de gasklep schoongemaakt, zit de stationairregelaar niet vol met troep?
Zo te lezen heb je (veel) meer los gehad, nergens een vacuumlek?


11 feb 2020 21:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Boxster 986
Heb alles gereinigd met remreiniger ,
Stationaire luchtregeling ook proper gemaakt met remreiniger , gasklepstand sensor heb ik niet bekeken ... stom van mij , morgen dat nog eens herbekijken en indien vervangen .
Heb dat alles gereinigd daar de auto stotterde in lage toeren , nu stottert hij niet meer maar stationair loopt ie niet goed


11 feb 2020 21:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Boxster 986
Heb je de stationair regelklep ook gedemonteerd? Altijd aan te raden om dan de pakking er van ook te vernieuwen. Is iets dat vaak lek gaat (bij demontage) en kan deze onregelmatige loop veroorzaken. Kost niet veel.


11 feb 2020 22:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Boxster 986
Pakking is vernieuwd bij montage
Kan het zijn dat de gaskleppositie sensor vervuilt is ?
Stationair luchtregelventiel is schoongemaakt met remreiniger


11 feb 2020 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Boxster 986
Schoonmaken met remmenreiniger van elektronische apparatuur gaat niet altijd goed.
Ik gok dat deze nu defect is, kan gebeuren.


12 feb 2020 10:14
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Boxster 986
Na de opmerking van Verde , waarvoor mijn dank trouwens :)

Deze middag eens alle verbindingen nagelopen en met rookmachine vacuum test gedaan --> geen lekken
Wel vanuit de stationair regelklep dit jennent geluid ... denk dat de regelklep de geest gegeven heeft na reiniging met
remreiniger , iemand ?
Auto start ook niet meer zonder vol gas te geven :roll:
en als hij dan draait is het zeer onregelmatig

stationair :
https://youtu.be/sFqh8p2sRmM
Jennent geluid :
https://youtu.be/AXY35l8alUw

thx


12 feb 2020 21:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.