Switch to full style
Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Rik Porsche 964

06 apr 2020 6:48

Hoi,

Mijn naam is Rik, nieuw op het forum.
Ik heb inmiddels 2mnd een rode 964 (Amerikaanse import).
Deze week ga ik een cup pijp plaatsen en wordt mijn CCU gerepareerd door Kappi (zit ook op het forum), blijkt een transistor defect te zijn.
Ik heb jarenlang een 993 gereden dus al een lange tijd besmet.
Ik kijk uit naar het opdoen en delen van kennis op het forum.

Gr Rik

Re: Rik Porsche 964

06 apr 2020 7:27

Hoi Rik, welkom hier. Kappi zal je vast wel eens hebben verteld dat we dol zijn op plaatjes... :mrgreen:

Re: Rik Porsche 964

06 apr 2020 7:32

Welkom! Misschien kan Kappi meteen ook nog de RS variant chip voor je plaatsen :)

Re: Rik Porsche 964

06 apr 2020 8:10

Foto’s volgen, weet no niet hoe dat werkt.

Re: Rik Porsche 964

06 apr 2020 8:15

De chip wordt na Corona geplaatst.
Heel benieuwd naar het effect.
Ccu wordt vandaag opgestuurd. Kan ik de airco testen, niet verkeerd bij de te verwachten temperaturen.

Re: Rik Porsche 964

06 apr 2020 8:21

Welkom Rik,

ben ook wel benieuwd naar het geluid van die cup pijp :thumleft:
Veel plezier met je wagen!

Re: Rik Porsche 964

06 apr 2020 9:06

Welkom Rik,

Als Kappi toch je CCU uit elkaar heeft liggen vraag hem dan gelijk even de sensor in het meetbuisje en ventilatortje wat erachter zit
schoon te maken :idea: .

Als deze sensordraad vuil is kan het ook storingen geven :!: .

Re: Rik Porsche 964

06 apr 2020 9:42

Dank voor de tip! Appje gestuurd naar hem.
Kan dit ook ‘piepen’ veroorzaken?

Re: Rik Porsche 964

06 apr 2020 10:25

Veel plezier ermee Rik. De rode 964’s zijn het snelst!

Re: Rik Porsche 964

06 apr 2020 11:21

Veel plezier! Ik ben erg benieuwd naar de foto's.

Re: Rik Porsche 964

06 apr 2020 16:46

Rik964 schreef:Kan dit ook ‘piepen’ veroorzaken?


Nee, dat is waarschijnlijk een (of beide) van je kachel ventilatoren die links en rechts voor
in het kachelhuis zitten.

Re: Rik Porsche 964

06 apr 2020 18:53

Welkom, ben ook benieuwd naar de foto’s.

Re: Rik Porsche 964

06 apr 2020 19:41

WillemB schreef:Welkom Rik,

Als Kappi toch je CCU uit elkaar heeft liggen vraag hem dan gelijk even de sensor in het meetbuisje en ventilatortje wat erachter zit
schoon te maken :idea: .

Als deze sensordraad vuil is kan het ook storingen geven :!: .


Ccu blower + sensor is gereinigd en ‘doorgemeten’.
Het naald lager is licht ingevet. Morgen heb ik de Ccu terug.
Reparatie kosten 75,- incl materiaal. Erg blij mee omdat een goede Ccu erg duur is.

Chip wordt meegestuurd ga ik zelf dit weekend (proberen) in te bouwen.

Re: Rik Porsche 964

06 apr 2020 19:48

:thumleft:

Re: Rik Porsche 964

07 apr 2020 13:13

Ccu geplaatst, probleem opgelost en piep is ook weg.
Ik heb begrepen dat het aan de droge naald lager lag.

Erg blij mee!

Re: Rik Porsche 964

07 apr 2020 13:31

Top! En succes met het plaatsen van de chip. Maakte bij mij een verschil. Inmiddels de volgende stap gezet door een FVD LMM te plaatsen. Altijd leuk om bezig te blijven

Re: Rik Porsche 964

09 apr 2020 13:20

Chip geplaatst, kon niet wachten tot zaterdag. Eenvoudig klusje, veel info te vinden op internet. 40min was het gepiept.
Zojuist wezen proefrijden. Mijn eerste ervaringen:

1. Koppel is beter verdeeld. Ik heb nu bij ong 1500 direct Koppel ipv pas bij 4000;
2. Toerenvallen minder heftig terug bij het loslaten van het gas waardoor je soepeler kunt schakelen;
3. Heerlijke subtiele plofjes als ik bij hoge toeren van het gas ga;
4. Zeer strakke stationair, waar voorheen de naald onrustig was;
5. Auto voelt licht 'agressiever'.

Erg blij mee

Re: Rik Porsche 964

09 apr 2020 14:10

Alles wat je noemt volledig herkenbaar :thumleft:

Re: Rik Porsche 964

13 apr 2020 11:03

Nog wat klusjes gedaan:
Dme relais vervangen voor SolidState Relais (Focus 9 Tech);
ICV (stationair klep) gereinigd;
Koeler modificatie kabel geplaatst;
Lichtbalk + zij units achter vernieuwd (akelig duur).

....en nu ff stukje rijden.

Re: Rik Porsche 964

27 apr 2020 18:56

Zo, olie rembekrachtiging vernieuwd (incl reservoir waar de filter inzit, jammer dat deze zwart zijn ipv origineel met ‘glas’). Rot klus moet ik zeggen. De bobines vervangen voor 993 set. Lijkt beter te lopen nu (of tussen de oren). Olie ververst en tegelijk wat olieleidingen vernieuwd.
Olie op alle 3 de aftappunten afgetapt en met een afzuiger de rest. Ik kreeg er met veel moeite 10,5 liter uit.

Al met al 12u bezig geweest.

Nu een bierke.....

Re: Rik Porsche 964

27 apr 2020 20:41

12 uur goed besteed als je het mij vraagt!
Geniet van je biertje!!

:thumleft:

Re: Rik Porsche 964

30 apr 2020 7:28

...als je toch bezig bent. Met de nodige hulp via de app de luchtmassa meter (AFM) opengemaakt. Ergens rond de 4000toeren hield de motor in. ‘Schuifweerstand’ had de sporen op de print zover ingesleten dat deze voor een klein deel wegwas. Met zweet op het voorhoofd en steun van inmiddels gefrustreerde 964 freak de contact poot licht gebogen zodat een vers spoor raakt. Temp sensor gereinigd alles in elkaar gezet en meteen getest. Probleem opgelost.

Re: Rik Porsche 964

30 apr 2020 8:19

Mooi werk! :thumleft:

Re: Rik Porsche 964

08 mei 2022 23:16

Heb al meer gelezen over de Kappi chip. Waar kan je deze kopen/laten plaatsen?
En enig idee van de kosten?

Verder nog een vraag is die piep een dhz klus? Bij mij een soort van fluittoon uit de kachel, die soms verdwijnt en dan weer aan is.

Re: Rik Porsche 964

11 jan 2023 15:31

Zijn de mensen die de wong chip of kappi chip hebben nog steeds tevreden?
Plaats een reactie