Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 17:08



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Weer terug 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Weer terug
Hoi, mijn naam is Bobby, 35 jaar woon in het midden van het land en heb (nog) geen Porsche.
Sinds een aantal weken/maanden lees ik weer mee op dit forum en van de week toch maar besloten om mij weer aan te melden.
Z’n 20 jaar geleden was ik actief lid (zonder Porsche en rijbewijs) en heb hier mijn liefde voor Porsche ontwikkeld ;-)
Toentertijd waren er wat forummembers waar ik af en toe mocht meerijden op circuitdagen, goede herinneringen aan.
Volgens mij zijn een aantal actieve medebestuurder van toen niet meer actief, wat ik mij kan herinneren was Jurgen met een zwarte 993 RUF, een vrouw met een arena rode 993 turbo en een Belg met verschillende Porsche waaronder een smurfblauwe 968CS.

Inmiddels dus 20 jaar verder en de Porsche is er wegens andere prioriteiten nog steeds niet, maar wellicht komt daar verandering in ;-).
Binnen kort gaat de (private)lease auto van mijn vriendin eruit en hier moet een vervanging voor komen.
Keuzes zijn: nieuwe private lease, lease auto vanuit werk of zelf een autokopen (die keuze maken we elke 3 jaar en we hebben ze ook alle 3 een keer gehad).

De voorkeur gaat nu uit naar een Boxster 986 2.5 (liefst zo origineel mogelijk en reeds voorzien van modificatie).
Auto is bedoeld om 1x in week naar werk te rijden (85 km enkele reis) en af en tourrit.
Zijn er ervaringen met een 986 als daily?

Ik heb reeds een aantal auto’s bekeken, maar was daar niet heel enthousiast over. De zoektocht gaat dus verder!


30 jul 2020 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Weer terug
Hoi Bobby


Welkom terug.
Jurgen hangt hier niet meer rond, een vrouw met een rode 993 turbo kan ik mij niet herinneren. Wel Erwin met een rode 993 turbo.
Enige vrouw die ik dan kan bedenken had je Lydia met een groene 993 4S. Maar volgens mij was die er nog niet in de begin dagen.

Nog nooit een 986 gereden, maar ik zou niet inzien waarom die niet als daily kan dienen.
Je moet alleen niet een Billy kast bij de Ikea willen gaan ophalen. :mrgreen: Sowieso is de bagageruimte beperkt, ik denk dat ook het kratje bier bij het voeteneind van de bijrijder moet.
Maar daarvoor geld waar een wil is, is een weg.

986 heeft nog een plastic ruitje, dus bij koude temperaturen kun je het dak niet laten zakken.
Heb je deze op het forum al gezien?
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=54293
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


31 jul 2020 8:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Weer terug
Jouw link gaat naar een Boxster S prijs, Dennis ... helaas is het. “maar” een 2.5 die te koop wordt aangeboden :|

TOTMBO hier heeft 3 jaar een 986 S als daily gereden. Prima te doen - controleer alleen even bij je verzekering of je volgens de polisvoorwaarden ook dat aantal kilometers mag rijden.

Onder de 4 graden het dakje niet open (willen) doen ... dan heb je namelijk grotere kans dat het plastic ruitje breekt.

De Belg met de blauwe 968 CS is Koen, die heeft die Porsche nog steeds :res:


31 jul 2020 8:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Weer terug
Wat betreft bagageruimte was ik met de 986 altijd aangenaam verrast. Je hebt zowel voor als achter ruimte. Uiteraard geen hele grote dingen zoals een kast. Maar voor een vakantie of weekend weg, kun je aardig wat kwijt hoor.


31 jul 2020 8:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1987 911 Carrera 3.2 G50 ex 1998 Boxster 986
Omgeving Utrecht
Bericht Re: Weer terug
De 986 is behoorlijk praktisch in mijn ervaring.
3 weken road trip Italië met de vrouw ging prima!
Vooral voorin heb je echt meer ruimte dan je misschien verwacht, krat bier geen probleem (ik denk wel meerdere).
Achterin past een kleine golftas, de hoogte is daar alleen wat beperkt. Veel plezier met zoeken!


31 jul 2020 9:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Weer terug
Olaf schreef:
Jouw link gaat naar een Boxster S prijs, Dennis ... helaas is het. “maar” een 2.5 die te koop wordt aangeboden :|
....


Ben niet zo thuis in de Boxster markt, maar een korte blik op MP leert mij dat de goedkoopste S net onder de 15k zit. Is dus nog wel een stapje.
Altijd lastig ga je voor een top, maar lager model of ga je aan de onderkant van het nieuwere / sterkere type zitten.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


31 jul 2020 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Weer terug
De 986 is een goede auto om dagelijks mee te rijden. Ook op vakantie geen probleem (kon meer bagage mee met de Boxster dan in de mede-vakantieganger zijn Volvo..)
Beter dan de vergelijkbare 996 in mijn optiek (heb ervaring met beide), mede door de extra kofferbak. De achterbank van een 996 cabrio is ook meer voor de show.

Ik weet nog wel een mooie 986 2.5 mét modificaties te koop staan :wink:
Stuur maar een pb voor informatie als je interesse hebt.


03 aug 2020 8:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Autoke


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.