Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 14:14



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Nieuw forumlid Cayman-S 2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
2006 Cayman-S tiptronic sportchronoplus
Nunspeet
Bericht Nieuw forumlid Cayman-S 2006
Hallo Porsche liefhebbers.
Ik ben het Porsche avontuur aangegaan toen ik de kans kreeg om een zwaar verwaarloosde Cayman-S voor een marktconforme prijs te kopen.
Veel was er stuk, maar ook heel veel was er goed.
Inmiddels heb ik de auto door de RDW Lelystad keuring gekregen en er nu een kilometer of 1500 mee gereden.
De eerste week werkte de sportmodus nog steeds niet. Ik heb er twee nieuwe Bilsteins onder gezet. Toen bleek de PASM module ook defect. Deze vervangen door één van Teile. Com en toen gaf de diagnose tester aan dat de G sensor achterin defect was. Deze ook vernieuwd en toen kon ik het echte Porsche Cayman-S sportchronoplus gevoel ervaren. Het was een lange adem en de auto is nog lang niet klaar en strak, maar voorlopig rijd ik wel.
Het forum volg ik al enige tijd en ik heb er veel aan gehad. Ik hoop ook iets terug te kunnen doen vanuit de opgedane ervaringen de afgelopen 5 maanden die er nodig waren om de Cayman-S weer op de weg te krijgen.
Groetjes Peter


16 aug 2020 14:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Nieuw forumlid Cayman-S 2006
Welkom. Wat een verhaal. Wist je dat dit achterstallig onderhoud eraan zat te komen (markconforme prijs zei je)? En hoe ging het bij de RDW? Was dit anders dan de standaard RDW keuring?


16 aug 2020 15:12
Profiel
PorscheForum Rookie
2006 Cayman-S tiptronic sportchronoplus
Nunspeet
Bericht Re: Nieuw forumlid Cayman-S 2006
Het achterstallige onderhoud was me bekend. Marktconform, tja met wat ik er aan vernieuwd heb zit ik nu op een bedrag nog onder de veilingprijs. Bij de RDW in Lelystad hebben ze een toelatingkeuring voor een auto van buiten de EU gedaan omdat hij uit Koeweit afkomstig is. Er zit ook een middenradiator in wat met het huidige warme weer goed van pas komt. De keuring in Lelystad verschilt behoorlijk met die op een keuringsstation. Lelystad toetst aan de permanente eisen, beter bekend als APK maar ook aan de toelatingseisen voor Nederland. Ze gaan met de auto de testbaan op, weggedrag, remwerking bij 80 en bij 160 km/u. ABS en PSM werking op de natte epoxy en passeer en standgeluid worden gemeten. Gelukkig heeft Porsche een foefje in de Europese software die een geluidsmeting herkent, dus als bij 50 km/u stabiel het gaspedaal vol ingetrapt wordt gebeurt er bijna niets en zodoende had ik 74dB passeergeluid en 94 dB stationair. Op het keuringsstation komen de Porsches van voor 1-1-2006 en die al een kenteken van een EU lidstaat hebben, en met een geldige APK uit het buitenland worden die gewoon ingeschreven.


16 aug 2020 20:04
Profiel
PorscheForum Rookie
2006 Cayman-S tiptronic sportchronoplus
Nunspeet
Bericht Re: Nieuw forumlid Cayman-S 2006
Sorry Porsches van voor 1998 bedoel ik,. 1-1-2006 is voor motorfietsen.


16 aug 2020 20:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Nieuw forumlid Cayman-S 2006
Welkom! Een Cayman is een heerlijk karretje, als ie straks helemaal in orde dan ga je dat zeker ervaren!
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


19 aug 2020 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S 987 Ducati Monster 1200S Giant TCR Advanced 1
Rotterdam
Bericht Re: Nieuw forumlid Cayman-S 2006
Welkom met je Cayman S van 2006.
Ik ben net de gelukkige eigenaar van een Boxster S van 2006, nog wel met de 3.2.
Geweldige machines.
Ik ga jouw verrichtingen in de gaten houden.
_________________________________________
"Do. Or do not. There is no try."


17 sep 2020 23:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geronimo78


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.