Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 22:30



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Het begin van het Porsche avontuur 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Het begin van het Porsche avontuur
Hoi Allemaal,

Morgen kan ik mijn eerste Porsche gaan ophalen. Kan ondertussen niet meer wachten :D. Het is een zilvergrijze Boxster 2.7 Tiptronic (ben lui ;) en het is ook een DD) uit 2000 geworden.

Zit je de eerste dag dat de terassen weer open mogen na corona met je kleine zoontje bij een speelboerderij, staat er opeens een boxster op de parkeerplaats. Blijkt bij een korte MP check die ongeveer even duur te zijn als wat ik voor mijn huidige lexus denk terug te krijgen (dat is in ieder geval de illusie die ik mijzelf voorhoud). Dan lijkt het toch een makkelijke keus :). Na wat wikken en wegen, vriendin meenemen/overtuigen, testrit, besloten ervoor te gaan.

Afgelopen week heeft die bij Auto Resto gestaan voor een AKK en het meteen vervangen van het IMS lager, voorste krukaskeering, de o-ringen van de bougies en uiteindelijk de luchtmassameter.

Verder zitten er 2 kleine scheurtjes in het plastic raampje en zal deze vervangen moeten worden. Vooral omdat die buiten geparkeerd zal worden. Afweging is nog tussen enkel het raampje of het hele dak. Even lastig omdat de kosten niet zozeer het probleem zijn, maar liever niet alles in 1 keer.

Daarbij moet er nog een 'airbag deactivation bar' in om de kleine af en toe mee te kunnen nemen. Mocht iemand er vanaf willen houd ik mij aan bevolen. Daarbij ook nog even een goede 'gordel unit' vinden om aan het kinderstoeltje vast te zetten.

Op termijn waarschijnlijk ook wat interieur slijtage aanpakken (bijv zijwangen stoelen), maar dat komt vanzelf.

In de tussentijd genoeg mogelijkheden tot leuke ritten lees ik al, dus zal zeker een keer aansluiten.


27 aug 2020 19:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1987 911 Carrera 3.2 G50 ex 1998 Boxster 986
Omgeving Utrecht
Bericht Re: Het begin van het Porsche avontuur
Hoi! Leuke auto een Boxster.
Voor wanneer je de zijwangen van je stoelen netjes gaat maken als tip: kijk eens naar de producten van Colourlock (ik heb geen aandelen).

Veel veilige kilometers gewenst!


27 aug 2020 20:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Het begin van het Porsche avontuur
Gefeliciteerd met je eerst P.
Veel plezier en veilige km's gewenst!


27 aug 2020 21:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911SC uit 1981
Noord-Holland
Bericht Re: Het begin van het Porsche avontuur
Leuk ! Gefeliciteerd!


28 aug 2020 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Het begin van het Porsche avontuur
Proficiat! Heb je foto's ?
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


29 aug 2020 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Het begin van het Porsche avontuur
Welkom! En veel fijne km toegewenst.


29 aug 2020 17:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Het begin van het Porsche avontuur
We zijn ondertussen wat verder, maar eindelijk de laptop eens gepakt om fatsoenlijk foto's te plaatsen (en 1 kind extra in de tussentijd). Zjin de foto's van de verkoper destijds

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


14 feb 2022 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 / 911
Bericht Re: Het begin van het Porsche avontuur
Netjes
Veel plezier en veel veilige kilometers ermee


15 feb 2022 1:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 / 911
Bericht Re: Het begin van het Porsche avontuur
Ik lees nu even terug en zie dat je hem al sinds augustus hebt. Dus je hebt er al een tijdje van mogen genieten. Dan hopen op mooi weer over paar maandjes en genieten met kapje open.


15 feb 2022 1:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Het begin van het Porsche avontuur
Mooie 'cleane' Boxster. Goede wielen ook. Veel plezier er mee! :drive:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


15 feb 2022 7:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het begin van het Porsche avontuur
Heb je nu alleen het ruitje - of het hele dak laten vervangen :?:

Voor als daily driver: overweeg een hardtop … die kosten écht niet zoveel.

Welkom :!:


15 feb 2022 9:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Het begin van het Porsche avontuur
Het is elke dag weer rijden met een glimlach op het gezicht. Het dak/ruitje is nog niet vervangen :O. Ik wil eigenlijk eerst de motor performance goed krijgen voordat ik verder zaken ga aanpakken (zoals het dak/ruitje, stoelen, etc). Uiteindelijk zal ik het hele dak doen. Qua bedrag maakt dat niet veel uit, alhoewel de rest van het dak eigenlijk nog prima is nu. Dat terwijl die in weer en wind gewoon buiten staat.

Verder wel de linkerbuitenspiegel vervangen (die had een soort 'ingezoomde' amerikaanse variant), nieuwe banden rondom, accu en een grote beurt paar weken geleden; motor, differentieel, rem, stuurbekrachtiging en versnellings bak olie, airco gas/vloeistof. Verder komen dit jaar er nog nieuwe remschijven en blokken 'voor' op en ook alweer twee nieuwe achterbanden. Geen idee hoe dat laatste gebeurt is.

Het houd je in ieder geval van de straat.


20 feb 2022 20:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Het begin van het Porsche avontuur
Die hardtop heb ik ook aan zitten denken trouwens, maar ik kan die in de zomer nergens kwijt hier in huis. Beetje jammer, want verder wel een mooie oplossing.

Qua dak zit ik nu te denken aan een 2003/2004 bj cabriodak, met glazen ruit. Heb ik even een apart topic voor geopend. Ben benieuwd of meer mensen het hebben gedaan en of het idd gemakkelijk is.


01 mei 2022 21:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.