Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:02



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Porsche 911/991 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster
Cannes
Bericht Porsche 911/991
Hallo,
Ik ben even weggeweest van het forum omdat ik mijn Boxster verkocht heb (in 2012) omdat ik een aantal jaren overseas moest voor mijn werk.
Nu ik weer terug ben in Europa ben ik op zoek naar een gebruikte 911 / 991.1 Cabrio.
Is er iemand die mij wat richtlijnen kan geven waar op te letten bij de aanschaf van dit model.
Zijn er überhaupt zwakke punten? Ik wil te allen tijde de 111 punten check uit laten voeren bij een Porsche dealer.
Er wordt ook wat import uit de US aan geboden op internet sites heb ik gezien zoals bv automobile.fr (ik woon nu in Frankrijk), is dit een optie of moet ik hierbij vandaan blijven.
Veel vragen maar elk beetje helpt mij al, bedankt alvast.
Mvg. Bob
_________________________________________
'Veni, vidi, en geniet'


12 sep 2020 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
P-991.1-2CS-Cab
Rhoon
Bericht Re: Porsche 911/991
Anderhalf jaar geleden een 991 cabrio 2S gekocht met 36K op de teller. Nu 53K. Geen enkel probleem ondervonden. Wel een paar rare dingen: de radio kan niet "uit", staat na start steeds weer aan. Start stop systeem kan niet permanent uit. Dus iedere keer na starten 2 knoppen indrukken. daarnaast soms een rammeltje (zoals een veer die vibreert) achter als de kap dicht is. Dus niet echt boeiend dus..

Top zijn:
Geïntegreerd windschot, vanaf 10c kun je open rijden
Geweldig geluid
Voldoende vermogen
Torque Vectoring goed merkbaar in scherpe bochten met gas erop
Fijn sturen
Wil hem nog lang niet kwijt.
Verbruik: tja.. Was wat verbaast dat m'n oudere, zwaardere Mercedes 5 liter V8 cabrio hetzelfde verbruik had.

Ik heb gezocht op internet naar 991.1 zwakke punten, enige wat ik gevonden heb is in Amerika schijnen enkele vroege versies iets kort in te houden bij wegrijden. Zelf niets van gemerkt. Sowieso lijkt de 991.1 erg solide te zijn. Ook na 8 jaar.


14 sep 2020 12:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Porsche 911/991
Een jaar geleden de 991 4S cabrio aangeschaft, wat een geweldig fijne auto ! Ben er super blij mee.

PorscheFloor schreef:
Start stop systeem kan niet permanent uit. Dus iedere keer na starten 2 knoppen indrukken.

Als ik de "sport"knop indruk (na het starten van de motor) schakelt de start-stop functie automatisch uit, dus 1 knop drukken is voldoende.

Verbruik, gisteren 1:10 gemiddeld gereden volgens de boordcomputer over een kilometer of 200. Valt wel mee dus :D
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


14 sep 2020 14:16
Profiel
PorscheForum Rakker
P-991.1-2CS-Cab
Rhoon
Bericht Re: Porsche 911/991
De tweede knop indrukken is de radio afzetten. ;=)


14 sep 2020 16:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Porsche 911/991
Hoi! Ik woon ook in Frankrijk en heb een uit de USA geïmporteerde 996 cabrio gekocht in Nederland, met een NL kenteken. Toch moet je naar de DREAL en daarna naar Monthléry bij Parijs (de UTAC) om geluid en spiegels te laten controleren.

Dus: als je een import koopt in Frankrijk moet je hem alleen kopen als er al een frans kenteken opzit. En anders niet doen!
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


22 sep 2020 10:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster
Cannes
Bericht Re: Porsche 911/991
Bedankt voor jullie reacties tot zover.

Ik heb een auto in Duitsland gekocht en geïmporteerd in Frankrijk zonder enig probleem maar had al wel begrepen dat importeren vanuit de US geen walk-in-the-park zou worden.
Van de extra keuring voor de spiegels en geluid had ik nog niet gehoord, bedankt voor de tip TomS.
_________________________________________
'Veni, vidi, en geniet'


22 sep 2020 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Porsche 911/991
Een auto die origineel in een Europees land nieuw is geleverd mag officieel geen problemen geven, al heeft Frankrijk zijn eigen regels, vaak zelfs tegen de Europese regels in.

Heb je die Duitse auto via de ANTS geregistreerd gekregen of nog via de oude regeling via de Préfecture?
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


22 sep 2020 13:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster
Cannes
Bericht Re: Porsche 911/991
TomS schreef:
Heb je die Duitse auto via de ANTS geregistreerd gekregen of nog via de oude regeling via de Préfecture?

In 2017 via de oude regeling, dus nummertje trekken bij de Préfecture, aan het loket registreren daar werkten ze nog met carbon schriftjes.
_________________________________________
'Veni, vidi, en geniet'


22 sep 2020 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 cabrio, 7 Volvo's, een Land Rover 110 en een Toyota Hybride...
Frankrijk: Champagne gebied
Bericht Re: Porsche 911/991
Ja, zo lukte het mij ook met andere auto's. Ik zou zeggen, probeer nu de verplichte methode eens via het internet en de ANTS.

Als je veel tijd hebt, geduld, je je graag laat beledigen en veel kilometers wilt maken, is het ideaal. Ik begin er helemaal niet meer aan, het kost me anders jaren van mijn leven doordat ik me erger en me opwind.

En inderdaad, het is een schandaal. Nederlanders denken vaak dat ik overdrijf :ba:
_________________________________________
"Overstuur" is geen beschrijving van mijn gemoedstoestand hoor!


22 sep 2020 21:46
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: csteenbe


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.